Αρχική Ματιά
Νέο στη Ματιά
Β  ΕΙΔΑ .:ΤΑΞΙΔΙΑ .:ΣΥΝΤΑΓΕΣ .:ΒΙΒΛΙΑ .:ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ .:ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ .:ΔΙΑΦΟΡΑ .:ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ .:ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ .:ΤΥΧΑΙΑ ΣΕΛΙΔΑ Β 
Β 
Β 
Β 
Ζωγράφοι... Αρχική Βιβλιοθήκης ...Λεονάρντο Ντα Βίντσι (Leonardo Da Vinci)!
Για να επιστρέψετε στους Ζωγράφους κάντε κλικ εδώ! Για να επιστρέψετε στα Πρόσωπα κάντε κλικ εδώ!
Β 

Λεονάρντο Ντα Βίντσι (Leonardo Da Vinci)

Λεονάρντο Ντα Βίντσι (Leonardo Da Vinci)Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι (Leonardo Da Vinci) γεννήθηκε στις 15 Απριλίου του 1452 στο Αντσιάνο, μια πόλη κοντά στο Βίντσι της Ιταλίας. Ήταν ο νόθος γιος του Πιέρο Ντα Βίντσι και μιας χωρικής που ονομαζόταν Κατερίνα. Ο πατέρας του ήταν συμβολαιογράφος – δικηγόρος και πήρε μαζί του τον Λεονάρντο όταν εγκαταστάθηκε στην Φλωρεντία. Το πλήρες όνομα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, ήταν «Λεονάρντο Ντι Σερ Πιέρο Ντα Βίντσι» (Leonardo di ser Piero da Vinci), δηλαδή Λεονάρντο του κυρίου Πιέρο από το Βίντσι.
Από μικρή ηλικία, ο Λεονάρντο, έδειξε ότι διέθετε οξύ νου και καλλιτεχνικό ταλέντο. Εξέχουσα θέση στις σπουδές του είχε η μαθητεία του στο διάσημο εργαστήριο του Αντρέα ντελ Βερόκιο, στην Φλωρεντία. Από τον Αντρέα ντελ Βερόκιο, διδάχθηκε ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική, βοτανολογία, μουσική και οπτική.
Στα πρώτα βήματα της καλλιτεχνικής του πορείας, ζωγράφισε χριστιανικά θέματα, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στις εκφράσεις των προσώπων, στη στάση των σωμάτων και στο συνδυασμό αυτών με διάφορα στοιχεία από την φύση, όπως λουλούδια, ζώα, κ.α. Μελέτησε και έκανε πειράματα σχετικά με διάφορα φυσικά φαινόμενα. Λεονάρντο Ντα Βίντσι (Leonardo Da Vinci) - Σχέδιο 01Οι πειραματισμοί του με το φως είχαν ως αποτέλεσμα να δημιουργήσει μια νέα τεχνική στην ζωγραφική που ονομάστηκε «Σφουμάτο του Λεονάρντο». Τις μελέτες του σχετικά με το φως τις παρουσιάζει σε μια εργασία του με τίτλο «Πραγματεία περί Σκιάς και Φωτός».
Το 1482 βρίσκεται στο Μιλάνο, ως πρεσβευτής πολιτισμού της Φλωρεντίας. Ο Δούκας του Μιλάνου, Λουδοβίκος Σφόρτσας, του αναθέτει ποικίλα καθήκοντα που αφορούσαν από επιστημονικές έρευνες έως συγγραφή γρίφων και οργάνωση τελετών και εορτών. Τα καθήκοντα του αυτά είχαν ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, τον σχεδιασμό διαφόρων ειδών μηχανών, την βελτίωση τεχνικών έργων και την επέκταση των επιστημονικών μελετών του σε διάφορους τομείς.
Ανάμεσα στις μελέτες του, εξέχουσα θέση κατείχε η μελέτη του ανθρωπίνου σώματος. Χαρακτηριστικά αναφέρει σε ένα κείμενο του, «Τα σημάδια του προσώπου δηλώνουν εν μέρει τη φύση των ανθρώπων, τα ελαττώματα και την ιδιοσυγκρασία τους». Οι μελέτες αυτές επηρέασαν και τις προσωπογραφίες που ζωγράφισε εκείνη την περίοδο. Ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα των προσωπογραφιών αυτών είναι ότι τα μοντέλα του έχουν αποτυπωθεί στον καμβά με τρόπο που υποδηλώνει ότι ήταν φωτισμένα από διάφορες πηγές φωτός, ενώ το φόντο των πινάκων αυτών είναι σχεδόν πάντα σκοτεινό και δεν απεικονίζει τίποτα.
Λεονάρντο Ντα Βίντσι (Leonardo Da Vinci) - Ο Μυστικός ΔείπνοςΕνόσω ήταν στο Μιλάνο ζωγράφισε και ένα από τα πιο διάσημα έργα του το: «Ο Μυστικός Δείπνος». Πρόκειται για μια τοιχογραφία στην τραπεζαρία της μονής Σάντα Μαρία ντέλε Γκράτσιε που ξεκίνησε το 1495 και ολοκληρώθηκε το 1498. Επιγραμματικά, στο Μιλάνο, ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, βρήκε την ευκαιρία να μελετήσει και να δημιουργήσει τόσο στον τεχνικό όσο και στον καλλιτεχνικό τομέα.
Μετά την πτώση του δουκάτου του Μιλάνου από τους Γάλλους, ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι ταξίδεψε στην Βενετία και στην κεντρική Ιταλία. Έκανε αυτά τα ταξίδια με την ιδιότητα του μηχανικού του Γαλλικού στρατού και κατά την διάρκεια τους εφεύρε πλήθος στρατιωτικών μηχανών και όπλων.
Λεονάρντο Ντα Βίντσι (Leonardo Da Vinci) - Μόνα Λίζα (Mona Lisa)Ήδη από το Μιλάνο είχε ασχοληθεί με την μελέτη του ανθρωπίνου σώματος. Το 1503 επέστρεψε στην Φλωρεντία, όπου και συνέχισε αυτές τις μελέτες κάνοντας ανατομές πτωμάτων στο νοσοκομείο Σάντα Μαρία Νουόβα. Την ίδια χρονιά ξεκινά την δημιουργία ενός άλλου, ίσως του περισσότερο, διάσημου έργου του την «Μόνα Λίζα». Πρόκειται για την προσωπογραφία της συζύγου του Φραντσέσκο ντελ Τζοκόντο. Το έργο είχε παραγγείλει στον Λεονάρντο ο Φραντσέσκο και στις μέρες μας βρίσκεται στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι. Στην Φλωρεντία συνέχισε και τις μελέτες του σχετικά με πτητικές μηχανές. Τα σχέδια, που έκανε εκείνη την εποχή, θυμίζουν έντονα ανεμόπτερα, ελικόπτερα και αλεξίπτωτα. Κανείς δεν αμφισβητεί, ότι ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι ήταν ένα από τα πιο λαμπερά μυαλά στην ανθρώπινη ιστορία.
Το 1508 επιστρέφει στο Μιλάνο μετά από πρόσκληση του Γάλλου διοικητή της πόλης, Σάρλ ντ’ Αμπουάζ. Στο Μιλάνο έμεινε έως το 1513 όπου συνέχισε τις έρευνές του και την ζωγραφική.
Το 1513 εγκαταστάθηκε στην Ρώμη. Εκεί εκτός των άλλων, αφιέρωσε τον χρόνο του στην μελέτη των συγγραμμάτων του Αρχιμήδη, Λεονάρντο Ντα Βίντσι (Leonardo Da Vinci) - Σχέδιο 02κατάθεσε αρχιτεκτονικές μελέτες και μια μελέτη για την αποξήρανση των ελών του Ποντίνι. Στην αιώνια πόλη, συνέχισε τις ανατομές του στο νοσοκομείο Σάντο Σπίριτο της Σασίας.
Το 1516, ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, θα εγκαταλείψει την Ιταλία και θα πάει στην Γαλλία μετά από πρόσκληση του βασιλιά της, Φραγκίσκου του 1ου. Θα εγκατασταθεί στο παλάτι Κλου (Cloux) στο Αμπουάζ (Amboise). Μέχρι το τέλος της ζωής του θα ζήσει εκεί ζωγραφίζοντας, διεξάγοντας επιστημονικά πειράματα και συγγράφοντας αρχιτεκτονικές μελέτες. Την τελευταία του πνοή άφησε στις 2 Μαΐου του 1519 σε ηλικία 67 ετών. Όπως ήταν η επιθυμία του, θάφτηκε στην εκκλησία Σαίντ Φλορεντίν (Sainte Florentine) στο Αμπουάζ.
Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, άφησε πίσω του πλήθος ζωγραφικών έργων, εφευρέσεων, επιστημονικών μελετών, συγγραμμάτων και σημειώσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία των σημειώσεων του, είναι γραμμένες με κατοπτρική (ή καθρεπτική) γραφή. Δηλαδή έχουν γραφεί με τα γράμματα να έχουν αντιστραφεί και να ακολουθούν την αντίθετη φορά από την κανονική. Αποτέλεσμα αυτού του τρόπου γραφής, που είναι ένας από τους πρώτους τρόπους κρυπτογράφησης κειμένων, Λεονάρντο Ντα Βίντσι (Leonardo Da Vinci) - Ο Άνθρωπος του Βιτρούβιουείναι να γίνεται η ανάγνωση τους μόνο με την χρήση καθρέπτη ο οποίος τοποθετείται απέναντι από το κείμενο, ενώ το κείμενο διαβάζεται μέσα από τον καθρέπτη. Σε μια από τις σημειώσεις του, υπάρχει και το, διάσημο, σχέδιο του «Ο Άνθρωπος του Βιτρούβιου». Το σχέδιο αυτό, του Ντα Βίντσι, βασίστηκε σε μια πραγματεία του Βιτρούβιου (ρωμαίου αρχιτέκτονα) σχετική με τις αναλογίες του ανδρικού σώματος.
Στην σημερινή εποχή της εξειδίκευσης είναι δύσκολο να φανταστούμε έναν άνθρωπο να έχει διαγράψει αξιοθαύμαστη πορεία σε τομείς τόσο διαφορετικούς ο ένας από τον άλλο. Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι είναι χωρίς αμφιβολία το παράδειγμα ενός τέτοιου ανθρώπου. Υπήρξε ζωγράφος, γλύπτης, μουσικός, μηχανικός, αρχιτέκτονας, εφευρέτης, γεωμέτρης και ανατόμος, αλλά πάνω από όλα υπήρξε ένα λαμπρός νους που φώτισε όχι μόνο την εποχή του αλλά συνολικά την ιστορία του ανθρώπινου γένους.
Κλείνοντας αυτό το κείμενο να αναφέρουμε ότι ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, υπέγραφε τα έργα του ως: «Leonardo» ή ως «Io, Leonardo», δηλαδή «Εγώ ο Λεονάρντο».

Ο.Κ.

Διαβάστε επίσης το άρθρο "Λεονάρντο Ντα Βίντσι" της Βάσως Κ. Ηλιάδη κάνοντας κλικ εδώ!

Β 
Β 
Δείτε:
Λογοτέχνες
Διάφορα
Επιστήμονες
Ζωγράφοι
Εθνικοί Ήρωες - Ευεργέτες
Μουσικοί
Ηθοποιοί
Επιφανείς
Β 
Δείτε επίσης:
Ζωγράφοι - Σελίδα 1
Ζωγράφοι - Σελίδα 2
Ρενουάρ (Pierre Auguste Renoir)
Αμεντέο Μοντιλιάνι (Amedeo Modigliani)
Πωλ Γκωγκέν (Paul Gauguin)
Ανρί Ματίς (Henri Matisse)
Λεονάρντο Ντα Βίντσι (Leonardo Da Vinci)
Κλοντ Μονέ (Claude Monet)
Ρέμπραντ Χάρμενσοον Βαν Ρέιν (Rembrandt Harmenszoon van Rijn)
Ελ Γκρέκο (El Greco) – Δομήνικος Θεοτοκόπουλος
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ (Caspar David Friedrich)
Βίνσεντ Βαν Γκογκ (Vincent Van Gogh)
Φρανθίσκο Γκόγια (Francisco Goya)
Μιχαήλ Άγγελος (Michelangelo)
Β 
Β 
Αναζήτηση
Β 
Β 
Β 
Up
Β 
Β 
Β 
Επικοινωνία | Όροι Χρήσης | Πλοηγηθείτε | Λάβετε Μέρος | Δημιουργία και Ανάπτυξη ΆΡΚΕΣΙΣ
Β 
Β