Αρχική Ματιά
Νέο στη Ματιά
Β  Β 
Β 
Β 
Β 
E-books...
Αρχική Βιβλιοθήκης
...Η υψηλή ραπτική στο Βυζάντιο!
Για να επιστρέψετε στα e-books πατήστε εδώ! Για να επιστρέψετε στην Βιβλιοθήκη πατήστε στην εικόνα της Βιβλιοθήκης!
Β 

Η υψηλή ραπτική στο Βυζάντιο

Β 
Β 
Προηγούμενη σελίδα
Σελίδα 4 από 5
Επόμενη σελίδα
Β 

Β΄ ΦΑΣΗ: (1 ώρα: συλλογή και επεξεργασία υλικού με σκοπό την εκπόνηση των φύλλων εργασίας).

Στη φάση αυτή οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες θα ασχοληθούν με το φύλλο εργασίας και θα συλλέξουν πληροφορίες από το διαδίκτυο και το υλικό που έχει δοθεί από τον καθηγητή/τρια (Επιφάνεια Εργασίας/ Έκφραση- Έκθεση).

Β 

Γ΄ ΦΑΣΗ: (1 ώρα: καταγραφή εργασιών φύλλων εργασίας)

Στη φάση αυτή οι μαθητές θα καταγράψουν τις εργασίες τους μέσω Η/Υ.

Β 

Δ΄ ΦΑΣΗ (1 ώρα: Παρουσίαση εργασιών και αξιολόγηση)

Στη συνέχεια οι μαθητές ανακοινώνουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους ανά ομάδα στο σύνολο της τάξης. Κάθε ομάδα περνά τη δική της εργασία στους σταθμούς των άλλων ομάδων, ώστε όλοι οι μαθητές να αποκτήσουν συνολική αντίληψη των πληροφοριών που συνέλεξε η κάθε ομάδα.

Β 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τόσο ο διδάσκων όσο και οι ίδιοι οι μαθητές αξιολογούν τις εργασίες, σχολιάζουν και συναποφασίζουν για τις αλλαγές που ενδεχομένως θα πραγματοποιήσουν για την παρουσίαση της εργασίας τους και την ανάρτησή της στην ιστοσελίδα ή την εφημερίδα του σχολείου. Μπορούμε να κάνουμε και μία συζήτηση «στρογγυλής τραπέζης», στην οποία οι μαθητές θα παρουσιάσουν τις εργασίες τους κι έπειτα -στο στάδιο της αξιολόγησης- θα τις κρίνουν κι όλοι μαζί θα αποφασίσουν για τα τελικά αποτελέσματα της μελέτης τους που θα ανακοινωθούν και θα δημοσιευτούν στη σχολική ιστοσελίδα ή εφημερίδα.

Η αξιολόγηση της εργασίας των ομάδων, θα γίνει από τον καθηγητή και τους μαθητές ως προς:

- Την επιτυχία των ακαδημαϊκών στόχων.

- Τη συμμετοχή κάθε μαθητή στη διαδικασία και τον τρόπο λειτουργίας της ομάδας μέσα σε συνεργατικά πλαίσια.

Β 

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ

Το σενάριο μπορεί να επεκταθεί σε διαθεματική συνθετική εργασία και να πάρει τη μορφή project. Σε αυτήν την περίπτωση θα συνεργαστούν, οι καθηγητές της Ιστορίας και της Αισθητικής Αγωγής (Θεατρολογίας).

Β 

ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΟΜΑΔΑ 1

1. Χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου (Word), να καταγράψετε τους πλαγιότιτλους και να κρατήσετε τις σημαντικότερες σημειώσεις κάθε παραγράφου ή ευρύτερης νοηματικής ενότητας.

2. Χρησιμοποιώντας τον εννοιολογικό χάρτη (ιεραρχικό διάγραμμα) που είναι εγκατεστημένος στο σταθμό εργασίας σας, να ακολουθήσετε τα παρακάτω στάδια:
- Να καταγράψετε το νοηματικό κέντρο κάθε παραγράφου ή ευρύτερης νοηματικής ενότητας στα κεντρικά πλαίσια.
- Να καταγράψετε τις σημαντικότερες λεπτομέρειες κάθε παραγράφου ή ευρύτερης νοηματικής ενότητας στα επιμέρους πλαίσια που ενώνονται με τα κεντρικά με γραμμές-βέλη, αναπαριστώντας τις κατηγορικές σχέσεις των εννοιών.
-Μεταξύ των πλαισίων να σημειώσετε τις διαρθρωτικές λέξεις που είναι απαραίτητες για την οργάνωση και συνοχή του κειμένου.
(Για την εκπόνηση της εργασίας σας θα σας βοηθήσει το ιεραρχικό διάγραμμα του σχήματος 1 που παρατίθεται στο τέλος του φύλλου εργασίας σας).

3. Βασιζόμενοι στην προηγούμενη άσκηση, να αποδώσετε περιληπτικά το περιεχόμενο του κειμένου, με σκοπό να το αναρτήσετε στην ιστοσελίδα ή την εφημερίδα του σχολείου σας, ώστε να ενημερωθούν και οι υπόλοιποι συμμαθητές σας για την «υψηλή ραπτική στο Βυζάντιο». Για την σύνταξη της περίληψής σας μπορείτε να συμβουλευτείτε την παρακάτω ιστοσελίδα: https://www.greek-language.gr/greekLang/studies/summary/contents.html

4. Να στείλετε τα αποτελέσματα της εργασίας σας στους σταθμούς εργασίας και των υπόλοιπων ομάδων μέσω e-mail.

Β 

ΟΜΑΔΑ 2

i) μόδας, καλλωπίζονταν, ένδυση, υπόδησης, εξάρτυση, πουγκιά, τσάντες, παπούτσια, εμφάνισης, αμφίεση, επαγγέλματος, προϊόντα: Να βρείτε την ετυμολογία των παραπάνω λέξεων του κειμένου και να γράψετε από δύο (2) παράγωγες λέξεις για καθεμιά από αυτές.
Στη συνέχεια να αξιοποιήσετε όποια ενδεχομένως σχετική σημείωση για την παραγωγή τους από αρχαίες λέξεις ή λέξεις άλλων γλωσσών υπάρχει σε αυτές και να γράψετε ένα κείμενο για τη σχολική σας εφημερίδα στο οποίο θα αναδεικνύεται η άποψη ότι «η ιστορία της γλώσσας συνδέεται με την ιστορία των λαών και τις πολιτισμικές επαφές τους».

ii) α. εξέλιξη, ακριβά, φημισμένοι: Να γράψετε από ένα αντώνυμο για καθεμιά από τις λέξεις που σας δίνονται.
β. ενδιαφέρουσες, παπούτσια, απολάμβαναν: Να γράψετε από ένα συνώνυμο για καθεμιά από τις λέξεις που σας δίνονται.

iii) δίνει, ράψουν, έβγαινε, εστίας: Να γράψετε δύο (2) προτάσεις ή φράσεις για καθεμιά από τις λέξεις που σας δίνονται επιλέγοντας στη μια τη δηλωτική (κυριολεκτική) χρήση της γλώσσας και στην άλλη τη συνυποδηλωτική (μεταφορική) χρήση της γλώσσας. Στην εκπόνηση της εργασίας σας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τα σώματα κειμένων που θα βρείτε στην παρακάτω ιστοσελίδα: www.greek-language.gr

iv) εστία: Να βρείτε τη σημασία ή τις σημασίες της λέξης στη νεοελληνική και στη μεσαιωνική ελληνική γλώσσα και να τις παρουσιάσετε συγκριτικά, επισημαίνοντας τις ομοιότητες και τις διαφορές μέσα στο πέρασμα του χρόνου. Στην εκπόνηση της εργασίας σας να χρησιμοποιήσετε τα σώματα κειμένων που θα βρείτε στην παρακάτω ιστοσελίδα: www.greek-language.gr

Για την εκπόνηση όλων των παραπάνω εργασιών μπορείτε να συμβουλευτείτε τα ηλεκτρονικά λεξικά των παρακάτω ιστοσελίδων:

www.greek-language.gr

www.komvos.edu.gr

Να στείλετε τα αποτελέσματα της εργασίας σας στους σταθμούς εργασίας και των υπόλοιπων ομάδων μέσω e-mail.

Β 
Β 
Προηγούμενη σελίδα
Σελίδα 4 από 5
Επόμενη σελίδα
Β 
Up
Β 

Τα δικαιώματα του υλικού αυτού, ανήκουν στην κ. Αμαλία Κ. Ηλιάδη. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική ή μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή και απόδοση του περιεχομένου της έκδοσης με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης, ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του συγγραφέα. (Νόμος 2121/1993 & διεθνής σύμβαση της Βέρνης που έχει κυρωθεί με τον Ν.100/1975).

Β 
Β 
Β 
Β 
Δείτε:
Διάφορα
Θρησκεία
Πρόσωπα
Ημέρες
Έγραψαν
Λέξεις
Τόποι
Έθιμα
e-books
Β 
Δείτε επίσης:
Το παιδικό ιχνογράφημα
Διδακτική της Ιστορίας
Εκπαιδευτική Καινοτομία
Βυζαντινή μουσική
Πρόγραμμα πολιτισμού: ζωγραφικής & λόγου
Το ρεμπέτικο και οι αρχαίοι Έλληνες λυρικοί ποιητές
Η θρησκεία των αρχαίων Ελλήνων
Αρχαία Ελληνική Αρχιτεκτονική
Η Αρχιτεκτονική των Αρχαίων Ελλήνων
Αρχαία ελληνική θρησκεία
Η υψηλή ραπτική στο Βυζάντιο
Μάχες – σταθμοί στην Ιστορία της Ανθρωπότητας
Η μεγάλη μέρα της Νορμανδίας
Εικαστική προσέγγιση
Βυζαντινή Ιερά Εξέταση
Συγκριτισμός και διαπολιτισμικότητα
Γραμματισμός και διαπολιτισμικότητα
Βυζάντιο: μια πολύτιμη κληρονομιά για τον Ελληνισμό
Ανθρωπιστική παιδεία
Σχολική βιβλιοθήκη
Λεύκωμα Ιστορίας και Κοινωνικής Ανάλυσης
Β 
Β 
Αναζήτηση
Β 
Β 
Β 
Β 
Β 
Β 
Επικοινωνία | Όροι Χρήσης | Πλοηγηθείτε | Λάβετε Μέρος | Δημιουργία και Ανάπτυξη ΆΡΚΕΣΙΣ
Β 
Β