Αρχική Ματιά
Νέο στη Ματιά
Β  Β 
Β 
Β 
Β 
E-books...
Αρχική Βιβλιοθήκης
...Μουσειοπαιδαγωγική - Μουσείο και Αγωγή!
Για να επιστρέψετε στα e-books πατήστε εδώ! Για να επιστρέψετε στην Βιβλιοθήκη πατήστε στην εικόνα της Βιβλιοθήκης!
Β 
Μουσειοπαιδαγωγική - Μουσείο και Αγωγή
Β 
προηγούμενη σελίδα
Σελίδα 7 από 13
επόμενη σελίδα
Β 
Άποψη της Ακρόπολης, Φωτ. Fred Boissonas, 1902, Συλλογή ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.
Β 
Β 
Νοτιοανατολική άποψη της Αθήνας, πριν το 1834
(Literated Greece and the Morea Scientific Expedition The Peytier Album in the Stephen Vagliano Collection, εκδ. Εθνικής Τραπέζης, 1971).
Β 
Edward Lear
Άποψη της Ακρόπολης από τα δυτικά, 1851,
λάδι σε μουσαμά, 120x184εκ.
View of the Acropolis from the West, 1851,
oil on canvas, 120x184cm
Β 
Johann Michael Wittmer
Άποψη της Αθήνας με τον Ναό του Ολυμπίου Διός, την Πύλη του Αδριανού
και την Ακρόπολη, 1833,
υδατογραφία, 24x34,5εκ.
View of Athens with Temple of Zeus, the Gate of Hadrian and the Acropolis, 1833,
water-color, 24x34,5cm
Β 
Β 
Οι Έλληνες κληροδότησαν σε ολόκληρο τον κόσμο τον πλούτο των εννοιών "Μούσες", "Μουσείο", "Παιδεία" και "Μουσειοπαιδαγωγική". Οι εννέα Μούσες, η Κλειώ, η Ευτέρπη, η Θάλεια, η Μελπομένη, η Τερψιχόρη, η Ερατώ, η Πολύμνια, η Ουρανία και η Καλλιόπη, ήταν οι προστάτιδες της ωδής, της μουσικής, της ποιήσεως, της ορχήσεως, του δράματος και των καλών τεχνών, οι θεότητες που ενέπνεαν τους καλλιτέχνες του κόσμου, στη δημιουργία της μακράς παράδοσης του λόγου και της τέχνης.
Θεωρούνταν κόρες του Δία και γι' αυτό ονομάστηκαν Ολυμπιάδες Μούσαι. Αμέσως ο νους μας πηγαίνει στο βουνό των θεών, τον Όλυμπο. Μητέρα των Μουσών ήταν η Μνημοσύνη (Ησιόδου Θεογονία 25, 36,104). Ναός και έδρα των Μουσών ήταν το "Μουσείον". Ο Αισχίνης χαρακτήριζε το Μουσείο "σχολείον τέχνης", χώρο όπου διδάσκονταν νέες λέξεις (Μουσεία Λόγων), όπου ετελούντο οι εορτές για τις Μούσες. Μουσείον ακόμη ήταν η "φιλοσοφική σχολή και βιβλιοθήκη" και η Αθήνα η πόλις των Μουσών, όπου και ο Λόφος των Μουσών στο Αστεροσκοπείο (Θησείο). Η λατινική ονομασία του Μουσείου είναι opus musivum, σαν μωσαϊκό ψηφοθέτημα (από τη θέση των ψηφίδων).
Στο έργο του Παυσανία αναφέρεται ότι οι Μούσες ήταν αρχικά τρεις: Μελέτη, Μνήμη, Αοιδή, ονόματα που παραπέμπουν στους τρεις άξονες της αθηναϊκής εκπαίδευσης: τα γράμματα, τη γυμναστική, τη μουσική. Η Μουσική επικάλυπτε τις τέχνες, ήταν η πάσα τέχνη που προστάτευαν οι Μούσες. Ήταν η λυρική ποίηση, το τραγούδι, ίσως το σημερινό δημοτικό τραγούδι με τις εικόνες της μακραίωνης παράδοσης. Ο "Μουσειάτωρ", εργάτης μωσαϊκού ψηφοθετήματος ταυτιζόταν με το "Μουσηγέτη", τον ηγήτορα των Μουσών.
Ο "Μουσιζόμενος" μπορεί να ήταν και ο άχαρος αντιγραφέας και μιμητής του Μουσηγέτη, ή ο ετερόφωτος της των Μουσών εμπνεύσεως, σύμφωνα με τα παλαιά λεξικά.
Σήμερα, τι είναι η Μουσειοπαιδαγωγική;
Είναι η σύγχρονη μέθοδος μιας παιδαγωγικής που καλείται να μας εισαγάγει στους μύθους και τον πολιτισμό; Ή η ανάγκη συνένωσης της κατακερματισμένης μνημοσύνης του ελληνικού πολιτισμού;
Β 
Ανωνύμου. Η Ιστορία του Θησέα, Ιταλία, 15ος αιώνας.
Β 
Είναι και τα δύο. Γιατί, είναι η έρευνα της παιδαγωγικής επιστήμης και της τέχνης, που θα επισημάνει τους όρους με τους οποίους θα βοηθηθεί η εκπαίδευση να συνθέσει τα ζωντανά κατάλοιπα του πολιτισμού μας. Στο σημείο αυτό να θυμηθούμε το Γ. Σεφέρη που αναζητούσε τους όρους αυτούς στη δυτική σκέψη ενώ η καρδιά του βρισκόταν στην ποίηση της ελληνικής φύσης. Είναι καιρός λοιπόν να διαβάσουμε τους μύθους μας που αποτελούν αστείρευτη πηγή γνώσης της πνευματικής και καλλιτεχνικής παράδοσης του λαού μας. Τους μύθους έτσι όπως τους αντιλαμβάνονταν και όπως τους εξέφρασαν οι μεγάλοι καλλιτέχνες ανά τον κόσμο και ανά τους αιώνες και δημιούργησαν την Ιστορία της Ευρωπαϊκής Τέχνης.
Αυτή είναι η μυθολογία μας και βρίσκεται σήμερα διάσπαρτη στο ανοικτό μουσείο της Ευρώπης και της Αμερικής. Είναι η έκφραση της ίδιας της Ελλάδας, αυτού του απέραντου Μουσείου που δημιούργησε και συνεχίζει να δημιουργεί πολιτισμό. Της Ελλάδας που στις μέρες μας έχει κερδίσει δύο βραβεία Νομπέλ λογοτεχνίας για τα έργα του Σεφέρη και του Ελύτη, των δύο "γιγάντων" που ενσάρκωσαν την ιδέα του ανθρώπινου πολιτισμού με τα ιδανικά της ελληνικής φύσης και των οποίων η ποίηση μας οδηγεί σε ακατάλυτες ανθρώπινες αξίες και στη βαθύτερη ουσία της τέχνης που δεν είναι άλλη από την ανάγκη του ανθρώπου να εκφράσει και αισθητικά τη στάση ζωής απέναντι στην κυλιόμενη πραγματικότητα.
Β 
Αθήνα, Κυριακή των Αποκριών 1892
"...Είχαμε μόλις τελειώσει το φαγητό κι είχαμε αρχίσει να τρώμε το γλυκό, για να γιορτάσουμε το Καρναβάλι, όταν ξαφνικά άνοιξε η πόρτα..."
Νικόλαος Γύζης, "Καρναβάλι στην Ελλάδα", 1892.
Ελαιογραφία σε μουσαμά (1,88x1,34μ.)
Β 
Β 
προηγούμενη σελίδα
Σελίδα 7 από 13
επόμενη σελίδα
Β 
Up
Β 
Τα συγγραφικά δικαιώματα της μελέτης και του εκπαιδευτικού υλικού ανήκουν στην κ. Αμαλία Κ. Ηλιάδη (συγγραφέα). Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική ή μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή και απόδοση του περιεχομένου της έκδοσης με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης, ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του συγγραφέα. (Νόμος 2121/1993 & διεθνής σύμβαση της Βέρνης που έχει κυρωθεί με τον Ν.100/1975).
Copyright: Αμαλία Κ. Ηλιάδη - 2005
Β 
Β 
Β 
Β 
Περιεχόμενα Βιβλίου
Β 
Δείτε:
Διάφορα
Θρησκεία
Πρόσωπα
Ημέρες
Έγραψαν
Λέξεις
Τόποι
Έθιμα
e-books
Β 
Δείτε επίσης:
Οι Τέχνες ως παράγοντας διατήρησης και ανάκτησης της ψυχικής υγείας του ανθρώπου - Μέρος Α
Οι Τέχνες ως παράγοντας διατήρησης και ανάκτησης της ψυχικής υγείας του ανθρώπου - Μέρος Β
Σημειώσεις στο μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης
Αδόλφος Χίτλερ: ο ηγέτης και η εποχή του
Ο θρύλος του θανάτου των Μοναχών
Μαρτυρολόγια και Συναξάρια απ’ τα πρωτοχριστιανικά χρόνια έως τον 6ο αιώνα μ.Χ.
Διηγήσεις και βίοι Αγίων Γυναικών
Σχέσεις μητέρας - γιου στο πρώιμο Βυζάντιο
Μουσειοπαιδαγωγική - Μουσείο και Αγωγή
Βερολίνο
Οι Τέχνες ως παράγοντας διατήρησης και ανάκτησης της ψυχικής υγείας του ανθρώπου (Μέρος Γ)
Μετέωρα
Το γυμνό στην Τέχνη
Αρχαιότητα
Το σχολείο ως πολυδύναμος πολιτιστικός οργανισμός
Παλιννόστηση στις γλυκές πατρίδες 1918 - 1922
Οι κανονισμοί των ορφανοτροφείων ΑΡΡΕΝΩΝ-ΠΡΙΓΚΗΠΟΥ και ΘΗΛΕΩΝ-ΧΑΛΚΗΣ 1921
Στοιχεία θεατρικής παιδείας
Γιορτές αγλύκαντες
Αρχαία Ελληνική Μυθολογία
Η ακάνθινη απειλή
Β 
Β 
Β 
Αναζήτηση
Β 
Β 
Β 
Β 
Β 
Β 
Επικοινωνία | Όροι Χρήσης | Πλοηγηθείτε | Λάβετε Μέρος | Δημιουργία και Ανάπτυξη ΆΡΚΕΣΙΣ
Β 
Β