Αρχική Ματιά
Νέο στη Ματιά
Β  Β 
Β 
Β 
Β 
E-books...
Αρχική Βιβλιοθήκης
...Μουσειοπαιδαγωγική - Μουσείο και Αγωγή!
Για να επιστρέψετε στα e-books πατήστε εδώ! Για να επιστρέψετε στην Βιβλιοθήκη πατήστε στην εικόνα της Βιβλιοθήκης!
Β 
Μουσειοπαιδαγωγική - Μουσείο και Αγωγή
Β 
προηγούμενη σελίδα
Σελίδα 9 από 13
επόμενη σελίδα
Β 
Διαχείριση μουσειακών συλλογών
Β 
Το Μουσείο είναι ένας διοικητικός οργανισμός με αυξημένες λειτουργικές και τεχνολογικές απαιτήσεις. Για την εύρυθμη λειτουργία του χρειάζεται συλλογική δουλειά από εξειδικευμένο προσωπικό. Τα μέλη αυτής της ομάδας είναι. Ο διευθυντής του Μουσείου, ο Έφορος αρχαιοτήτων, ο συντηρητής, ο μουσειολόγος, ο αρχιτέκτονας, ο ηλεκτρολόγος και ο ηλεκτρονικός μηχανικός, ο καθένας με την αρμοδιότητα του. Ιδίως στα μεγάλα μουσεία όπως στο Λούβρο, η έκταση και ο πλούτος των συλλογών είναι τέτοια, ώστε χρειάζεται οργανωμένη διοίκηση που να ικανοποιεί τις απαιτήσεις της αποτελεσματικής συντήρησης των εκθεμάτων και της παρουσίασης τους με τον πιο προσιτό τρόπο. Έτσι συνήθως η διαχείριση αποτελεί δουλειά δύο τμημάτων, του οικονομικού και του καλλιτεχνικού. Το οικονομικό τμήμα, με αρχηγό τον διευθυντή είναι υπεύθυνο για την εξοικονόμηση πόρων για τη λειτουργία του μουσείου, ενω το καλλιτεχνικό, με αρχηγό τον μουσειολόγο, για την αξιολόγηση, έκθεση και διαχείριση των τεχνουργημάτων. Τόσο όμως ο ένας όσο και ο άλλος είναι υπεύθυνοι
1. Για την αποτελεσματική διαχείριση της όποιας κρατικής επιχορήγησης και την εξεύρεση ιδιωτικών κεφαλαίων.
2. Για την πολιτική πολιτιστικού φιλελευθερισμού και τη δυνατότητα πειραματισμών στην αντιμετώπιση και έκθεση των έργων τέχνης και
3. Για τη διαχρονική θεώρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και τη συνολική θέαση της επιστήμης χωρίς την επιβολή συγκεκριμένων προτύπων.
Β 
Reconstruction of the Sanctuary
French School of Athens, 1996
Β 
Reconstruction of a block of Delian houses
Peter Fister, 1970
Β 
Πρόσοψη της οικίας Κλεάνθους, γνωστότερης ως "Το Παληό Πανεπιστήμιο",
η οποία στεγάζει σήμερα το ΜΟΥΣΕΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ.
Β 
Αθήνα, 3 Σεπτεμβρίου 1843.
"Τη νύχτα ξυπνήσαμε όλοι από φοβερούς αλαλαγμούς χιλιάδων ανθρώπων. Στο φως του φεγγαριού είδαμε ότι όλη η πλατεία του παλατιού ήταν γεμάτη στρατιώτες και πολίτες που κραύγαζαν "ΖΗΤΩ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ!". Όταν τελικά ο Όθωνας αποφάσισε να υπογράψει, ο κόσμος ζητωκραύγαζε περισσότερο και πυροβολούσε στον αέρα από χαρά κι ενθουσιασμό..."
Χριστιάνα Λυτ., Μια Δανέζα στην Αυλή του Όθωνα, Αθήνα 1988.
Β 
Μια μέρα στην ακρόπολη αναζητώντας την Αθηνά
Β 
Η θεά Αθηνά, θεά-προστάτις της Αθήνας λατρευόταν ως Πολιάς στο Ερεχθείο, ως Παρθένος στον Παρθενώνα, ως Νίκη στον ναό Αθηνάς Νίκης, ως Εργάνη και ως Υγεία στα αντίστοιχα Ιερά στην Ακρόπολη.
Δύο ακόμα περίφημα αγάλματα της Αθηνάς, έργα του Φειδία, υπήρχαν στην Ακρόπολη: η Πρόμαχος, που αντιπροσώπευε την πολεμική φύση της θεάς και η Αθηνά Λημνία ανάθημα των Αθηναίων κληρούχων της Λήμνου. Μέσα από τις χαρακτηριστικές ιδιότητες της θεάς τα παιδιά θα γνωρίσουν την τοπογραφία της Ακρόπολης, του συμβόλου του κλασικού πολιτισμού, καθώς επίσης και την αρχαία θρησκεία, την λατρεία, τους κλασικούς ναούς (αρχιτεκτονική: σχεδιασμός και κατασκευή), την γλυπτική (εικονογραφία και τεχνικές) και τέλος όψεις της καθημερινές ζωής στην αρχαιότατα. Θα τους δοθεί έτσι το ερέθισμα να αναζητήσουν αυτά τα στοιχεία μέσα σε όλο το φάσμα της βιβλιογραφίας.
Β 
Β 
Β 
προηγούμενη σελίδα
Σελίδα 9 από 13
επόμενη σελίδα
Β 
Up
Β 
Τα συγγραφικά δικαιώματα της μελέτης και του εκπαιδευτικού υλικού ανήκουν στην κ. Αμαλία Κ. Ηλιάδη (συγγραφέα). Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, ολική ή μερική, περιληπτική, κατά παράφραση ή διασκευή και απόδοση του περιεχομένου της έκδοσης με οποιονδήποτε τρόπο, μηχανικό, ηλεκτρονικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης, ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του συγγραφέα. (Νόμος 2121/1993 & διεθνής σύμβαση της Βέρνης που έχει κυρωθεί με τον Ν.100/1975).
Copyright: Αμαλία Κ. Ηλιάδη - 2005
Β 
Β 
Β 
Β 
Περιεχόμενα Βιβλίου
Β 
Δείτε:
Διάφορα
Θρησκεία
Πρόσωπα
Ημέρες
Έγραψαν
Λέξεις
Τόποι
Έθιμα
e-books
Β 
Δείτε επίσης:
Οι Τέχνες ως παράγοντας διατήρησης και ανάκτησης της ψυχικής υγείας του ανθρώπου - Μέρος Α
Οι Τέχνες ως παράγοντας διατήρησης και ανάκτησης της ψυχικής υγείας του ανθρώπου - Μέρος Β
Σημειώσεις στο μάθημα της Ιστορίας της Τέχνης
Αδόλφος Χίτλερ: ο ηγέτης και η εποχή του
Ο θρύλος του θανάτου των Μοναχών
Μαρτυρολόγια και Συναξάρια απ’ τα πρωτοχριστιανικά χρόνια έως τον 6ο αιώνα μ.Χ.
Διηγήσεις και βίοι Αγίων Γυναικών
Σχέσεις μητέρας - γιου στο πρώιμο Βυζάντιο
Μουσειοπαιδαγωγική - Μουσείο και Αγωγή
Βερολίνο
Οι Τέχνες ως παράγοντας διατήρησης και ανάκτησης της ψυχικής υγείας του ανθρώπου (Μέρος Γ)
Μετέωρα
Το γυμνό στην Τέχνη
Αρχαιότητα
Το σχολείο ως πολυδύναμος πολιτιστικός οργανισμός
Παλιννόστηση στις γλυκές πατρίδες 1918 - 1922
Οι κανονισμοί των ορφανοτροφείων ΑΡΡΕΝΩΝ-ΠΡΙΓΚΗΠΟΥ και ΘΗΛΕΩΝ-ΧΑΛΚΗΣ 1921
Στοιχεία θεατρικής παιδείας
Γιορτές αγλύκαντες
Αρχαία Ελληνική Μυθολογία
Η ακάνθινη απειλή
Β 
Β 
Β 
Αναζήτηση
Β 
Β 
Β 
Β 
Β 
Β 
Επικοινωνία | Όροι Χρήσης | Πλοηγηθείτε | Λάβετε Μέρος | Δημιουργία και Ανάπτυξη ΆΡΚΕΣΙΣ
Β 
Β