Αρχική Ματιά
Νέο στη Ματιά
  ΕΙΔΑ .:ΤΑΞΙΔΙΑ .:ΣΥΝΤΑΓΕΣ .:ΒΙΒΛΙΑ .:ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ .:ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ .:ΔΙΑΦΟΡΑ .:ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ .:ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ .:ΤΥΧΑΙΑ ΣΕΛΙΔΑ  
 
 
 
Λογοτέχνες... Αρχική Βιβλιοθήκης ...Αμαλία Κ. Ηλιάδη!
Για να επιστρέψετε στους Λογοτέχνες κάντε κλικ εδώ! Για να επιστρέψετε στα Πρόσωπα κάντε κλικ εδώ!
 

Αμαλία Κ. Ηλιάδη

Αμαλία Κ. ΗλιάδηΓεννήθηκα το 1967 στα Τρίκαλα Θεσσαλίας. Οι γονείς μου είναι εκπαιδευτικοί-δάσκαλοι. Αποφοίτησα απ’ το 6o Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων με βαθμό «άριστα» (10). Στις 17-12-1978 συμμετείχα και διακρίθηκα στο διαγωνισμό ζωγραφικής του Δήμου Τρικκαίων. Κατά τα έτη 1976-1979 παρακολούθησα μαθήματα πιάνου, θεωρητικών και σολφέζ στο Δημοτικό Ωδείο Τρικάλων, φτάνοντας στο επίπεδο της Κατωτέρας.
Στις 3-7-1985 αποφοίτησα απ’ το 3o Λύκειο Τρικάλων με βαθμό απολυτηρίου «Άριστα» (19 και 8/10) και διαγωγή «κοσμιωτάτη». Πριν ακόμη αποφοιτήσω απ’ το Λύκειο, τον Ιούνιο του 1983, έλαβα, μετά από επιτυχείς εξετάσεις, το πτυχίο Αγγλικών «Lower» (Diploma in English by the Progressive English Group), με διάκριση.

Τον Σεπτέμβριο του 1985, μετά από Πανελλαδικές Εξετάσεις, εισήχθηκα στην Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Τμήμα Ιστορίας - Αρχαιολογίας), ένατη κατά σειρά επιτυχίας και με υποτροφία. Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου παρακολούθησα, ως σύνεδρος, διεθνή και τοπικά συνέδρια με ιστορικές και αρχαιολογικές εισηγήσεις, καθώς και εισηγήσεις που αναφέρονταν σε άλλες θεωρητικές επιστήμες (κοινωνιολογία, ψυχολογία κ.ά.). Έλαβα επίσης μέρος, τον Ιούλιο του 1987, στο Πανευρωπαϊκό Βυζαντινολογικό Συνέδριο, που οργανώθηκε απ’ την ΕΟΚ, στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών.
Στα τέσσερα έτη των σπουδών μου ανέλαβα και έφερα σε αίσιο πέρας αρκετές εργασίες στα πλαίσια φροντιστηριακών μαθημάτων. Επίσης έκανα διάφορες μεταφραστικές εργασίες στη Βυζαντινή ιστορία, στην Κλασσική Αρχαιότητα, στην Προϊστορική Αρχαιολογία, στην Ιστορία Σλαβικών Λαών και στην Ιστορία της Τέχνης. Τις μεταφράσεις έκανα απ’ τα Αγγλικά και τα Γαλλικά.
Στις 21 Ιουλίου του 1989 κρίθηκα άξια του πτυχίου του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. με ειδίκευση στην Ιστορία και βαθμό «Λίαν Καλώς» (8,34) και στη συνέχεια ορκίστηκα. Στις 24-7-1989 υπέβαλα δικαιολογητικά διορισμού στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Τρικάλων.
Τον Οκτώβριο του 1989 εισήχθηκα στο Διετή Κύκλο Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος Ιστορίας του Α.Π.Θ. Ειδικεύτηκα στη Βυζαντινολογία, κάνοντας ειδικές επιστημονικές εργασίες και παρακολουθώντας ειδικά σεμινάρια. Στις 10 Ιουνίου 1992 κρίθηκα άξια του Διπλώματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, κλάδου Βυζαντινής Ιστορίας, με βαθμό «Άριστα» (9,8δ.).
Αμαλία Κ. ΗλιάδηΟι Μεταπτυχιακές εργασίες μου είναι οι ακόλουθες:
1) Πρωτεύουσα εργασία στη Βυζαντινή Ιστορία: Νεότερες απόψεις για την εσωτερική ιστορία του Βυζαντίου κατά τον 7ο αιώνα. Θεσσαλονίκη, Φεβρουάριος 1992.
2) Δευτερεύουσα εργασία στην Ιστορία Σλαβικών Λαών: Εγκατάσταση και παρουσία Σλάβων στη Βυζαντινή Μ. Ασία. Θεσσαλονίκη, Ιούνιος 1991.
3) Δευτερεύουσα εργασία στην Ιστορία των Χωρών της Χερσονήσου του Αίμου: Τα «Θαύματα» του Αγίου Δημητρίου ως ιστορικές πηγές. Επιδρομές και Σλαβικές
εποικίσεις εντεύθεν του Δουνάβεως. Θεσσαλονίκη, Μάιος 1991.
Οι καθηγητές που επέβλεψαν τις εργασίες μου και με βοήθησαν στην προσπάθειά μου να προσεγγίσω τα παραπάνω ιστορικά ζητήματα ήταν οι: Διονυσία Μισίου, Φαίδων Μαλιγκούδης και Βασιλική Παπούλια.
Στη διάρκεια των Μεταπτυχιακών μου Σπουδών, εκτός απ’ την Αγγλική και τη Γαλλική γλώσσα, ασχολήθηκα και με τη Γερμανική. Μετά το πέρας του Μεταπτυχιακού μου εγκρίθηκε η αίτησή μου για Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής απ’ τη Γραμματεία του Τμήματος Ιστορίας - Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Κατά το έτος 1991-1992 εργάστηκα σε ιδιωτικό φροντιστήριο στα Τρίκαλα, διδάσκοντας κυρίως έκθεση και αρχαία ελληνικά.
Για έξι συνεχόμενα έτη, απ’ το 1992 ως το 1998 εργάστηκα ως προσωρινή αναπληρώτρια καθηγήτρια με σύμβαση ορισμένου χρόνου με το Δημόσιο, στους νομούς:
- Χαλκιδικής (από 7-10-1992 ως 30-6-1993)
- Ημαθίας (από 24-9-1993 μέχρι 30-6-1994)
- Βοιωτίας (από 19-9-1994 μέχρι 30-6-1995)
- Κοζάνης (από 18-9-1995 μέχρι 30-6-1996)
- Γρεβενών (από 16-9-1996 μέχρι 30-6-1997)
- Γρεβενών (από 24-9-1997 μέχρι 30-6-1998)

Στο διάστημα των συμβάσεών μου με το Δημόσιο παρακολούθησα δύο κύκλους μαθημάτων στο Π.Ε.Κ. Κοζάνης (σεμινάρια τριμηνιαίας διάρκειας) για τις μεθόδους και τους τρόπους διδασκαλίας της Νέας και της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας. Επίσης παρακολούθησα ένα σεμινάριο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που διεξήχθη στη Λιβαδειά Βοιωτίας κατά το σχολικό έτος 1994-1995 και δύο σεμινάρια θεατρικής παιδείας που διεξήχθησαν στην Κοζάνη και στα Γρεβενά αντίστοιχα.

Αμαλία Κ. ΗλιάδηΣτον ελεύθερο χρόνο μου ασχολούμαι με τη ζωγραφική, την ποίηση και τη μουσική (τραγούδι). Τον Ιούνιο του 1996 συμμετείχα στον Ποιητικό Διαγωνισμό της Π.Ε.Λ. (Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών) στους Δελφούς, και μου απονεμήθηκε δίπλωμα για τη Διάκρισή μου με το ποίημά μου: «Επιθυμίες - Ναυάγια». Τον Ιανουάριο του 1998 έκανα την πρώτη ατομική μου έκθεση ζωγραφικής στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δήμου Γρεβενών. Συμμετείχα, επίσης, σε μουσικό-ποιητικό αναλόγιο του ίδιου Δήμου το Μάρτιο του 1997, απαγγέλλοντας ποιήματα Ελλήνων ποιητών και τραγουδώντας μελοποιημένα αποσπάσματά τους.

Στις 12 Ιουνίου του 1998 έλαβα μέρος στο διαγωνισμό που διενήργησε το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση. Στις εξετάσεις αυτές κατέκτησα την πρώτη θέση πανελληνίως στην ειδικότητα των φιλολόγων. Τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους, διορίστηκα απ’ το Υπουργείο Παιδείας στη Μέση Εκπαίδευση (1ο Ενιαίο Λύκειο Γρεβενών).
Κατά το σχολικό έτος 1999-2000 επιμορφώθηκα ως υπεύθυνη βιβλιοθήκης στις αρχές βιβλιοθηκονομίας και στο λογισμικό ΑΒΕΚΤ απ’ το πρόγραμμα «ΠΕΛΛΑ», του οποίου φορέας υλοποίησης ήταν το Α.Π.Θ. σε συνεργασία με το ΥΠΕΠΘ και την ευρωπαϊκή κοινότητα. Παράλληλα, συνεργάστηκα ως υπεύθυνη καθηγήτρια σχολικού εντύπου με τους συναδέλφους μου και τους μαθητές μου του 2ου Ενιαίου Λυκείου Γρεβενών στην έκδοση της μαθητικής εφημερίδας «Ρωγμές», η οποία στάθηκε σημείο αναφοράς στα σχολικά χρονικά της τοπικής κοινωνίας.
Τον Ιούνιο του 2000 μετατέθηκα στο Μουσικό σχολείο Τρικάλων, στο οποίο υπηρετώ μέχρι σήμερα με οργανική θέση. Κατά τη διάρκεια του 2000-2001 παρακολούθησα σειρά Σεμιναρίων, οργανωμένων από Πανεπιστημιακούς και άλλους μορφωτικούς και πολιτιστικούς φορείς, με θέματα ιστορικά, λογοτεχνικά, παιδαγωγικά, γλωσσικά και διαστάσεις πολιτιστικές και κοινωνιολογικές.

Παράλληλα, διατηρώ σχέσεις συνεργασίας με δημόσια & ιδιωτικά Μουσεία & Συλλογές της χώρας και του εξωτερικού στα οποία έχω προσφέρει ως δωρεά ορισμένα ζωγραφικά μου έργα (σχέδια, τέμπερες, ακουαρέλλες).

Αμαλία Κ. ΗλιάδηΣτο διάστημα 2000-2003 εκπόνησα τρεις ανέκδοτες ιστορικές εργασίες τις οποίες σκοπεύω σύντομα να δημοσιεύσω. Τα θέματά τους αφορούν –τα περισσότερα- στη βυζαντινή περίοδο και είναι τα ακόλουθα:
1. Οι Βίοι των Αγίων της Μέσης Βυζαντινής περιόδου ως ιστορικές πηγές. (Σημειώσεις και παρατηρήσεις για τα βυζαντινά αγιολογικά κείμενα της Μέσης περιόδου: 7ος – 10ος αιώνας).
2. Μαρτυρολόγια και Συναξάρια απ’ τα πρωτοχριστιανικά χρόνια έως τον 6ο αιώνα μ.Χ.: Η πρώιμη Βυζαντινή περίοδος μέσα απ’ τους βίους των αγίων. Τα αγιολογικά κείμενα της πρώιμης βυζαντινής περιόδου ως ιστορικές πηγές. Επισημάνσεις και Παρατηρήσεις.
3. Σημειώσεις και παρατηρήσεις στην ιστορία της Βυζαντινής αυτοκρατορίας απ’ τον 11ο ως το 15ο αιώνα. Τα αγιολογικά κείμενα της περιόδου (Συμβολή στη μελέτη των βίων των αγίων, απ’ τον 11ο ως τον 15ο αιώνα, ως ιστορικών πηγών).

Στο πλαίσιο των μαθημάτων μου Ιστορίας της Τέχνης στο Μουσικό Γυμνάσιο -Λύκειο Τρικάλων εκπόνησα προσωπικές σημειώσεις και παρατηρήσεις για τη διδασκαλία της Ιστορίας της Τέχνης από την Αρχαιότητα ως την τέχνη του εικοστού αιώνα (Εμπεριέχεται εικαστικό υλικό).

Από το 2000 μέχρι σήμερα που υπηρετώ ως καθηγήτρια φιλόλογος στο Μουσικό Γυμνάσιο - Λύκειο Τρικάλων, συμμετέχω ενεργά στις γιορτές και στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Σχολείου (συναυλίες, εκθέσεις ζωγραφικής, διδασκαλία -επί τρία συναπτά έτη- του μαθήματος της Ιστορίας της Τέχνης με χρήση διαφανειών και προσωπικές σημειώσεις, λόγω της έλλειψης σχετικού εγχειριδίου, κτλ.). Με συναδέλφους μου καθηγητές της Ε.Λ.Μ.Ε.Τ. οργανώσαμε το Μάιο του 2001 αφιέρωμα στη Μάνα, στο οποίο συμμετείχα απαγγέλλοντας και τραγουδώντας έργα Ελλήνων ποιητών. Στις 30/10/2003 παρουσίασα, με επιτυχία, δειγματική διδασκαλία στο μάθημα της Βυζαντινής Ιστορίας Β΄ Λυκείου, υπό την παρότρυνση και εποπτεία του Σχολικού Συμβούλου Φιλολόγων Ν. Τρικάλων κ. Κων. Παυλάκου. Επίσης, συνεργάστηκα με τους μαθητές μου, με αποτέλεσμα τη δημιουργία δύο εργασιών-λευκωμάτων τοπικής ιστορίας με τα ακόλουθα θέματα:
- Φωτογραφίζοντας τα παλιά Τρίκαλα. Μια ιστορική αναδρομή στην παλιά πόλη. Ένα γοητευτικό οδοιπορικό σε ξεχασμένες εικόνες. Μια περιδιάβαση και σε εικόνες της πόλης του σήμερα.
- Η περιοχή των Τρικάλων (εμπεριέχονται φωτογραφίες που τράβηξαν οι μαθητές μου).

Αμαλία Κ. ΗλιάδηΒασιζόμενη αποκλειστικά σε προσωπικές μου δαπάνες, εξέδωσα τα ακόλουθα βιβλία:
1. Ο Κλήρος στο Μακεδονικό Αγώνα. Η συμβολή του στην οργάνωση και στην αντίσταση του Ελληνισμού. Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις. Τρίκαλα, Αθήνα, 2003. ISBN 960-7146-83-2.
2. Πολιτική θεωρία και Ιδεολογία των Βυζαντινών στην εποχή του Κωνσταντίνου Ζ΄ Πορφυρογέννητου. Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις. Τρίκαλα, Αθήνα, 2003. ISBN 960-7146-85-9.
3. Τα Πανεπιστήμια στο Μεσαίωνα. Το Πανεπιστήμιο του Παρισιού.(12ος – 15ος αιώνας). Ιστορία, ρόλος στις πνευματικές εξελίξεις, προεκτάσεις. Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις. Τρίκαλα, Αθήνα, 2003. ISBN 960-7146-84-0.
4. Εσωτερικός Μονόλογος (ποιήματα 1997-1999). Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις. Τρίκαλα, Αθήνα, 2003. ISBN 960-7146-82-4.
5. Παιδαγωγική. Το Σχολείο εργασίας, φιλοσοφία, στόχοι και επιδράσεις. Αυτοέκδοση. Τρίκαλα, 2003. ISBN 960-92360-0-6.
6. Εγκατάσταση και παρουσία Σλάβων στη Βυζαντινή Μικρά Ασία, απ’ τον 7ο ως ον 10ο αιώνα. Αυτοέκδοση. Τρίκαλα, 2003. ISBN 960-92360-2-2.
7. Τα «Θαύματα» του Αγίου Δημητρίου ως ιστορικές πηγές. Επιδρομές και Σλαβικές εποικίσεις εντεύθεν του Δουνάβεως. Αυτοέκδοση. Τρίκαλα, 2003. ISBN 960-92360-3-0.
8. Εικονομαχία και Αντιμοναχική στροφή (Κων/νος Ε΄). Αυτοέκδοση. Τρίκαλα, 2003. ISBN 960-92360-1-4.
9. Σημειώσεις και παρατηρήσεις στην ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας απ’ τον 11ο ως τον 15ο αιώνα. Τα αγιολογικά κείμενα της περιόδου (Συμβολή στη μελέτη των βίων των αγίων ως ιστορικών πηγών). Αυτοέκδοση. Τρίκαλα 2006. ISBN 960-92360-6-5. (Σελ. 361)
10. Οι Βίοι των Αγίων της Βυζαντινής περιόδου ως ιστορικές πηγές. (Σημειώσεις και παρατηρήσεις για τα Βυζαντινά αγιολογικά κείμενα της Μέσης περιόδου: 7ος -10ος αιώνας). Αυτοέκδοση. Τρίκαλα 2006. ISBN 960-92360-5-7. (Σελ. 468)
11. Νεότερες απόψεις για την εσωτερική ιστορία του Βυζαντίου κατά τον 7ο αιώνα. Αυτοέκδοση. Τρίκαλα 2006. ISBN 960-92360-4-9. (Σελ. 268)
12. Η φωνή της σιωπής (ποιήματα). Αυτοέκδοση. Τρίκαλα, Νοέμβριος 2006. ISBN 960-88210-4-5. (Σελ. 206)

Αμαλία Κ. ΗλιάδηΕπιστολές και σημειώματα, που εμπεριέχουν επαινετικά σχόλια και κρίσεις για τη συγγραφική μου δραστηριότητα, έλαβα από πολλούς ειδικούς, μελετητές βυζαντινολόγους και εκπροσώπους - υπευθύνους πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και επιστημονικών - μορφωτικών φορέων ανά τον κόσμο, κυρίως βέβαια από την Ευρώπη, την Αμερική (Η.Π.Α., Καναδά) και Αυστραλία.
Αρκετά αντίτυπα βιβλίων μου έχω χαρίσει σε δημόσιες και ιδιωτικές βιβλιοθήκες της Ελλάδας και του εξωτερικού, με αποτέλεσμα τον εμπλουτισμό των συλλογών τους και την άμεση προσπέλαση του περιεχομένου τους απ’ την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα, αλλά και απ’ το ευρύτερο φιλομαθές αναγνωστικό κοινό.

Στο πλαίσιο των καινοτόμων παρεμβατικών δράσεων και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του ΥΠΕΠΘ, εκπόνησα, με τη συνεργασία των μαθητών μου και συναδέλφων μου άλλων ειδικοτήτων τρία εκπαιδευτικά προγράμματα (2 Αγωγής Υγείας, 2 Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, 1 για την προώθηση της Ισότητας των Φύλων με την καθοδήγηση και συνεργασία του ΚΕΘΙ στο συντονισμό των συνεργαζόμενων σχολείων), με τις ακόλουθες θεματικές, αντιστοίχως:
1. Οι τέχνες (ζωγραφική, μουσική, θέατρο, λογοτεχνία, γλυπτική) ως παράγοντας διατήρησης και ανάκτησης της ψυχικής υγείας του ανθρώπου (θεραπεία μέσω τέχνης).
2. Αναφορές στην Τοπική Ιστορία της Λιβαδειάς Βοιωτίας.
3. Η θέση της γυναίκας στη Βυζαντινή κοινωνία (Δίκτυο σχολείων των Τρικάλων, Σύμπραξη 22).
4. Χοροθεραπεία, ο ρόλος της στη διατήρηση και ανάκτηση της ψυχικής υγείας του ανθρώπου.

Αμαλία και Βάσω ΗλιάδηΆρθρα μου στον τοπικό τύπο της πόλης των Τρικάλων έχουν δημοσιευτεί, κατά καιρούς, με θέματα ιστορικά, ψυχολογικά, εικαστικά, ιστορίας της τέχνης καθώς και σχετικά με ζητήματα που αφορούν τις γυναικείες σπουδές. Στις περισσότερες των περιπτώσεων η αρθρογραφία μου έχει, άμεση ή έμμεση σχέση, με τα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα στα οποία εμπλέκομαι. Επίσης, μελέτες και ποιήματά μου έχουν δημοσιευτεί σε διάφορα περιοδικά πολιτισμού και έντυπα για τα γράμματα και τις τέχνες (Νέα Σκέψη, Αντιπαραθέσεις Σκέψης Λόγου και Τέχνης, Νέα Αριάδνη, Οικουμενικός Ελληνισμός, Το Άωτον… του πολιτισμού και της Τέχνης, Νουμάς, Πνευματική Ζωή, Τρικαλινά Νέα, Διάλογος, Πρωινός Λόγος κ.ά.), καθώς και στα ηλεκτρονικά περιοδικά του Διαδικτύου: www.archive.gr, www.pneuma.gr, www.ekataios.gr, www.e-telescope.gr, www.femnetsalonica.gr, εγκριθέντα από ειδική επιτροπή πανεπιστημιακών καθηγητών του Πανεπιστημίου του Αιγαίου και της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, αντιστοίχως.

Πρέπει ν’ αναφέρω, επίσης, πως είμαι πιστοποιημένη επιμορφώτρια ενηλίκων από το ΕΚΕΠΙΣ και συμμετείχα σε κύκλο επιμόρφωσης αλλοδαπών που αφορούσε την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας.

Η γνώση μου των ηλεκτρονικών υπολογιστών εντάσσεται σε μέτριο επίπεδο. Έχω παρακολουθήσει σχετικά σεμινάρια επιμόρφωσης 60 ωρών σε πρόγραμμα δια βίου εκπαίδευσης και συνεχίζω να ενημερώνομαι πληρέστερα για τη χρήση των Η/Υ.
Στις 19-5-2005 ολοκλήρωσα την παρακολούθηση της ακόλουθης σειράς επιμορφωτικών - εκπαιδευτικών προγραμμάτων από το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων του Υπουργείου Παιδείας στο Κ.Ε.Ε. Τρικάλων:
1. «Πληροφορική: Βασικές δεξιότητες Ι» (Windows, επεξεργασία κειμένου, πλοήγηση στο διαδίκτυο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο), 40 ωρών.
2. «Ακούγοντας μουσική» (Μουσική – περιεχόμενο - έκφραση, μεμβρανόφωνα), 22 ωρών.
3. «Τοπική εφημερίδα» (Δομή - περιεχόμενο εφημερίδων - επεξεργασία πληροφοριών – επικοινωνία - πολιτιστική ταυτότητα), 40 ωρών.

Αμαλία και Βάσω ΗλιάδηΣτις 28-6-2006 ολοκλήρωσα την παρακολούθηση της ακόλουθης σειράς επιμορφωτικών - εκπαιδευτικών προγραμμάτων από το Ινστιτούτο Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων του Υπουργείου Παιδείας στο Κ.Ε.Ε. Τρικάλων:
1. «Θέατρο- Θεατρική Παιδεία», 50 ωρών.
2. «Πληροφορική ΙΙ: Βασικές έννοιες Η/Υ στη σημερινή Κοινωνία της Πληροφορίας», 50 ωρών.
3. «Πληροφορική ΙΙΙ: Εισαγωγή σε Υπολογιστικά Φύλλα – Παρουσιάσεις - Βάσεις Δεδομένων», 50 ωρών.

Απ’ τις 24-6-2003 είμαι ενταγμένη στο Μητρώο Αξιολογητών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τα Δημοτικά, Νηπιαγωγεία και τη Β’ βάθμια Εκπαίδευση με αριθμό μητρώου - πρωτοκόλλου: 6297/20-6-03 και αύξοντα αριθμό: 117. Επίσης παρέχω εκπαιδευτικό υλικό στην Ηλεκτρονική Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ, στην κατηγορία γραπτών ιστορικών πηγών: www.e-yliko.gr (Το Βυζαντινό ένδυμα, Εξερευνώντας το Μιστρά, Η φορητή, αγιογραφική εικόνα στο Βυζάντιο κ.α)

Αμαλία και Βάσω ΗλιάδηΟι ερασιτεχνικές μου ενασχολήσεις και τα γενικότερα ενδιαφέροντά μου κινούνται στο χώρο της ιστορίας, της ποίησης, της τέχνης και της εκμάθησης ξένων γλωσσών. Σ’ αυτές, είμαι κάτοχος του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας επιπέδου Β2 (καλή γνώση) στα αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά. Παράλληλα, συνεχίζω να μελετώ τις παραπάνω γλώσσες με απώτερο σκοπό να κατακτήσω το ανώτερο/ανώτατο επίπεδο ( Γ1, Γ2). Η γνώση μου της Ιταλικής κυμαίνεται στο Μεσαίο επίπεδο, χωρίς σχετικό αποδεικτικό - πιστοποιητικό.

Στις 12-13 Μαΐου του 2006 παρακολούθησα Παιδαγωγικό-Ιστορικό Συμπόσιο με θέμα: «Διονύσιος ο φιλόσοφος και τη εποχή του» που οργάνωσε το Τ.Ε.Φ.Α.Α. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε συνεργασία με το Δήμο Τρικκαίων και τη Δ/νση Π.Ε. Τρικάλων και υλοποιήθηκε στα Τρίκαλα.

Στις 22-11-2006 παρακολούθησα ενημερωτική εκδήλωση για τη δράση eTwinning - Σχολικές συνεργασίες στην Ευρώπη, η οποία πραγματοποιήθηκε στα Τρίκαλα.

Το Νοέμβριο του 2007 έλαβα μέρος στις εξετάσεις για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, επιπέδου Γ1(πολύ καλή γνώση), στην Αγγλική γλώσσα και, μετά από την επιτυχία μου, το παρέλαβα το Μάρτιο του 2008.

Το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης (Ρέθυμνο), και συγκεκριμένα η διδάσκουσα καθηγήτρια κ. Αλεξάνδρα Ζερβουδάκη στο μάθημά της «Ιστορικότητα και μύθος: το ιστορικό υπόστρωμα της βυζαντινής αγιολογίας» συμπεριέλαβε το βιβλίο μου «Οι Βίοι των Αγίων της Βυζαντινής περιόδου ως ιστορικές πηγές. (Σημειώσεις και παρατηρήσεις για τα Βυζαντινά αγιολογικά κείμενα της Μέσης περιόδου: 7ος -10ος αιώνας). Αυτοέκδοση. Τρίκαλα 2006. ISBN 960-92360-5-7» στην προτεινόμενη βιβλιογραφία για το Εαρινό Εξάμηνο, 3ου – 4ου έτους Σπουδών, 2007-2008. Το παραπάνω μάθημα που είναι σεμιναριακού τύπου και ανωτέρου επιπέδου με κωδικό ΒΥΦΦ 318, ανήκει στον Τομέα Βυζαντινής Φιλολογίας και Λογοτεχνίας.

Στις 23/2/2008 στην εκπομπή «Οι Πύλες του Ανεξήγητου» του Κώστα Χαρδαβέλα με θέμα τα «Ελευσίνια Μυστήρια» προβλήθηκε εμβόλιμα συνέντευξή μου, στην οποία αναλύω το επιμέρους ζήτημα της σημασίας του φωτός και του σκότους και της σύνδεσής του με τη χριστιανική κοσμοθεώρηση.

Συμμετοχή ως συνέδρου με 4 εισηγήσεις στα ακόλουθα θέματα: Γλώσσα και Εκπαιδευτική Πολιτική στη Νεότερη Ελλάδα, Εκπαιδευτική Καινοτομία: Πολυμεσικά περιβάλλοντα και Λογοτεχνία, μια αισιόδοξη προοπτική, Οι ιδιότητες της σχολικής εργασίας, Ομάδα συζήτησης με θέμα: Εκπαιδευτική-Σχολική καινοτομία και εκπαιδευτικό λογισμικό και συντονίστριας στην 3η συνεδρία στο 1ο Διεθνές Συνέδριο με θέμα: «Επιστημονικός Διάλογος για την Ελληνική Εκπαίδευση. Τυπική, μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση στην Ελλάδα. Βηματισμοί αλλαγής της εκπαιδευτικής πολιτικής, της εκπαίδευσης και του περιεχομένου της». Αθήνα 28-30 Νοεμβρίου 2008. Συνεδριακός χώρος Ξενοδοχείο «Divani Palace Acropolis». Πανεπιστήμιο Πατρών, Π.Τ.Δ.Ε., Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. http://www.kedek.gr
E-mail: [email protected] & [email protected]

Από τις 2 Ιουλίου του 2009 είμαι τοποθετημένη, με διετή θητεία, ως υπεύθυνη της νέας σχολικής βιβλιοθήκης του 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων.

Επιστημονική σύμβουλος-συγγραφέας συνεργαζόμενη με ομάδα διαφόρων επιστημόνων στην Ιστορία του Ελληνικού Έθνους του Κωνσταντίνου Παπαρρηγόπουλου από τη National Geographic Society, 2009 – 2010, Ειδικές Εκδόσεις Α.Ε. 4π, και συγκεκριμένα στους τόμους 14,15,16,17,18 που αφορούν το Βυζάντιο και τη Νεότερη Ελλάδα. Η έμφαση, που επεφύλασσε ο Κ. Παπαρρηγόπουλος στη Μεσαιωνική-Βυζαντινή Περίοδο της Ιστορίας μας, διατηρείται ακέραια στην επικαιροποιημένη-εμπλουτισμένη εκδοχή της: Πρώιμη, Μέση, και Ύστερη Βυζαντινή περίοδος.

Εισήγηση στο 5ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΠΕ [PDF] Μάιος 2009. Αμαλία Ηλιάδη, Εκπαιδευτική Καινοτομία: Πολυμεσικά Περιβάλλοντα και λογοτεχνία: μιαν αισιόδοξη προοπτική.

Δημοσίευση άρθρου για τις σχολικές βιβλιοθήκες στο περιοδικό του Γερμανικού Ινστιτούτου Γκαίτε Αθηνών: Διεθνείς συνεργασίες και τοπικά δίκτυα - 01/2010 - Άρθρα - Goethe και για το ηλεκτρονικό περιοδικό ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: Διαπιστώσεις και προβληματισμοί για τη λειτουργία και το ρόλο της Σχολικής βιβλιοθήκης [PDF] (με τη φιλοσοφία ότι η γνώση είναι από τα λίγα πράγματα που διαιρείται για να πολλαπλασιαστεί)

Δημοσίευση στο περιοδικό «Κοντυλιές» τεύχος 21, με αφιέρωμα στον Δομήνικο Θεοτοκόπουλο, στον διεθνούς φήμης κρητικό ζωγράφο Ελ Γκρέκο, το σχετικό εκτενές άρθρο της Αμαλίας Κ. Ηλιάδη, Η ζωή και το έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου. www.kontilies.gr/Page.aspx?lang=gr

Συνέντευξη-συμμετοχή της Αμαλίας Κ. Ηλιάδη στον Αθήνα 9.84 fm, ραδιοφωνικό Σταθμό του Δήμου Αθηναίων, στην εκπομπή των δημοσιογράφων Δέσποινας Τσαντέ και Γιάννη Θεοδόση για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821, ανήμερα στις 25-03-2010 από τις 11.10’-11.25’, με κύριο θέμα συζήτησης τη συμβολή της Φιλικής Εταιρείας στην Επανάσταση του 1821 και τη διδασκαλία της Ελληνικής Επανάστασης στη δημόσια εκπαίδευση.

Αμαλία Κ. Ηλιάδη

Αμαλία Κ. Ηλιάδη
Φιλόλογος - Ιστορικός (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ιστορίας απ’ το Α.Π.Θ.)
Μιχ. Πιτσάκου 21
42100 Τρίκαλα Θεσσαλίας
Τηλ. 2431071402
e-mail: [email protected]
Web: http://users.tri.sch.gr/ailiadi/
Blog: http://blogs.sch.gr/ailiadi/
 
 
Τα έργα της κας. Αμαλίας Ηλιάδη που έχουν εκδοθεί είναι τα:
 

Νεότερες απόψεις για την εσωτερική ιστορία του Βυζαντίου κατά τον 7ο αιώναΝεότερες απόψεις για την εσωτερική ιστορία του Βυζαντίου κατά τον 7ο αιώνα.
Αυτοέκδοση, Τρίκαλα 2006

Στη μελέτη αυτή η ιστορικός Αμαλία Κ. Ηλιάδη αποδύεται σε μια προσπάθεια προσέγγισης του 7ου βυζαντινού αιώνα απ’ την άποψη της εσωτερικής ιστορίας του Βυζαντίου και εξετάζονται οι αντίστοιχοι τομείς της: κοινωνία, οικονομία, στρατιωτική οργάνωση, πνευματική ανάπτυξη κ.λ.π. Αρχικά γίνεται ανασκόπηση των παλαιοτέρων απόψεων για τον 7ο αιώνα. Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι νεότερες απόψεις για την εσωτερική ιστορία του Βυζαντίου. Το βάρος αυτής της παρουσίασης δίνεται κυρίως στα δημοσιεύματα της Αγγλικής και Γαλλικής Σχολής, που εμφανίστηκαν κατά την τελευταία εικοσιπενταετία, καθώς βέβαια και στις νεότερες απόψεις των Ελλήνων Βυζαντινολόγων.

 

Οι Βίοι των Αγίων της Βυζαντινής περιόδου ως ιστορικές πηγές.Οι Βίοι των Αγίων της Βυζαντινής περιόδου ως ιστορικές πηγές.
Σημειώσεις και παρατηρήσεις για τα βυζαντινά αγιολογικά κείμενα της Μέσης περιόδου: 7ος - 10ος αιώνας
Αυτοέκδοση, Τρίκαλα 2006

Η σπουδαιότητα της αγιολογίας ως επιστήμης είναι πολύπλευρη, γιατί πέρα απ’ τη μελέτη του γραμματειακού είδους των βίων των αγίων, οι άγιοι συνδέθηκαν με τα ποικίλα, κοινωνικά, πνευματικά και θρησκευτικά προβλήματα του καιρού τους, γι’ αυτό και η σχετική γραμματεία προσφέρει ανεξάντλητο πλούτο ιστορικών πληροφοριών για τον δημόσιο και τον ιδιωτικό βίο της εποχής τους.
Προϋπόθεση της εσωτερικής δόμησης και σύνθεσης της μελέτης μου αυτής αποτελούν τα παρακάτω κριτήρια κατηγοριοποίησης των αγίων, τα οποία διατρέχουν το βασικό κορμό της και διαπλέκουν τα εσωτερικά της «νήματα»:
1. Κατηγοριοποίηση αγίων, ανάλογα με την κοινωνική τους θέση, ηλικία, φύλο, καταγωγή, εποχή, τρόπο άσκησης (αυστηρή-λιγότερο αυστηρή και άλλα κριτήρια, όπως κοινοβίτες, κελλίτες, απομονωμένοι ασκητές κ.τ.λ.).
2. Κατηγοριοποίηση αγίων, ανάλογα με την εμβέλεια της επίδρασής τους στην τοπική-περιορισμένη κοινωνία ή την αγιοποίησή τους εκ των άνω, απ’ τα ανώτερα στρώματα της πρωτεύουσας (αυλικοί, αξιωματούχοι, αυτοκράτορες, κ.τ.λ.).
3. Κατηγοριοποίηση αγίων, ανάλογα με την εύρεση στο κείμενο (πρωτότυπο) του βίου τους κοινών αγιολογικών τόπων (συχνότητα και ποσότητα αγιολογικών τόπων που συναντώνται σε κάθε εποχή).
4. Θεματικά κέντρα βίων (ποιότητα και είδος ιστορικών πληροφοριών για αγροτική ζωή, κοινωνία, οικονομία, εμπόριο, αρχαιότητα, στάσεις, αντιλήψεις, νοοτροπίες).
5. Γυναίκα και αγιότητα (κοινά με τους άνδρες αγίους).
6. Άγιοι και εξουσία.
7. Άγιοι και καθεστηκυία εκκλησία (επίσκοποι, ιερείς, μητροπολίτες, κ.τ.λ.).
8. Φαινόμενα κοινωνικής «παθογένειας» και κοινωνικών προβλημάτων στους βίους (φτώχεια, ανέχεια, ζητιανιά).
9. Ακραία αγιότητα: Σαλοί, δενδρίτες, κιονίτες, «παράξενοι» αναχωρητές και στάση της εκκλησία απέναντί τους.
10. Συναγωνισμός εκκλησίας και αγίων για τον «προσεταιρισμό» του λαού-ποιμνίου.

 

Σημειώσεις και παρατηρήσεις στην ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας από τον 11ο ως τον 15ο αιώνα.Σημειώσεις και παρατηρήσεις στην ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας από τον 11ο ως τον 15ο αιώνα.
Τα αγιολογικά κείμενα της περιόδου.
Συμβολή στη μελέτη των βίων των Αγίων ως ιστορικών πηγών.
Αυτοέκδοση, Τρίκαλα 2006

Η σπουδαιότητα της αγιολογίας ως επιστήμης είναι πολύπλευρη, γιατί πέρα απ’ τη μελέτη του γραμματειακού είδους των βίων των αγίων, οι άγιοι συνδέθηκαν με τα ποικίλα, κοινωνικά, πνευματικά και θρησκευτικά προβλήματα του καιρού τους, γι’ αυτό και η σχετική γραμματεία προσφέρει ανεξάντλητο πλούτο ιστορικών πληροφοριών για τον δημόσιο και τον ιδιωτικό βίο της εποχής τους. Οι Βίοι των Αγίων ως ιστορικές πηγές, μας αποκαλύπτουν έναν εξαιρετικά μεγάλο πλούτο παντοειδών πληροφοριών ως προς τα ιστορικά γεγονότα (πολιτικά, στρατιωτικά, κοινωνικά), ως προς τις αντιλήψεις, στάσεις, αξίες της κοινωνίας της υπό μελέτην περιόδου (Υστεροβυζαντινής), ως προς την κουλτούρα (πνευματική καλλιέργεια) των συγγραφέων τους και του αναγνωστικού τους κοινού και, βέβαια, ως προς την, εν γένει, κοινωνική και οικονομική κατάσταση του βυζαντινού κράτους κατά την ύστερη περίοδο της ζωής του (11ος-15ος αι.).

 

Πολιτική θεωρία και ιδεολογία των βυζαντινών στην εποχή του Κωνσταντίνου Ζ', ΠορφυρογέννητουΠολιτική θεωρία και ιδεολογία των βυζαντινών στην εποχή του Κωνσταντίνου Ζ', Πορφυρογέννητου.
Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις, Τρίκαλα, Αθήνα 2003

Η διερεύνηση της πολιτικής θεωρίας και ιδεολογίας των Βυζαντινών κατέχει μια εξέχουσα θέση στα προβλήματα που κυριαρχούν τα τελευταία χρόνια στις βυζαντινές σπουδές, και όντας πολύπλοκη, απαιτεί από τον ιστορικό δύο ιδιότητες σε πολύ μεγάλο βαθμό: το κριτικό πνεύμα και το χάρισμα της συμπάθειας, που είναι η ικανότητα κατανόησης. Η εργασία αυτή πραγματεύεται την πολιτική θεωρία και ιδεολογία, όπως διαμορφώνεται στην εποχή του Κωνσταντίνου Ζ' Πορφυρογέννητου (912-959), σε συνάρτηση και με γενικότερα προβλήματα της βυζαντινής ιστορίας, όπως ο ρόλος του θεσμού της συμβασιλείας στη διαμόρφωση των πολιτικών πραγμάτων μιας εποχής, καθώς και ο ρόλος των καθεστωτικών παραγόντων (συγκλήτου, δήμων, στρατού) στην εκλογή και αναγόρευση του βυζαντινού αυτοκράτορα για την εξεταζόμενη περίοδο.

 

Το πανεπιστήμιο του Παρισιού (12ος - 15ος αι.).Το πανεπιστήμιο του Παρισιού (12ος - 15ος αι.).
Τα πανεπιστήμια στο μεσαίωνα. Ιστορία, ρόλος στις πνευματικές εξελίξεις, προεκτάσεις.
Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις Τρίκαλα, Αθήνα, 2003

Το μεσαιωνικό Πανεπιστήμιο αξίζει ιδιαίτερη μνεία και μελέτη τόσο ως θεσμός, που κατείχε εξέχουσα θέση στη ζωή των λογίων εκείνης της εποχής, αλλά και ως θεσμός που η εσωτερική του ιστορία αντικατοπτρίζει, στην πραγματικότητα, την ιστορία της μεσαιωνικής σκέψης από τα τέλη του 11ου αιώνα και μετά: δηλαδή της εξέλιξης της σχολαστικής φιλοσοφίας και θεολογίας, της αναβίωσης της σπουδής του αστικού δικαίου, της διαμόρφωσης και της ανάπτυξης του κανονικού δικαίου.
Τα πανεπιστήμια όλων των χωρών και όλων των εποχών είναι, τελικά, προσαρμογές και παραλλαγές -κάτω από διαφορετικές κάθε φορά συνθήκες- του ίδιου θεσμού: του μεσαιωνικού Πανεπιστημίου, που το γέννησε το μεγάλο πολιτιστικό κύμα του Κυρίως Μεσαίωνα (11ος -13ος αιώνας). Τα στοιχεία αυτής της γενικότερης αλλαγής εντοπίζονται στην ακμή και παρακμή του φεουδαλισμού, στην ανάπτυξη των πόλεων και του εμπορίου, στην εμφάνιση της λαϊκής λογοτεχνίας, στην ανάπτυξη της γοτθικής αρχιτεκτονικής, στην εμφάνιση του φαινομένου των Σταυροφοριών και, βέβαια, την εμφάνιση των Πανεπιστημίων.

 

Ο Κλήρος στον Μακεδονικό Αγώνα.Ο Κλήρος στον Μακεδονικό Αγώνα.
Η συμβολή του στην οργάνωση και στην αντίσταση του Ελληνισμού (1767-1908)
Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις Τρίκαλα, Αθήνα 2003

Κατά την περίοδο του Μακεδονικού Αγώνα ο Κλήρος σύσσωμος -ανώτερος και κατώτερος, επώνυμος και ανώνυμος- αντιστάθηκε σθεναρά στην βουλγαρική απειλή, πρωτοστατώντας στην ενδυνάμωση και οργάνωση του Ελληνισμού της Μακεδονίας. Ο επιστήμονας ιστορικός, αλλά και κάθε ιστορικά σκεπτόμενος άνθρωπος, αντικρύζει με θαυμασμό και σεβασμό τη συμβολή του Κλήρου στο εθνικό επίτευγμα αυτού του αγώνα.
Στην παρούσα μελέτη -αν και η διαπραγμάτευση κάθε ιστορικού θέματος παρουσιάζει δυσκολίες εκλαΐκευσης- επιχειρείται μια εκλαϊκευμένη προσέγγιση μέσα στα πλαίσια, όμως, της επιστημονικής -ιστορικής αντιμετωπίσεως του θέματος κι αυτό σημαίνει ότι η συμβολή του Κλήρου στον Μακεδονικό Αγώνα εντάσσεται στα ιστορικά της συμφραζόμενα με τρόπο σαφή και συστηματικό.
Δεν λείπει, όμως, η ζωντανή και άμεση αφήγηση καταστάσεων και δράσης που φέρνει τα γεγονότα πιο κοντά στον αναγνώστη και τα καθιστά περισσότερο οικεία.

 

Τα "θαύματα" του Αγίου Δημητρίου ως ιστορικές πηγές.Τα "θαύματα" του Αγίου Δημητρίου ως ιστορικές πηγές.
Επιδρομές και Σλαβικές εποικίσεις εντεύθεν του Δουνάβεως
Τρίκαλα, 2003

Στη Μελέτη αυτή γίνεται λόγος για τις πρώτες επαφές του ελληνισμού με τους Σλάβους, για την εγκατάσταση των τελευταίων στη Βόρεια Βαλκανική, αρχικά, και στη συνέχεια στην Ελληνική Χερσόνησο, για την ακτινοβολία του ελληνικού στοιχείου και τις μεθόδους εισαγωγής επήλυδων στο στρατιωτικό, διοικητικό, πολιτικό και πολιτιστικό πλαίσιο της Βυζαντινής αυτοκρατορίας. Επίσης γίνεται εκτενής αναφορά στα "Θαύματα" του Αγίου Δημητρίου, κειμένου που αναφέρεται στις επιδρομές και την εγκατάσταση των Σλαβικών φύλων στην περιφέρεια Θεσσαλονίκης και στην ευρύτερη περιοχή Μακεδονίας- Θράκης.
Σε κανένα άλλο ντοκουμέντο του Χριστιανικού Μεσαίωνα, εκτός απ' τα "Θαύματα" ή "Miraculs" δεν υπάρχει τόσο σθεναρή η πεποίθηση των πολιτών ότι η πόλη τους προστατεύεται απ' την υπερφυσική προστασία του θείου πάτρωνά της. Είναι πεπεισμένοι απολύτως -όπως φαίνεται και μαρτυρείται στα "Θαύματα"- ότι ο Άγιος Δημήτριος έσωσε τη Θεσσαλονίκη από επιδημίες, πείνα, εμφύλιο πόλεμο, και πάνω απ' όλα, απ' τις βαρβαρικές επιδρομές.

 

Εγκατάσταση και παρουσία Σλάβων στη Βυζαντινή Μικρά Ασία απ' τον 7ο ως τον 10ο αιώνα.Εγκατάσταση και παρουσία Σλάβων στη Βυζαντινή Μικρά Ασία απ' τον 7ο ως τον 10ο αιώνα.
Τρίκαλα, 2003

Η εργασία αυτή αποτελεί μια προσπάθεια προσέγγισης του θέματος: "Εγκατάσταση και παρουσία Σλάβων στη Βυζαντινή Μικρά Ασία". Απ' την άποψη της θεματικής του ανήκει τόσο στην Εσωτερική Βυζαντινή Ιστορία όσο και στην Ιστορία των Σλάβων εντός των ορίων της Βυζαντινής αυτοκρατορίας. Η Βυζαντινή αυτοκρατορία, πολυεθνική εξαρχής, όπως η ρωμαϊκή απ' την οποία προέκυψε, σενέχισε την πολιτική της Ρώμης απέναντι στους ξένους λαούς: αντιμετώπιζε με όπλα εκείνους που έρχονταν ως επιδρομείς με σκοπό τη λαφυραγωγία και ως κατακτητές. Αντίθετα όμως, όχι μόνο ανεχόταν, αλλά και ευνοούσε την εγκατάσταση ξένων εθνοτήτων και εποίκων στα εδάφη της, διενεργώντας πολλές φορές η ίδια τέτοιους εποικισμούς, όταν έκρινε ότι το μέτρο αυτό ήατν ωφέλιμο, από διάφορες απόψεις, γι' αυτήν.

 

Εικονομαχία και αντιμοναχική στροφή (Κωνσταντίνος Ε').Εικονομαχία και αντιμοναχική στροφή (Κωνσταντίνος Ε').
Τρίκαλα, 2003

Το δυσεξιχνίαστο κίνημα της εικονομαχίας που κλόνισε συθέμελα τη Βυζαντινή αυτοκρατορία περισσότερο από έναν αιώνα (726-843), για μερικούς ιστορικούς -μελετητές όπως ο Δ. Ζακυνθηνός, απείλησε με ολοκληρωτική αλλοίωση τον ευρωπαϊκό χαρακτήρα της.
Σ' αυτή την εργασία, που βασίζεται σ' ένα απόσπασμα απ' το Breviarium του Νικηφόρου και κατόπιν επεκτείνεται στην αντιμοναχική στροφή της Εικονομαχίας κατά την εποχή του Κωνσταντίνου Ε', θ' αποδυθούμε σε μια αμφίβολη προσπάθεια για την ανάλυση αυτού του προβλήματος. Και μετά από μια, όσο το δυνατόν σφαιρική και πολύπλευρη ανάλυση, θα προσπαθήσουμε να διατυπώσουμε ορισμένες θέσεις πάνω σ' αυτό το πραγματικά δύσκολο πρόβλημα της Βυζαντινής ιστορίας. Θέσεις που θα προσπαθήσω να βασίζονται στις πηγές και να εναρμονίζονται με το ιστορικό πλαίσιο της εποχής.

 

Το σχολείο εργασίας: Φιλοσοφία, στόχοι και επιδράσεις.Το σχολείο εργασίας: Φιλοσοφία, στόχοι και επιδράσεις.
Τρίκαλα 2003

Το σχολείο εργασίας στάθηκε ένα απ' τα ισχυρότερα παιδαγωγικά ρεύματα του αιώνα μας, το οποίο κατέκλυσε την οικουμένη και το οποίο με μερικές αναθεωρήσεις και παραλλαγές ισχύει ακόμα και σήμερα. Ξεκίνησε με στόχο ν' απαλύνει τη μεθοδική ακαμψία της Παιδαγωγικής του Herbart μέσω της πρόσκτησης γνώσεων απ' το ίδιο το παιδί. Στο στόχο του αυτό, το σχολείο μετασχηματίζεται σε εργαστήριο και σε τόπο σωματικής και πνευματικής δραστηριοποίησης των μαθητών. Ονομάζεται εκτός από σχολείο εργασίας, σχολείο ζωής, αυτενέργειας, βιωματικό σχολείο.
Η μελέτη αυτή είναι μια προσπάθεια σκιαγράφησης της φιλοσοφίας, των στόχων και των επιδράσεων που άσκησε και συνεχίζει να ασκεί το σχολείο εργασίας. Με γνώμονα τις τρεις αυτές παραμέτρους του θέματος, και ανατρέχοντας σε έγκυρες πληροφορίες παιδαγωγικών έργων που είτε πραγματεύονται αποκλειστικά το θέμα είτε το συμπεριλαμβάνουν μέσα σ' ένα γενικότερο πλαίσιο, ελέγχεται πως η Παιδαγωγική του Σχολείου εργασίας από θεωρητική σύλληψη με ανεπαρκή παιδαγωγική έρευνα κατέληξε να επαληθευτεί κατά μεγάλο μέρος απ' την Πειραματική Παιδαγωγική. Δηλαδή, δίνεται με ενάργεια η γραμμή της πορείας που κατέληξε στην καθιέρωση των βασικών αρχών του σχολείου εργασίας στη σχολική πράξη.

 

Η Φωνή της Σιωπής.Η Φωνή της Σιωπής.
Ποιήματα
Τρίκαλα, Νοέμβριος 2006

 

Εσωτερικός Μονόλογος.Εσωτερικός Μονόλογος.
Ποιήματα 1997 - 1999
Πρότυπες Θεσσαλικές Εκδόσεις, Τρίκαλα, 2003

 
 

Η κα. Αμαλία Κ. Ηλιάδη είχε την ευγενή καλοσύνη να μας επιτρέψει να δημοσιεύσουμε στην Ματιά ορισμένα από τα ποιήματα της σε Ελληνικό και Αγγλικό στίχο. Για να δείτε αυτά τα ποιήματα κάντε κλικ εδώ.

 

Επίσης μας επέτρεψε να δημοσιεύσουμε φωτογραφίες από μερικά έργα ζωγραφικής που έχει φιλοτεχνήσει η ίδια. Για να δείτε αυτά τα έργα κάντε κλικ εδώ.

 

Στη Ματιά έχουν δημοσιευθεί μετά από άδεια της Αμαλίας Κ. Ηλιάδη τα παρακάτω κείμενα - μελέτες της. Για να τα δείτε κάντε κλικ στον τίτλο τους:
Βυζαντινές γυναικείες μορφές
H θέση της γυναίκας στη βυζαντινή κοινωνία
Αξιοπιστία των Ιστορικών πηγών κατά την εποχή της Εικονομαχίας
Η Φιλική εταιρεία και η επανάσταση του 1821
«Δημήτρια»: ένας πολυσήμαντος θεσμός στο χώρο και το χρόνο της Βυζαντινής Θεσσαλονίκης
Χαρίλαος Τρικούπης
Σλαβικές εγκαταστάσεις στη Βαλκανική χερσόνησο της Βυζαντινής περιόδου
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
Η Νεότερη Ελληνική Ιστορία και τα γεγονότα που τη διατρέχουν μέσα από έργα τέχνης της εποχής τους
Άγιος Ιωάννης της Καρπάθου
Συνοπτική Ιστορία της Ελληνικής παιδείας από το 15ο ως το 19ο αιώνα
Άγιος Συμεών, ο Σαλός
Οσία Μακρίνα
O Αββάς Δανιήλ της Σκήτεως
Τα Αρχαία Ελληνικά Μυστήρια
Η μουσική στην Αρχαία Ελλάδα
Η διατροφή των αρχαίων Ελλήνων
Σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας στο Βυζάντιο
Ελ Γκρέκο - Η ζωή και το έργο του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου
Φρόιντ Σίγκμουντ
Το Βυζαντινό ένδυμα
Ποιο είναι το νόημα της ζωής μας
Ο Ρεαλισμός στη Ζωγραφική
Η θέση της γυναίκας στην αρχαία κοινωνία
Η έννοια της αισθητικής μέσω της φιλοσοφίας
Στοιχεία και παρατηρήσεις για τον Υπαρξισμό
Εισαγωγή στην Αγιολογία της Μέσης Βυζαντινής περιόδου
Πάμπλο Πικάσσο: Ο ζωγράφος που σημάδεψε τον 20o αιώνα
Εξερευνώντας το Μυστρά
Η ζωή και το έργο του Πλάτωνα
Προκόπιος Καισαρεύς
Κριτικό - περιγραφικό σημείωμα για τη φωτογραφική δουλειά του Θωμά Φίλιου
Λεωνής, του Γ. Θεοτοκά
Σχεδιασμός Μικροδιδασκαλίας
Μνήμες
Η απομυθοποίηση του έρωτα
Αριστοτέλης ο Σταγειρίτης
Η φορητή, αγιογραφική εικόνα στο Βυζάντιο
Η Νομοθεσία των Ισαύρων
Ιστορική αναδρομή και ανάλυση του Ομηρικού ζητήματος
Τα Μεσαιωνικά Πανεπιστήμια
Οι ιδιότητες της σχολικής εργασίας
Γάμος και αγιότητα στη Μέση Βυζαντινή Περίοδο
Αγιος Δανιήλ ο Στυλίτης
Οι αντιλήψεις για τα δύο φύλα στο πρώιμο Βυζάντιο
Ξενοφών
Μέγας Αλέξανδρος
Ιεραποστολή Κυρίλλου και Μεθοδίου
Θρύλοι για αγίους και μάρτυρες της παλαιοχριστιανικής περιόδου
Έργα Βυζαντινής μικροτεχνίας
Εικονογραφημένα Βυζαντινά χειρόγραφα
Καρλ Μαρξ (Karl Marx, 1818-1883)
H κρίση του τέλους του 7ου αιώνα στο Βυζάντιο
Μιχαήλ Άγγελος
Βασικά στοιχεία επιμόρφωσης ενηλίκων εκπαιδευτικών
Σωκράτης
Σοφοκλής
Περικλής
Ιουλιανός
Τζιόττο ντι Μποντόνε
Η Επανάσταση του Θωμά του Σλάβου και οι Σλάβοι της Μικράς Ασίας
H λατρεία των λειψάνων των Αγίων στο Πρώιμο Βυζάντιο
Κρίσεις - απόψεις για τα καινούρια βιβλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
«Χωρίς τη μητέρα μου», της Τζόις Κάρολ Όουτς
Επιστολές και κριτική για το συγγραφικό έργο της Αμαλίας και Βάσως Κ. Ηλιάδη
Εικονική περιήγηση στην πανδαισία της Βυζαντινής Τέχνης με κυρίαρχη τη μορφή της βυζαντινής γυναίκας
Ελληνική παραδοσιακή φορεσιά
Γαλλιηνός
Θάνος Βλέκας
Ιερές Μονές στο νησάκι Ιωαννίνων
Αυτή η πόλη...
Αμερικάνικη τέχνη
Σχέδια δειγματικής - ενδεικτικής διδασκαλίας και αξιολόγησης ενοτήτων στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και στην Ιστορία της Β΄Λυκείου
Τσεχία - Εντυπώσεις από εκπαιδευτικό σύστημα
Προβλήματα και «λύσεις» κατά την Εκπαιδευτική Διαδικασία
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Εικαστική παιδεία
Η Παιδαγωγική προσέγγιση της «Ιστοριογραμμής»
Εκπαιδευτική - Σχολική Καινοτομία και Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Κοινωνία, Ηλεκτρονικοί υπολογιστές και μάθηση: μια αμφίδρομη σχέση
Προτεινόμενα θέματα εργασιών
Η Εκπαίδευση στην Αρχαία Ελλάδα
Μαθήματα ζωής για τη διαφορετικότητα: Δρόμος ελπίδας για την Ειρήνη
Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Σπάρτη
Σαπφώ και Θεοδώρα
Η Λειτουργία στην Αγιά-Σοφιά το Γενάρη του 1919
Ελληνιστικός πολιτισμός: ένα πρώιμο «δείγμα» διαπολιτισμικής εφαρμογής
Διαπολιτισμός και εκπαίδευση
Η χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία της λογοτεχνίας και της ζωγραφικής
Εβραίοι της Βυζαντινής αυτοκρατορίας
Εναλλακτικές εκπαιδευτικές τεχνικές
Θεωρίες μάθησης και βασικές έννοιες που σχετίζονται με αυτές
Σχολική βιβλιοθήκη: Γνωριμία με την ποίηση και τους ποιητές
Άρθρο του Engin Ardic
Ερανίσματα
Περιήγηση στο Νεκυομαντείο-Νεκρομαντείο του Αχέροντα
Μάγοι, ξόρκια και φυλαχτά: Η μαγεία στον αρχαίο και το χριστιανικό κόσμο
Ερανίσματα - 2
Ερανίσματα - 3
Διδάσκοντας και μαθαίνοντας με τις νέες τεχνολογίες
Πολιτισμικά «πρότυπα»
Θεωρία του επιχειρήματος
«Ντέμιαν», του Έρμαν Έσσε
Δείγματα Βυζαντινής και Μεταβυζαντινής Αρχιτεκτονικής από την περιοχή της Άρτας
Γνωριμία με τη λειτουργία και τη χρήση της Σχολικής βιβλιοθήκης
Αρχές φιλοσοφικής σκέψης
Εισαγωγή στη Δραματική ποίηση
Βυζαντινή εικόνα
Εισαγωγή στη φιλοσοφία
Ερανίσματα - 4
Εισαγωγή στην αρχαία ιστορία / Βασικά στοιχεία - Introduction to the Ancient History
Οι γυναίκες στην Ιστορία
Αρχαία ελληνικά και ηλεκτρονικοί υπολογιστές
«Bio/Pic ή Οι ζωές των λίγων», της Χριστίνας Κάλλας-Καλογεροπούλου
Βυζαντινή Αυτοκρατορία
Το πρόγραμμα Comenius
Άγιος Νικόλαος ο εν Βουνένοις
Διαπιστώσεις και προβληματισμοί για τη λειτουργία και το ρόλο της Σχολικής βιβλιοθήκης
Η πολιτική λειτουργία της τέχνης
Επάγγελμα και Παιδαγωγική
Homo «must»: Ο σημερινός άνθρωπος
Ο κόσμος των ονείρων
Η τέχνη της ανάγνωσης
Βιβλιοθήκες
Οι βιβλιοθήκες στον αρχαίο κόσμο
Ψήγματα Βυζαντινού πολιτισμού της καθημερινότητας
Η μεταβατική περίοδος της εφηβείας και τα προβλήματά της, από την οπτική της ψυχολογίας
Σύντομη ιστορική αναδρομή στο θεσμό της δια βίου παιδείας και εκπαίδευσης
Το Ύψωμα 731
Η Άλωση της πόλης
Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης (21η Μαρτίου)
Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων
Προτεινόμενα βιβλία για μαθητές γυμνάσιου
Ένα σύγχρονο έργο τέχνης που εμπνέεται από το παρελθόν
Όραμα Παιδείας για το Σχολείο του Μέλλοντος
Εν είδει Κοινωνικής Κριτικής
Πολιτικές και Πρακτικές της Διαρκούς ή δια βίου Εκπαίδευσης
Οικονομική Διάσταση στη δια βίου Εκπαίδευση: Ελευθερία και Καταναλωτισμός
«Ιστορία του Ελληνικού Έθνους», του Κωνσταντίνου Παπαρρηγόπουλου
Δραστηριότητες Σχολικής Βιβλιοθήκης
Βουλγαροκτόνος
Ιστορική - Κοινωνική Μνήμη και Φωτογραφία
Κοινωνικές ανισότητες, αποκλεισμός, κοινωνικές ταραχές και Κοινωνική πρόνοια. Φιλανθρωπία στη Βυζαντινή Πολιτεία: η πραγματικότητα και το ιδανικό ενός αλλοτινού κόσμου.
Αστικό τοπίο
18 Οκτωβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Σχολικών Βιβλιοθηκών
Παιχνίδι, αφήγηση και τεχνολογία
Δημιουργικό παιχνίδι
Απόπειρα απάντησης στο αίνιγμα της ανάγνωσης
Επαναφορά του αιτήματος επανίδρυσης Κλασσικών Λυκείων στην Ελλάδα
Μνήμη Ελλήνων: συνέχεια και ενότητα
Μέγας Κωνσταντίνος
Η υποκρισία και το ψεύδος
Συλλογή λαογραφικής ύλης από το χωρίον Ξυλοπάροικον του νομού Τρικάλων
«Ελλήνων προμαχούντες Αθηναίοι Μαραθώνι», Μαραθώνας 2500 χρόνια
Ο συντελούμενος θάνατος της κλασσικής παιδείας στη χώρα που τη γέννησε
Σημαίνον και σημαινόμενο: Η ηθικολογία στην εκπαίδευση ως αναίρεση της ηθικής της πράξης
Την γλώσσα μου έδωσαν Ελληνική
Περί Ελευσινίων Μυστηρίων
Φωνές Ενότητας του Ελληνισμού στην Αρχαιότητα
Σχολικές Βιβλιοθήκες και Εφηβική Λογοτεχνία
Ο Σωκράτης ως μία από τις κεντρικές φυσιογνωμίες της ιστορίας της σκέψης
Φύλλα εργασίας για Γυμνάσια και Λύκεια
Ελληνική Αρχαιότητα versus Byzantium: υπόμνηση στη γόνιμη συνάντηση δυο διαφορετικών κόσμων που καθόρισαν την αυτοσυνειδησία μας
Κινηματογράφος και Εκπαίδευση: μια σχέση εικόνας και ουσίας
Σκέψεις για τη σκοπιμότητα της λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο σχολείο και την επίδραση της διοίκησής του σε αυτή
«Παλιό κρασί σε νέους ασκούς»: Αρχαία Ελληνική Γραμματεία και Νέες Τεχνολογίες

 

Επίσης, στη Ματιά, έχουν δημοσιευθεί μετά από άδεια της Αμαλίας Κ. Ηλιάδη οι παρακάτω φωτογραφίες της. Για να τις δείτε κάντε κλικ στον τίτλο τους:
Εικονική περιήγηση στις αμίμητες ομορφιές της καλοκαιρινής, νησιωτικής Ελλάδας μέσα από 40 φωτογραφίες
Νοερά ταξίδια μέσα από φωτογραφίες
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος Α
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος Β
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος Γ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος Δ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος Ε
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος ΣΤ΄
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος Ζ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος Η
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος Θ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος Ι
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος ΙΑ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος ΙΒ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος ΙΓ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος ΙΔ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος ΙΕ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος ΙΣΤ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος ΙΖ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος ΙΗ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος ΙΘ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος Κ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος ΚΑ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος ΚΒ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος ΚΓ
Περιπλανήσεις ανά την Ελλάδα με τις Αμαλία και Βάσω Κ. Ηλιάδη - Μέρος ΚΔ
Παλιές φωτογραφίες των δεκαετιών 1930-1950-1960-1970-1980
Κύπρος
Κυκλάδες
Φωτογραφίες της Πράγας - Μέρος Α'
Φωτογραφίες της Πράγας - Μέρος Β'
Κωνσταντινούπολη - Μέρος Α'
Κωνσταντινούπολη - Μέρος Β'
Βουλγαρία - Μέρος Α'
Βουλγαρία - Μέρος Β'
Αθήνα
Βυζαντινή Οχρίδα
Περιήγηση σε Ιταλία, Ελβετία, Γαλλία - Μέρος Α
Περιήγηση σε Ιταλία, Ελβετία, Γαλλία - Μέρος Β
Περιήγηση σε Ιταλία, Ελβετία, Γαλλία - Μέρος Γ
Ρουμανία - Μέρος Α
Ρουμανία - Μέρος Β
Μέτσοβο
Ιταλία - Μέρος Α
Ιταλία - Μέρος Β
Ιταλία - Μέρος Γ
Παρίσι - Μέρος Α
Παρίσι - Μέρος Β
Παρίσι - Μέρος Γ
Παρίσι - Μέρος Δ
Φωτογραφίες Ελληνικής Παραλίας - Μέρος Α
Φωτογραφίες Ελληνικής Παραλίας - Μέρος Β
Φωτογραφική περιήγηση σε Πάτρα, Καλάβρυτα, Αίγιο, Άρτα, Ιερή πόλη Μεσολογγίου, Αστακό Αιτωλοακαρνανίας - Μέρος Α
Φωτογραφική περιήγηση σε Πάτρα, Καλάβρυτα, Αίγιο, Άρτα, Ιερή πόλη Μεσολογγίου, Αστακό Αιτωλοακαρνανίας - Μέρος Β
Φωτογραφική περιήγηση στην Έδεσσα
Φωτογραφική περιήγηση στην Κάτω Ιταλία και Σικελία - Μέρος Α
Φωτογραφική περιήγηση στην Κάτω Ιταλία και Σικελία - Μέρος Β
Φωτογραφική περιήγηση στην Κάτω Ιταλία και Σικελία - Μέρος Γ
Φωτογραφική περιήγηση στην Κάτω Ιταλία και Σικελία - Μέρος Δ
Φωτογραφική περιήγηση στην Αιδηψό και τη Βόρεια Εύβοια
Φωτογραφική περιήγηση στο Νεραϊδοχώρι Τρικάλων
Φωτογραφική περιήγηση σε: Πρέβεζα - Νικόπολη - Καναλάκι - Βόνιτσα - Μέρος Α
Φωτογραφική περιήγηση σε: Πρέβεζα - Νικόπολη - Καναλάκι - Βόνιτσα - Μέρος Β
Φωτογραφική περιήγηση στη Βενετία
Περιήγηση στην κοσμοπολίτικη και μαγευτικά στολισμένη Βιέννη - Μέρος Α
Περιήγηση στην κοσμοπολίτικη και μαγευτικά στολισμένη Βιέννη - Μέρος Β
Περιήγηση στην κοσμοπολίτικη και μαγευτικά στολισμένη Βιέννη - Μέρος Γ
Περιήγηση στο κρύο αλλά μαγευτικό και στολισμένο Χριστουγεννιάτικα Ίνσμπρουκ - Μέρος Α
Περιήγηση στο κρύο αλλά μαγευτικό και στολισμένο Χριστουγεννιάτικα Ίνσμπρουκ - Μέρος Β
Λιμναία θέρετρα στην ύπαιθρο χώρα της Αυστρίας
Εικόνες πνευματικής ζωής
Περιήγηση στο κρύο αλλά μαγευτικό και στολισμένο Χριστουγεννιάτικα Σάλτσμπουργκ. Δεκέμβριος - Χριστούγεννα 2009.
Φωτογραφίες βιβλιοθήκης 2ου ΕΠΑΛ Τρικάλων
Βαρκελώνη, Φιγκέρες, Τζιρόνα - Μέρος Α'
Βαρκελώνη, Φιγκέρες, Τζιρόνα - Μέρος Β'
Βαρκελώνη, Φιγκέρες, Τζιρόνα - Μέρος Γ'
Βαρκελώνη, Φιγκέρες, Τζιρόνα - Μέρος Δ'
Βαρκελώνη, Φιγκέρες, Τζιρόνα - Μέρος Ε'
Βαρκελώνη, Φιγκέρες, Τζιρόνα - Μέρος ΣΤ'
Βαρκελώνη, Φιγκέρες, Τζιρόνα - Μέρος Ζ'
Βαρκελώνη, Φιγκέρες, Τζιρόνα - Μέρος Η'
Βαρκελώνη, Φιγκέρες, Τζιρόνα - Μέρος Θ'
Βαρκελώνη, Φιγκέρες, Τζιρόνα - Μέρος Ι'
Βερολίνο, Πότσνταμ, Δρέσδη - Μέρος Α'
Βερολίνο, Πότσνταμ, Δρέσδη - Μέρος Β'
Βερολίνο, Πότσνταμ, Δρέσδη - Μέρος Γ'
Βερολίνο, Πότσνταμ, Δρέσδη - Μέρος Δ'
Βερολίνο, Πότσνταμ, Δρέσδη - Μέρος Ε'
Βερολίνο, Πότσνταμ, Δρέσδη - Μέρος ΣΤ'
Βερολίνο, Πότσνταμ, Δρέσδη - Μέρος Ζ'
Βερολίνο, Πότσνταμ, Δρέσδη - Μέρος Η'
Βερολίνο, Πότσνταμ, Δρέσδη - Μέρος Θ'
Βερολίνο, Πότσνταμ, Δρέσδη - Μέρος Ι'
Βερολίνο, Πότσνταμ, Δρέσδη - Μέρος ΙΑ'
Πάργα και Παξοί, Ελλάδα, Καλοκαίρι 2010
Σουηδία, Καλοκαίρι 2010
Δανία, Καλοκαίρι 2010
Φιλανδία, Καλοκαίρι 2010
Νορβηγία, Καλοκαίρι 2010
Γερμανικό πανόραμα

 
 

Εκτός των παραπάνω στην Ματιά έχουν δημοσιευθεί τα παρακάτω ebooks (ηλεκτρονικά βιβλία) της Αμαλίας Κ. Ηλιάδη. Για να τα δείτε κάντε κλικ στους τίτλους τους:

 
 
 
Δείτε:
Λογοτέχνες
Διάφορα
Επιστήμονες
Ζωγράφοι
Εθνικοί Ήρωες - Ευεργέτες
Μουσικοί
Ηθοποιοί
Επιφανείς
 
Δείτε επίσης:
Διονύσιος Σολωμός
Αριστοτέλης Βαλαωρίτης
Άννα Κομνηνή
Δημήτρης Χίλιος
Νίκος Καββαδίας
Γιάννης Σιδέρης
Αύγουστος Κορτώ
Πολυχρόνης Κουτσάκης
Κώστας Καρακάσης
Αμαλία Κ. Ηλιάδη
Βάσω Κ. Ηλιάδη
Λένα Μερίκα
Μάρα Μεϊμαρίδη
Δημήτρης Μπατσιούλας
Μένης Κουμανταρέας
Ειρήνη Καμαράτου Γιαλλούση
Κώστας Καρυωτάκης
Στηβ Μπέρι (Steve Berry)
Ντιν Κουντζ (Dean Koontz)
Ροδούλα Σερδάρη - Παπαϊωάννου
Χρυσούλα Δημητρακάκη
 
Αναζήτηση
 
 
 
 
Up
 
 
 
Επικοινωνία | Όροι Χρήσης | Πλοηγηθείτε | Λάβετε Μέρος | Δημιουργία και Ανάπτυξη ΆΡΚΕΣΙΣ