Αρχική Ματιά
Νέο στη Ματιά
Β  Β 
Β 
Β 
Β 
E-books...
Αρχική Βιβλιοθήκης
...Μουσειοπαιδαγωγική - Μουσείο και Αγωγή!
Για να επιστρέψετε στα e-books πατήστε εδώ! Για να επιστρέψετε στην Βιβλιοθήκη πατήστε στην εικόνα της Βιβλιοθήκης!
Β 
Μουσειοπαιδαγωγική - Μουσείο και Αγωγή
Β 
προηγούμενη σελίδα
Σελίδα 2 από 13
επόμενη σελίδα
Β 
Εκπαιδευτικό υλικό
Β 
Εποπτικό υλικό. Φάκελοι με διαφάνειες και επεξηγηματικά κείμενα για την αρχαία, βυζαντινή, λαϊκή τέχνη, την ιστορία της ζωγραφικής και την νεοελληνική ζωγραφική. Δανείζονται από το τμήμα εκπαιδευτικών προγραμμάτων για διάστημα 15 ημερών.
Οι εκπαιδευτικοί φάκελοι περιλαμβάνουν υλικό που εκδόθηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων στα πλαίσια του προγράμματος «Μελίνα» με θέμα την παραδοσιακή ζωή και τέχνη. Οι φάκελοι είναι 8 «Εθιμικός Κύκλος» Χριστούγεννα και Πάσχα. Έντυπα για την παραδοσιακή και νεοελληνική αρχιτεκτονική, τη φορεσιά, την κεντητική, την κοσμηματοποιία, την ξυλογλυπτική και τη λαϊκή ζωγραφική.
Στα πλαίσια του προγράμματος «Μελίνα» το εκπαιδευτικό τμήμα του Μουσείου Μπενάκη ανέλαβε το 1995-6 τη μελέτη, τον προγραμματισμό, και τον συντονισμό του τομέα της μουσειακής αγωγής με θέμα το λαϊκό πολιτισμό. Στο υλικό που ετοιμάστηκε για τον σκοπό αυτό περιλαμβάνονται εκδόσεις για τα έθιμα και τους βασικούς τομείς της παραδοσιακής τέχνης, προτάσεις για δραστηριότητα και πλούσια βιβλιογραφία. Σε επιλεγμένες περιοχές της Ελλάδας εκπονήθηκαν 26 εκπαιδευτικά προγράμματα, που απευθύνονται σε μαθητές Α δημοτικού.
Μουσειοσκευές. Αυτές είναι μικρές βαλίτσες αφιερωμένες σε διάφορα θέματα, για επεξεργασία στο χώρο του σχολείου. Δημιουργούνται στο Μουσείο Μπενάκη σε συνεργασία με ειδικούς και δανείζονται σε εκπαιδευτικούς φορείς για διάστημα 10 ημερών. Περιλαμβάνουν αντίγραφα κυρίως αλλά και πρωτότυπα αντικείμενα, διαφάνειες, επεξηγηματικά κείμενα, φωτογραφίες, βιβλία και επιπλέον, ενημέρωση, επιλεγμένη βιβλιογραφία, παιχνίδια, προτάσεις για δραστηριότητες και κατασκευές. Τυπικές μουσειοσκευές αποτελούν «Το κασελάκι του αγιογράφου», «Ελληνικά λαϊκά παιχνίδια» και «Η ζωή στην παλαιά Αθήνα».
Το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων συμμετέχει σε περιοδικές εκθέσεις που παρουσιάζονται στο Μουσείο Μπενάκη, εκδίδοντας ειδικά έντυπα που είτε βοηθούν τους εκπαιδευτικούς να προετοιμάσουν την επίσκεψη της ομάδας τους, είτε συνοδεύουν τους ίδιους τους νεαρούς επισκέπτες στους εκθεσιακούς χώρους. Όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, παράλληλα με το έντυπο, παρουσιάζονται εκπαιδευτικά προγράμματα σχετικά με το θέμα της περιοδικής έκθεσης.
Β 

Η Ναυμαχία της Ναυπάκτου, 1571.
Γ. ΚΛΟΝΤΖΑ, Αυγοτέμπερα σε ξύλο - 0.99x0.67m

Β 
1. Η αισθητική και η έννοια του ωραίου
Β 
Όπως κάθε γλώσσα, και η τέχνη έχει τη γραμματική της:
Τι είναι ωραίο; Αρέσουν σε όλους τα ίδια πράγματα; Ποια είναι η σχέση αυτού που βλέπω ωραίο με αυτό που θεωρώ ωραίο;
Η αντίληψη του ωραίου δεν είναι απόλυτη και αναλλοίωτη στο χρόνο, αλλά ιστορική. Αυτό σημαίνει ότι συνδέεται άμεσα με το χρόνο και το χώρο, με τις ιδιαιτερότητες της κάθε κοινωνίας. Σε κάθε εποχή, η φιλοσοφία αναζητά να ορίσει το ωραίο και τη σχέση του με τον άνθρωπο και την κοινωνία του. Σε διαφορετικές χρονικές στιγμές το ωραίο αναζητήθηκε στην αλήθεια, τη φύση, την ανθρώπινη πραγματικότητα, τον κόσμο των ιδεών ή τον κόσμο του θείου. Ο άνθρωπος επιδιώκει να εκφράσει αυτές τις ανάγκες του μέσω της τέχνης. Για το λόγο αυτό η τέχνη συνδέεται άμεσα με την αισθητική, καθώς είναι ο προνομιακός χώρος όπου αποτυπώνονται οι αναζητήσεις για το ωραίο. Η αισθητική ωστόσο δεν είναι αποκομμένη από άλλες χρήσεις της τέχνης: τη λατρεία του θεού, τη διακόσμηση καθημερινών χρηστικών αντικειμένων ή του χώρου όπου ο άνθρωπος ζει. Πολλές κοινωνίες δεν είχαν διαχωρίσει αυτούς τους δύο άξονες της τέχνης: την αισθητική απόλαυση που προκαλεί το ωραίο και τη λειτουργία της τέχνης μέσα στην κοινωνία. Η ιδιαιτερότητα της ευρωπαϊκής τέχνης στα νεότερα χρόνια έγκειται στην αυτονόμηση της από το λειτουργικό της χαρακτήρα. Από κάποια στιγμή κι έπειτα η αισθητική απόλαυση και η απεικόνιση του ωραίου θεωρούνται επαρκείς στόχοι για την καλλιτεχνική δημιουργία. Από τη στιγμή που αυτονομείται η τέχνη, αναπτύσσεται και η αισθητική ως αυτόνομος κλάδος της φιλοσοφίας. Η αισθητική είναι η επιστήμη της αίσθησης σε αντίθεση με την επιστήμη της γνώσης.
Β 
Β 
β. Το Ωραίο είναι ο σκοπός. Η αυτονόμηση της τέχνης
Β 

Στην Αναγέννηση η τέχνη δεν αναπαριστά μόνο τη σχέση του ανθρώπου με το θείο. Προστίθενται νέα ερωτήματα, που σχετίζονται με τη φύση και τη θέση του ανθρώπου μέσα στον κόσμο. Παράλληλα, η τέχνη αρχίζει να αποχωρίζεται από τις λειτουργίες της και να αυτονομείται. Θεωρείται από μόνη της δραστηριότητα και ανακηρύσσεται σε ανθρώπινη ανάγκη. Η αποτύπωση του ωραίου στην τέχνη θεωρείται επαρκής στόχος για την ίδια την ύπαρξη της τέχνης. Το ωραίο αναζητείται στο φυσικό κόσμο. Οι καλλιτέχνες προσπαθούν να αποτυπώσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτό που βλέπουν, όχι πια αυτό που πιστεύουν.

Β 
Μικελάντζελο (Μιχαήλ Άγγελος), Η δημιουργία του Αδάμ, Ρώμη, Καπέλα Σιξτίνα.
Β 
Β 
προηγούμενη σελίδα
Σελίδα 2 από 13
επόμενη σελίδα
Β 
Up
Β 
Τα συγγραφικά δικαιώματα της μελέτης και του εκπαιδευτικού υλικού ανήκουν στην κ. Αμαλία Κ. Ηλιάδη (συγγραφέα). Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική ή μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή και απόδοση του περιεχομένου της έκδοσης με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης, ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του συγγραφέα. (Νόμος 2121/1993 & διεθνής σύμβαση της Βέρνης που έχει κυρωθεί με τον Ν.100/1975).
Copyright: Αμαλία Κ. Ηλιάδη - 2005
Β 
Β 
Β 
Β 
Περιεχόμενα Βιβλίου
Β 
Δείτε:
Διάφορα
Θρησκεία
Πρόσωπα
Ημέρες
Έγραψαν
Λέξεις
Τόποι
Έθιμα
e-books
Β 
Δείτε επίσης:
Οι Τέχνες ως παράγοντας διατήρησης και ανάκτησης της ψυχικής υγείας του ανθρώπου - Μέρος Α
Οι Τέχνες ως παράγοντας διατήρησης και ανάκτησης της ψυχικής υγείας του ανθρώπου - Μέρος Β
Σημειώσεις στο μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης
Αδόλφος Χίτλερ: ο ηγέτης και η εποχή του
Ο θρύλος του θανάτου των Μοναχών
Μαρτυρολόγια και Συναξάρια απ’ τα πρωτοχριστιανικά χρόνια έως τον 6ο αιώνα μ.Χ.
Διηγήσεις και βίοι Αγίων Γυναικών
Σχέσεις μητέρας - γιου στο πρώιμο Βυζάντιο
Μουσειοπαιδαγωγική - Μουσείο και Αγωγή
Βερολίνο
Οι Τέχνες ως παράγοντας διατήρησης και ανάκτησης της ψυχικής υγείας του ανθρώπου (Μέρος Γ)
Μετέωρα
Το γυμνό στην Τέχνη
Αρχαιότητα
Το σχολείο ως πολυδύναμος πολιτιστικός οργανισμός
Παλιννόστηση στις γλυκές πατρίδες 1918 - 1922
Οι κανονισμοί των ορφανοτροφείων ΑΡΡΕΝΩΝ-ΠΡΙΓΚΗΠΟΥ και ΘΗΛΕΩΝ-ΧΑΛΚΗΣ 1921
Στοιχεία θεατρικής παιδείας
Γιορτές αγλύκαντες
Αρχαία Ελληνική Μυθολογία
Η ακάνθινη απειλή
Β 
Β 
Β 
Αναζήτηση
Β 
Β 
Β 
Β 
Β 
Β 
Επικοινωνία | Όροι Χρήσης | Πλοηγηθείτε | Λάβετε Μέρος | Δημιουργία και Ανάπτυξη ΆΡΚΕΣΙΣ
Β 
Β