Αρχική Ματιά
Νέο στη Ματιά
Β  Β 
Β 
Β 
Β 
E-books...
Αρχική Βιβλιοθήκης
...Θέματα, τύποι, μοτίβα και τεχνοτροπίες!
Για να επιστρέψετε στα e-books πατήστε εδώ! Για να επιστρέψετε στην Βιβλιοθήκη πατήστε στην εικόνα της Βιβλιοθήκης!
Β 

Θέματα, τύποι, μοτίβα και τεχνοτροπίες από την ιστορία της τέχνης

Β 
Β 
Προηγούμενη σελίδα
Σελίδα 1 από 4
Επόμενη σελίδα
Β 

Θέματα, τύποι και μοτίβα από την τέχνη του μεσαίωνα, της αναγέννησης και του μανιερισμού

- Ευρωπαϊκός Μεσαίωνας, δυτικός και ανατολικός
- Πρώιμη Αναγέννηση: 15ος αιώνας
- Ώριμη Αναγέννηση: περ. 1500-1527
- Μανιερισμός: περ.1527-1600

- Επιμέρους θεματικές: Αρχαιότητα, Φύση, Άτομο, Θρησκεία
- Οπτικός πολιτισμός, μελέτη εικόνων κάθε εποχής, συγκριτικές προσεγγίσεις, συμπεράσματα.
- Ανάλυση, σχολιασμός, συζήτηση, «αποκρυπτογράφηση» εικόνων, έργων τέχνης.

- Η γυμνή, αναπαυόμενη Αφροδίτη στη νεότερη εικονογραφία.
- Η τέχνη της προσωπογραφίας.
- Ιστορικοποιώντας το θείο.

1. Αναβιώνοντας τους αρχαίους θεούς.
2. Ψυχογραφώντας το άτομο.
3. Αρχαιότητα και εκκοσμίκευση στα θρησκευτικά θέματα.

Αφροδίτη: το μοτίβο της γυμνής γυναικείας μορφής κατά την αναγέννηση.

- Τύπος που προσφέρεται στη νεώτερη ευρωπαϊκή ζωγραφική από τη βενετσιάνικη ζωγραφική τέχνη του 16ου αι.
- Μοτίβο που κατοχυρώνεται εν γένει και κατά τρόπο πρότυπο στη νεώτερη εποχή.
- Νέα εικονογραφία που αναβιώνει αγαλματικούς τύπους γνωστούς από την αρχαία τέχνη.
- Αναγεννησιακοί ζωγράφοι που καθιέρωσαν το μοτίβο της γυμνής γυναικείας μορφής στον τύπο της Αφροδίτης: Tiziano, Pietro da Cortona, Giorgione κ.ά…
-Πρότυπο-ιδανικό γυναικείας ομορφιάς: διαφοροποιείται από εποχή σε εποχή ανάλογα με τις αντιλήψεις, τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, τις αισθητικές τάσεις και επιλογές…


Η τέχνη της προσωπογραφίας: ψυχογραφώντας το άτομο στην αναγέννηση και στο σήμερα.

Αναγέννηση και προσωπογραφία

- Αναγέννηση: ανθρωποκεντρικός χαρακτήρας της τέχνης
- Απαθανάτιση-ιστορική αποτύπωση, μέσω της προσωπογραφίας, ευγενών, πλουσίων αστών, ηγεμόνων και παπών, ανθρώπων των τεχνών και των γραμμάτων
- Αυτοπροσωπογραφία

Σήμερα και «προσωπογραφία-ψυχογραφία»

- Σήμερα ο ρόλος της φωτογραφίας, συμβατικής και ψηφιακής, κυρίαρχος.
- Η «ψυχογραφία» μέσω της φωτογραφικής αποτύπωσης συντελείται σε αλλεπάλληλα, αυτοαναιρούμενα στρώματα ως αέναη, δυναμική διαδικασία.
- «Αντικειμενικός» χαρακτήρας της φωτογραφίας σε σχέση με τον υποκειμενικό της ζωγραφικής.

Β 
Προηγούμενη σελίδα
Σελίδα 1 από 4
Επόμενη σελίδα
Β 
Up
Β 

Τα δικαιώματα του υλικού αυτού, ανήκουν στην κ. Αμαλία Κ. Ηλιάδη. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική ή μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή και απόδοση του περιεχομένου της έκδοσης με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης, ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του συγγραφέα. (Νόμος 2121/1993 & διεθνής σύμβαση της Βέρνης που έχει κυρωθεί με τον Ν.100/1975).

Β 
Β 
Β 
Β 
Δείτε:
Διάφορα
Θρησκεία
Πρόσωπα
Ημέρες
Έγραψαν
Λέξεις
Τόποι
Έθιμα
e-books
Β 
Δείτε επίσης:
Σε γοργότερο ρυθμό
Κ. Π. Καβάφης
Παρουσίαση βιβλίων
Σημαντικές στιγμές – εκπληκτικές φωτογραφίες
Καθημερινότητα και Περιβάλλον στην Ιστορία
Οι γυναίκες στην Αρχαία, κλασική Αθήνα
Γιάννης Ρίτσος
Βυζαντινή Ιστορία
Εισαγωγή στην επιστήμη της Ιστορίας
Θέματα, τύποι, μοτίβα και τεχνοτροπίες
Μεγάλη Ελληνική Επανάσταση
Τα γλωσσικά μας μνημεία
Ταξίδι στον κόσμο
Ευρωπαϊκή και Παγκόσμια Ιστορία
Ελληνική Επανάσταση του 1821
Μακεδονικό Ζήτημα και Μακεδονικός Αγώνας
Ελευθέριος Βενιζέλος
Μια κριτική περιήγηση στον κόσμο των εικόνων, ένα ταξίδι στην εικόνα του κόσμου
Βυζαντινοί Δήμοι
Β 
Αναζήτηση
Β 
Β 
Β 
Β 
Β 
Β 
Επικοινωνία | Όροι Χρήσης | Πλοηγηθείτε | Λάβετε Μέρος | Δημιουργία και Ανάπτυξη ΆΡΚΕΣΙΣ
Β 
Β