Αρχική Ματιά
Νέο στη Ματιά
Β  ΕΙΔΑ .:ΤΑΞΙΔΙΑ .:ΣΥΝΤΑΓΕΣ .:ΒΙΒΛΙΑ .:ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ .:ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ .:ΔΙΑΦΟΡΑ .:ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ .:ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ .:ΤΥΧΑΙΑ ΣΕΛΙΔΑ Β 
Β 
Β 
Β 
Άρθρα - Μελέτες... Αρχική Βιβλιοθήκης ...Κρίσεις - απόψεις για τα καινούρια βιβλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση!
Για να επιστρέψετε στo Άρθρα - Μελέτες κάντε κλικ εδώ! Για να επιστρέψετε στο Έγραψαν κάντε κλικ εδώ!
Β 

Κρίσεις - απόψεις για τα καινούρια βιβλία
στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Β 
της Αμαλίας Κ. Ηλιάδη
Β 

Αρχαία Ελληνικά Β΄ Γυμνασίου

Εξαιρετικά δύσκολο να προσεγγιστεί, ως εκπαιδευτικό υλικό, απ’ την πλειονότητα των μαθητών, από άποψη επιλογής κειμένων, γραμματικών και συντακτικών ασκήσεων. Ο, κατά μέσον όρο, βαθμός δυσκολίας του είναι αρκετά υψηλότερος απ’ το μέσο όρο, στον οποίο κυμαίνεται ο μεγαλύτερος αριθμός των μαθητών του τμήματός μου. Λίγα απ’ τα κείμενα ανταποκρίνονται στην ηλικία, στο γλωσσικό επίπεδο και στις προαπαιτούμενες γνώσεις των περισσοτέρων μαθητών μου.

Μερικές απ’ τις λέξεις και εκφράσεις των ετυμολογικών σχολίων τις συναντώ κι εγώ για πρώτη φορά: (π.χ. επάπταινον -> επάπταινον). Εξάλλου, οι περισσότερες είναι τόσο δυσεύρετες, σπάνιες και ασυνήθιστες, ως προς τη ρίζα τους, που ο μαθητής είναι ζήτημα αν θα τις ξανασυναντήσει στην μαθητική του πορεία (τουλάχιστον στη διδασκαλία και εκμάθηση της αττικής διαλέκτου).

Επίσης πολλές απ’ τις ασκήσεις που αφορούν χρονικές και εγκλιτικές αντικαταστάσεις και απαιτούν μηχανική αποτύπωση γραμματικών τύπων είναι απωθητικές, αντιπαιδαγωγικές και ανούσιες για το μέσο όρο των μαθητών.

Στα θετικά στοιχεία του βιβλίου συγκαταλέγονται, η ελκυστική εικονογράφηση, οι λεξιλογικές και σημασιολογικές ασκήσεις που αποτελούν γέφυρες ανάμεσα στην αρχαία και τη νέα ελληνική, και από άποψη λεξιλογικού πλούτου και από άποψη δομής του λόγου. Επίσης, η θεματολογία ορισμένων κειμένων και οι ερωτήσεις ελεύθερης και ανοικτής ανάπτυξης αποτελούν, αρκετές φορές, «όαση», πεδίο «απλώματος» της δημιουργικής, πρωτότυπης σκέψης και της κριτικής ικανότητας των μαθητών/τριών μου.

Β 

Φιλοσοφία Β΄ Λυκείου (θεωρητική κατεύθυνση)

Εξαιρετικά επιτυχημένη η προσπάθεια της συγγραφικής ομάδας και της συντονιστικής επιτροπής του έργου, όσον αφορά το νέο βιβλίο της Φιλοσοφίας της Β΄ λυκείου θεωρητικής κατεύθυνσης. Από κάθε άποψη, είμαι, ως διδάσκουσα, ικανοποιημένη: ο λόγος του, αν και φιλοσοφικός, «κυλάει» αβίαστα, η σκέψη των συγγραφέων αποτυπώνεται ρέουσα και ζώσα, τα «παραδείγματα» και τα παραθέματα των ερωτήσεων αγγίζουν την «καρδιά» του φιλοσοφικού στοχασμού και συνάμα τον πυρήνα της πρακτικής της καθημερινότητας. Οι μαθητές δεν δυσκολεύονται, ιδιαίτερα, στην κριτική παρακολούθηση της αφήγησης και μάλιστα βρίσκουν πολύ ενδιαφέρουσα την αντιπαραβολή της με τα κείμενα - «πηγές» των φιλοσοφικών έργων. Επίσης ως έξοχο, συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό λειτουργούν οι εικόνες, οι οποίες αποτελούν, αρκετές έως πολλές φορές, το καλύτερο έναυσμα -«ορμητήριο» για μια πρωτότυπη- θετικά «προκλητική» έναρξη του μαθήματος.

Β 
Αμαλία Κ. Ηλιάδη
Β 
Το παραπάνω κείμενο είναι της, Φιλολόγου και Ιστορικού (ΜΑ Βυζαντινής Ιστορίας), Αμαλίας Κ. Ηλιάδη. Δημοσιεύεται στην Ματιά με την άδεια της συγγραφέως του, την οποία και ευχαριστούμε θερμά.
Για να μάθετε για την Αμαλία Κ. Ηλιάδη κάντε κλικ εδώ.
Β 
Β 
Β 
Δείτε:
Ποίηση
Νανουρίσματα
Πεζά
Μύθοι
Τραγούδια
Άρθρα - Μελέτες
Β 
Δείτε επίσης:
Μια βόλτα στο «σύγχρονο εικονικό μουσείο»
Οι πρώτες κινηματογραφικές λήψεις στην Ελλάδα
Made in Greece
Αυγά με λιγότερη χοληστερίνη και κοτόπουλα με φυτοάρωμα
Αλλαγή του κλίματος. Τι αντίκτυπο έχει στην αλιεία;
Ροδόπη - Καταλονία
Δυτική Μακεδονία
Κρίσεις - απόψεις για τα καινούρια βιβλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Ελληνική παραδοσιακή φορεσιά
Γαλλιηνός
Θάνος Βλέκας
Ιερές Μονές στο νησάκι Ιωαννίνων
Αυτή η πόλη...
Σχέδια δειγματικής - ενδεικτικής διδασκαλίας
Τσεχία - Εντυπώσεις από εκπαιδευτικό σύστημα
Οικογένεια Στεφανόπουλων
Ανάργυρος Ρ. Κατραντζής Φαϊδαλής
Έφεδροι μικρασιάτες εθελοντές στο πλευρό της Ελλάδας
Προβλήματα και «λύσεις» κατά την Εκπαιδευτική Διαδικασία
Τα ορφανοτροφεία της Κωνσταντινούπολης
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Β 
Β 
Αναζήτηση
Β 
Β 
Up
Β 
Β 
Β 
Επικοινωνία | Όροι Χρήσης | Πλοηγηθείτε | Λάβετε Μέρος | Δημιουργία και Ανάπτυξη ΆΡΚΕΣΙΣ
Β 
Β