Ο Αρχιμανδρίτης π. Χριστόδουλος Αγγέλογλου για τον Κορονοϊό και την Θεία Κοινωνία

Last modified date

αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος Αγγέλογλου

Ο Αρχιμανδρίτης π. Χριστόδουλος Αγγέλογλου για τον Κορονοϊό και την Θεία Κοινωνία

Ο πατέρας Χριστόδουλος από τις Σκουριές, τοποθετείται για τον Κορονοϊό και καλεί όλους τους πολίτες να προσέχουν και να είναι προετοιμασμένοι

Η παγκόσμια κοινότητα βιώνει μια πρωτοφανή παγκόσμια πανδημία, η οποία διαλύει ακόμα και τα καλύτερα υγειονομικά συστήματα των πιο ανεπτυγμένων χωρών, διαλύει την παγκόσμια οικονομία με ζημιές τρισεκατομμυρίων και με κατάρρευση των χρηματιστηρίων, επιβάλλει τον πανικό σε κράτη και πολίτες· μεγάλα και ισχυρά κράτη τίθενται σε καραντίνα αποκλείοντας τις εισόδους και εξόδους των πολιτών και απαγορεύουν για μεγάλο διάστημα σε εκατομμύρια πολίτες να βγουν από το σπίτι τους. Ο ιός “coronavirus”- κορωνοϊός είναι ένας άγνωστος μέχρι τώρα ιός για τη συμπεριφορά του. Η ιατρική κοινότητα «έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά», μη γνωρίζοντας αυτή τη στιγμή την συμπεριφορά του για να τον αντιμετωπίσει έγκαιρα, μη έχοντας ανακαλύψει ακόμα για τη θεραπεία των προσβεβλημένων τα κατάλληλα ειδικά αντιϊκά και αντιβιωτικά φάρμακα και λόγω του υπερβολικού μαζικού αριθμού των πολιτών που προσβάλλονται, τα υγειονομικά συστήματα αδυνατούν να ανταποκριθούν με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Είναι λοιπόν γεγονός ότι ο πλανήτης γη βιώνει μια ακόμα σοβαρή δοκιμασία, όπως τόσες άλλες. Υπενθυμίζω την τρομερή επιδημία βουβωνικής πανώλης, που ξεκίνησε περί το 300 μ.Χ. από την Αίγυπτο και μεταδόθηκε στους ανθρώπους εκείνης της εποχής από τους αρουραίους και τα σιτηρά της Αιγύπτου, όπου θέρισε τους οσίους μοναχούς στην έρημο της Ταβεννησίας επί του Νείλου· και τον Μάϊο του έτους 348 μ.Χ. προσεβλήθη από την πανώλη και ο Μέγας Παχώμιος, ο ιδρυτής και οργανωτής του κοινοβιακού μοναχισμού (η επιδημία δεν έκανε εξαιρέσεις) και παρέδωσε το πνεύμα του λόγω αυτής της ασθένειας.

Στη συνέχεια η πανώλη απλώθηκε σε όλη την ανατολική Μεσόγειο και το 542 μ.Χ. (επί του ευλαβούς αυτοκράτορος Ιουστινιανού που έχτισε την Αγία Σοφία), έφθασε στην Κωνσταντινούπολη. Στην Κωνσταντινούπολη πέθαιναν πάνω από 5.000 άτομα ημερησίως και δεν προλάβαιναν να προβούν στον ενταφιασμό των πτωμάτων (τότε η πανώλη δεν είχε τεχνικά κατασκευασθεί σε εργαστήριο). Έτσι γέμιζαν μ’αυτά τα πτώματα εγκατελειμένα φρούρια, λατομεία και τέλος με πλοία τα έριχναν στη θάλασσα της Προποντίδας. Συνολικά μόνο στην Κωνσταντινούπολη πέθαναν 300.000 άνθρωποι, περίπου τα 2/5 του πληθυσμού της. Οι πολίτες τέθηκαν σε καραντίνα στο σπίτι τους και δεν είχαν επαφή ούτε με τους συγγενείς τους για ένα διάστημα. Περί το 1330 μ.Χ. κτύπησε πάλι η πανώλη την Κίνα… και την Ευρώπη, όπου πέθαναν 20.000.000 άνθρωποι, το 1/3 του ευρωπαϊκού πληθυσμού και περί το 1350 μ.Χ. άρχισε να εξασθενεί. Περί το 1910 επανερχόμενη η πανώλη, προσέβαλε πλήθος αγιορειτών πατέρων, ιδίως στις Καρυές και πλήθος πατέρων πέθανε από την επιδημία. Συνολικά η πανώλη θανάτωσε περί τα 100 εκατομμύρια ανθρώπους σε Ευρώπη και Ασία.

Το 1918 εκδηλώθηκε η πανδημία του ιού της γρίπης, που μεταπήδησε από τα πτηνά στον άνθρωπο και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο μόνο στην Ευρώπη 21.640.000 ανθρώπων  και κατά ορισμένους παγκοσμίως 50 εκατομ. ανθρώπων· ήταν παγκόσμια επιδημία (η Μεγ. Βρετανία είχε 220.000 νεκρούς, το Βερολίνο 160.000 νεκρούς, η Ιαπωνία περί τους 250.000 νεκρούς, οι ΗΠΑ πάνω από 550.000 νεκρούς, οι Ινδίες περί τα 5 εκατομ. θύματα κ.λ.π.). Ο θάνατος επερχόταν από οξύ φλεγμονώδες πνευμονικό οίδημα ή πνευμονία με οξύ αιμορραγικό οίδημα. Φυσικά τότε δεν υπήρχαν τα φάρμακα αντιμετώπισης αυτού του ιού της γρίπης.

Άλλες πανδημίες ήταν η φονική ευλογιά (15ος-17ος αιώνας), η χολέρα (1817-1823), ο ιός γρίπης Η3Ν2 στο Χονγκ-Κονγκ, που πέθαναν 1 εκατομμύριο άνθρωποι το 1968, σε διάστημα δύο μόνο εβδομάδων προσέβαλε 500.000 ανθρώπους. Όσον αφορά το AIDS, από το 1981 υπήρξαν  75 εκατομ. φορείς και 32 εκατομ. έχουν χάσει τη ζωή τους. Επίσης εμφανίστηκε το SARS (σοβαρό οξύ αναπνευστικό σύνδρομο). Ο ιός Η1-Ν1 (2009-2010), η γνωστή “γρίπη των χοίρων”, προσέβαλε 60,8 εκατομ. ανθρώπους με πάνω από 500.000 θανάτους. Ο έμπολα (2014-2016)…. κ.λ.π.

Αυτά τα αναφέρουμε, για να κατανοηθεί εξ όλων ότι μία πανδημία δεν προσφέρεται ούτε για συνωμοσιολογίες, ούτε για προφητολάγνους, ούτε για αυτό-αναγορευθέντες διδασκάλους, ούτε για εξυπνάδες και ιδεολογικά τερτίπια, και κυρίως δεν πρέπει να ακούγονται ανεύθυνοι λόγοι από εκκλησιαστικούς κυρίως παράγοντες και ταγούς, που επηρεάζουν πολύ μεγάλο μέρος πολιτών.

Στις προηγούμενες πανδημίες που δεν υπήρχαν φάρμακα και οι άνθρωποι κατά εκατομμύρια προσβάλλοντο και πέθαιναν, υπάρχουν δύο παραδείγματα προς μίμηση:

α) το πρώτο είναι η Αυστραλία, που είναι η μοναδική χώρα που κατάφερε από το 1918 έως 1919 να μην πληγεί από την πανδημία της γρίπης, λόγω της πολύ αυστηρής καραντίνας που επέβαλε στους πολίτες της!!

β) το δεύτερο είναι, όταν το 2002-2003 ξεκίνησε ο SARS από την επαρχία Γκουαντόνγκ στην Κίνα και μέσα σε λίγο διάστημα εξελίχθηκε σε παγκόσμια επιδημία προσβάλλοντας 26 χώρες. Οι συνέπειές του περιορίστηκαν λόγω της ταχείας αντίδρασης των υγειονομικών αρχών παγκοσμίως, που επέβαλαν καραντίνες σε συγκεκριμένες περιοχές και απομόνωσαν ύποπτα περιστατικά. Από τον SARS προσβλήθηκαν πάνω από 8.000 άνθρωποι, ενώ έχασαν τη ζωή τους 774 άτομα (ο κορωνοϊός του SARS του 2002 είναι κατά 86,9% όμοιος με τον νέο κορωνοϊό “SARS-COV-2”, σε ό,τι αφορά το γενετικό του προφίλ). Φρονώ ότι οι νοήμονες συνήσουσιν….

Τα πάντα να γίνονται χάριν εντολής του Θεού

Όταν στον πλανήτη εκατομμύρια άνθρωποι κινδυνεύουν, τότε ούτε μπορεί ο καθένας να λέει ό,τι θέλει και ό,τι του κατέβει, ούτε να ειρωνεύεται όσους λαμβάνουν προληπτικά μέτρα και το κυριότερο δεν μπορεί ο καθένας αναρμόδιος να λέει τι να κάνουν γενικά οι άνθρωποι. Τουλάχιστον εμείς οι χριστιανοί πρέπει να προσβλέπουμε προς τον Κύριό μας και να τηρούμε τις εντολές Του.

Σε μία πανδημία, λοιπόν, το διακινδυνευόμενο είναι η υγεία και η ζωή των συνανθρώπων μας. Οι επωμιζόμενοι την ευθύνη του περιορισμού της επιδημίας, είναι οι αρχές του κάθε κράτους (κυβερνητικές, υγειονομικές κ.λ.π.)· αυτές έχουν την εξουσία να λαμβάνουν μέτρα και δεν είναι αρμόδιοι ούτε οι παπάδες, ούτε οι Μητροπολίτες, ούτε… ούτε…

Υπομνήουμε λοιπόν, το ρηθέν του Αποστόλου Παύλου προς τον Τίτο (κεφ.Γ΄,1): «Υπομίμνησκε αυτούς αρχαίς και εξουσίαις υποτάσσεσθαι, πειθαρχείν, προς παν έργον αγαθόν ετοίμους είναι». Και προς Ρωμαίους (ΙΓ΄,1-10): «Πάσα ψυχή εξουσίαις υπερεχούσαις υποτασσέσθω. Ου γαρ έστιν εξουσία ει μη υπό Θεού· αι δε ούσαι εξουσίαι υπό του Θεού τεταγμέναι εισίν.2… ώστε ο αντιτασσόμενος τη εξουσία τη του Θεού διαταγή ανθέστηκεν· οι δε ανθεστηκότες εαυτοίς κρίμα λήψονται. 3 οι γαρ άρχοντες ουκ εισί φόβος των αγαθών έργων, αλλά των κακών. Θέλεις δε μη φοβείσθαι την εξουσίαν; Το αγαθόν ποίει, και έξεις έπαινον εξ’αυτής· 4 Θεού γαρ διάκονός εστί σοι εις το αγαθόν, εάν δε το κακόν ποιής, φοβού· ου γαρ εική την μάχαιραν φορεί· Θεού γαρ διάκονος εστίν εις οργήν, έκδικος τω το κακόν πράσσοντι. 5 διό ανάγκη υποτάσσεσθαι ου μόνον διά την οργήν, αλλά και διά την συνείδησιν. 6 διά τούτο γαρ και φόρους τελείτε· λειτουργοί γαρ Θεού εισιν εις αυτό τούτο προσκαρτερούντες. 7 απόδοτε ουν πάσι τας οφειλάς, τω το τέλος το τέλος, τω τον φόρον τον φόρον, τω τον φόβον τον φόβον, τω την τιμήν την τιμήν. 8 μηδενί μηδέν οφείλετε ει μη το αγαπάν αλλήλους, ο γαρ αγαπών τον έτερον, νόμον πεπλήρωκε. 9 το γαρ ου μοιχεύσεις, ου φονεύσεις, ου κλέψεις, ουκ επιθυμήσεις, και ει τις ετέρα εντολή, εν τούτω τω λόγω ανακεφαλαιούται, εν τω αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν. 10 η αγάπη τω πλησίον κακόν ουκ εργάζεται· πλήρωμα ουν νόμου η αγάπη»  (Ρωμ.ΙΓ΄,1-10).

(Υπομνήουμε ότι όταν ο Απόστολος εντέλλετο τα ανωτέρω, κυβερνήτες ήταν άθεοι, ειδωλολάτρες, αυτοκράτορες της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, που είχαν αυτο-αναγορευθεί σε θεούς και απαιτούσαν την προσκύνησή τους). Επίσης υπενθυμίζουμε και το υπό του Κυρίου λεχθέν: «Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι».

Σ’αυτή, λοιπόν, την πανδημία που σήμερα διερχώμεθα, όπου όλες οι κρατικές αρχές παίρνουν μέτρα πρόληψης για να προφυλάξουν τον πληθυσμό από την επιδημία, αυτό είναι έργο αγαθό, διότι γίνεται για την αγάπη προς τον άνθρωπο και για την προστασία της υγείας και της ζωής του, είναι σαφές ότι ισχύει το: «αρχαίς και εξουσίαις υποτάσσεσθαι, πειθαρχείν προς παν έργον αγαθόν» και να φρονούμε ότι: «αι εξουσίαι υπό του Θεού τεταγμέναι εισίν» και ότι «ο αντιτασσόμενος τη εξουσία τη του Θεού διαταγή ανθέστηκεν», και ότι «Θεού γαρ διάκονος εστί σοι εις το αγαθόν».

Σύμφωνα λοιπόν με τα όσα «γέγραπται», οφείλουμε υπακοή και υποταγή ΜΟΝΟ σε όσα οι αρχές μας λένε να τηρήσουμε για την προστασία μας από την επιδημία. Δεν οφείλετε να ακούτε εμένα, τον ένα, τον άλλο, τον οποιονδήποτε, διότι εάν λ.χ. προσβληθεί ένας από εσάς, ο Δεσπότης, ο παπάς ούτε νοσοκομείο διαθέτουν, ούτε φάρμακα, ούτε εντατική… Αφού λοιπόν, όταν προσβληθείς και νοσήσεις, θα απευθυνθείς στις υγειονομικές αρχές, πρέπει και τώρα που δεν έχεις νοσήσει, να υπακούς σε αυτές και να τηρείς ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ που προτείνουν.

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΜΟΣ – ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σκοπίμως ανέφερα παραπάνω ότι όταν ξέσπασε η πανδημία της πανώλης, από τα πρώτα θύματά της ήταν οι όσιοι εκατοντάδες μοναχοί στην έρημο Ταβεννησίου και ο Μέγας Παχώμιος, ο ιδρυτής του κοινοβιακού μοναχισμού της εκκλησίας μας, ο συνομιλών με αγγέλους, που δεν εξαιρέθηκε ούτε αυτός.

Ο Αρχιμανδρίτης π. Χριστόδουλος Αγγέλογλου για τον Κορονοϊό και την Θεία Κοινωνία

Επίσης ανέφερα ότι η πανώλη θέρισε και τους οσίους αγιορείτες μοναχούς…

 Στις ημέρες μας η πολιτεία μας όλο αυτό το διάστημα ήλεγχε απόλυτα την επιδημία και τα κρούσματα στην Ελλάδα ήταν μόλις πέντε. Δεν είναι τυχαίο ότι ο ιός μεταδόθηκε -και χάθηκε ο έλεγχός του- από τους δεκάδες προσκυνητές των Αγίων Τόπων, που  επέστρεψαν στην Ελλάδα σχεδόν όλοι προσβεβλημένοι από τον ιό. Ας λάβουμε σοβαρά υπόψη μας, λοιπόν, τα κάτωθι:

Αυτός ο ιός μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο με τα σταγονίδια σιέλου και βλέννας που ταξιδεύουν κατά τον βήχα και το φτέρνισμα και από σκληρές επιφάνειες που τις έχει ακουμπήσει κάποιος ασθενής ή ασυμπτωματικός φορέας του ιού, αφού νωρίτερα έχει φτερνιστεί ή βήξει, κ.λ.π. Η επιβίωση των ιϊκών σωματιδίων στις σκληρές επιφάνειες δεν ξεπερνά τις μερικές ώρες σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ., αν και είναι άγνωστη ακόμα η συμπεριφορά του, δηλ. πόσο χρόνο επιβιώνει στις επιφάνειες (κουμπί ασανσέρ, πόμολο πόρτας, χειρολαβή, νομίσματα κ.λ.π.). Το δε πολύ μεγάλο πρόβλημα αυτού του ιού είναι το γεγονός ότι έχει πάρα πολύ μεγάλο χρόνο επώασης, δηλ. μεταξύ της επαφής του ατόμου με την πηγή ή τον φορέα του ιού και της εμφάνισης των πρώτων ελαφρών συμπτωμάτων, μεσολαβούν μέχρι και 14 ημέρες (αν κι έχουν ήδη υπάρξει αναφορές για μεγαλύτερη περίοδο επώασης μέχρι και 24 ημερών, που οι περιπτώσεις βέβαια αυτές αποτελούν εξαίρεση από τον κανόνα).

Μετά από αυτά τα χαρακτηριστικά του ιού,  εγώ Ιερέας ων της Αγίας μας Εκκλησίας, σας λέγω ότι οι πιο επικίνδυνοι χώροι μετάδοσης του ιού είναι οι προσκυνηματικοί χώροι, οι ναοί κ.λ.π.·  και το εξηγώ αμέσως: Αν πας λ.χ. στο γήπεδο κι εκεί βρίσκεται ένας φορέας του ιού, ίσως να μην έρθεις σε επαφή μαζί του,  ίσως να μην σε πλησιάσει σε απόσταση 2 μέτρων γιατί λ.χ. θα κάθεται σε πιο μακρινή κερκίδα, και αν παρ’ελπίδα βρεθείτε κοντά, θα πρέπει ή να σε ακουμπήσει και να σε χαιρετήσει με χειραψία ή να βήξει και να φτερνισθεί σε μικρή απόσταση από εσένα, για να σε κολλήσει. Το ίδιο ισχύει και για το θέατρο, για το δικαστήριο, για το τραίνο, το σχολείο, το καρναβάλι κ.λ.π.

Δείτε τώρα όταν πηγαίνουμε στην Εκκλησία, πώς ενεργούμε: α) εισερχόμενοι ως είθισται, το πρώτο που κάνουμε είναι να ασπασθούμε τις άγιες εικόνες (τις οποίες ήδη μπορεί να τις έχει ασπασθεί πριν από εμάς πλήθος πιστών και το στόμα μας έρχεται σε άμεση επαφή με την επιφάνεια που έχει δεχθεί ίχνη και σταγονίδια σιέλου από πλήθος στόματα). Εάν, λοιπόν, έχει προηγηθεί  ένας ασυμπτωματικός φορέας (δηλ. άτομο που φέρει τον ιό και δεν έχει εκδηλώσει ακόμα συμπτώματα), γίνεται κατανοητό ότι όλοι οι μετέπειτα προσκυνητές θα κολλήσουν τον ιό, όπως έγινε και με τους προσκυνητές των Αγίων Τόπων και της Βηθλεέμ, που έγιναν αρχική αιτία εξάπλωσης του ιού στην χώρα μας και φυσικά έκλεισε αμέσως μετά η Βασιλική της Βηθλεέμ από το Ισραήλ. Φυσικά τη συνέχεια την κατανοείτε. β) Επίσης το εσωτερικό του Ι. Ναού είναι χώρος κλειστός, περιορισμένος, με πολύ κόσμο, ο ένας δίπλα στον άλλο, όπου έχουμε τις ίδιες πιθανότητες να κολλήσουμε όπως κινδυνεύει και αυτός που πηγαίνει στο καρναβάλι, στο θέατρο, στο δικαστήριο κ.ο.κ., γ) στο τέλος, είθισται να προσερχόμαστε να λάβουμε το αντίδωρο ασπαζόμενοι το χέρι του Ιερέως, το οποίο όμως αν πριν από εμάς το έχει ασπασθεί φορέας του κορονοϊού (όπως και πιο πάνω εξηγήσαμε για την εικόνα), τότε θα κολλήσουμε.

δ) Τώρα ας έρθουμε και στο Μυστήριο της Θείας Μεταλήψεως για το οποίο γίνεται πολύς λόγος και θέλω να προσέξετε το εξής: Η Θεία Μετάληψη είναι Μυστήριο, είναι μετάληψη Σώματος και Αίματος του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και είναι ΔΟΓΜΑ ότι εκ του Κυρίου μας Ιησού δεν είναι δυνατόν να προκύψει κάτι κακό.

Συνεπώς δεν μεταδίδεται καμμία ασθένεια (έστω και επιδημική) από τη Θεία Μετάληψη. Επί δύο χιλιάδες χρόνια  αποδεδειγμένα ουδείς Ιερέας (που στο τέλος καταλύει όλο το Δισκοπότηρο), δεν προσεβλήθη από ασθένεια λόγω της Θείας Μετάληψης· και έχουμε Ιερείς που υπηρέτησαν σε λεπροκομεία (όπως ο Ιερέας στην Σπιναλόγκα), σε νοσοκομεία λοιμωδών, σε…, σε…, σε… Συνεπώς ως ΔΟΓΜΑ, πρέπει να θεωρούμε και να πιστεύουμε αδιακρίτως ότι διά της Θείας Μεταλήψεως ΔΕΝ ΜΕΤΑΔΙΔΕΤΑΙ ΙΟΣ, αλλά μόνο Ο ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, ερχόμενος ίνα σώσει τον κόσμον. ΟΜΩΣ πρέπει να έχουμε διάκριση και να μη συγχέουμε ένα  υπερφυσικό μυστήριο, αυτό της Θείας Μεταλήψεως, με οποιοδήποτε άλλο φυσικό γεγονός· και εξηγώ: Αν λ.χ. κοινωνήσει πριν από εμένα ένας φορέας του ιού και στη συνέχεια κοινωνήσω εγώ, ναι μεν όπως προαναφέραμε είναι δόγμα ότι δεν θα κολλήσω από τη Θεία Μετάληψη, δεν μεταδίδεται έτσι ο ιός, όμως ο φορέας του ιού μετά τη Θεία Κοινωνία θα σκουπίσει το στόμα του με το μάκτρο (δηλ. το “κόκκινο πανάκι” που κρατά ο Ιερέας και σκουπίζονται οι πιστοί) και θα αφήσει εκεί σταγονίδια σιέλου. Αν λοιπόν όταν κι εγώ κοινωνήσω, μετά σκουπίσω το στόμα μου με το μάκτρο, κατανοείτε ότι στο μάκτρο δεν ισχύει ό,τι και με το Μυστήριο της Θείας Μεταλήψεως (το οποίο είναι υπερφυσικό), ο ιός εκ του μάκτρου μεταδίδεται.

Δυστυχώς, όλες αυτές τις ημέρες έχουν ακουσθεί πολλά, όπως «δεν θα αφήσει ο Θεός» (τότε τον άγιο Παχώμιο και πλήθος οσίων μοναχών, πώς «τους άφησε» να κολλήσουν λ.χ. πανώλη;) Οι συνωμοσιολόγοι ανάγουν τα μέτρα σε δήθεν αφορμή κατάργησης της θρησκείας κ.λ.π.

Δυστυχώς άκουσα Μητροπολίτη να εξηγεί από τα ΜΜΕ ότι εκ της Θείας Κοινωνίας ο ιός δεν μεταδίδεται, διότι το κρασί στο Δισκοπότηρο έχει 45ο βαθμούς αλκοόλ, ότι βράζουν το νερό που προσθέτουν και ότι βρίσκεται εντός ασημένιου ποτηρίου, όπου όλα αυτά μαζί δεν επιτρέπουν την επιβίωση του ιού!! Αν και το Μυστήριο δεν επιδέχεται έρευνα, εξ’ου και “Μυστήριο”, ο Μητροπολίτης προσπάθησε με τη λογική και τους νόμους της φυσικής να δώσει εξηγήσεις και «νυν τα ανήκουστα ηκούσθη»1)  Όταν βγαίνει ο Ιερέας στην κεντρική πύλη και μας καλεί να προσέλθουμε να μεταλάβουμε και θα προσέλθει και ο φορέας του ιού, ο οίνος και ο άρτος έχουν ήδη μεταβληθεί σε Αίμα και Σώμα Χριστού. Κι αυτό διότι πριν λίγο ο Ιησούς –διά του Ιερέως Του- ποιεί το Μυστήριο καθώς ο Ιερέας εύχεται: «κατάπεμψον το Πνεύμα Σου το Άγιον εφ’ημάς και επί τα προκείμενα δώρα ταύτα. Και ποίησον τον μεν άρτον τούτον τίμιον Σώμα του Χριστού σου. Το δε εν τω ποτηρίω τούτω τίμιον Αίμα του Χριστού σου, μεταβαλών τω Πνεύματί Σου τω Αγίω, ώστε γενέσθαι τοις μεταλαμβάνουσιν εις νήψιν ψυχής, εις άφεσιν αμαρτιών, εις κοινωνίαν του αγίου σου Πνεύματος, εις βασιλείας ουρανών κληρονομίαν, εις παρρησίαν την προς σε, μη εις κρίμα ή εις κατάκριμα».  2) Είπε ότι ο οίνος είναι 45 βαθμών αλκοόλ. Εδώ το δεύτερο ατόπημα μετά τον υποβιβασμό του Αίματος του Κυρίου μας σε οίνο, είναι ότι α) το νάμα που χρησιμοποιούμε είναι νάμα με 8-12 βαθμούς αλκοόλ και όχι 45 βαθμών· δεν χρησιμοποιούμε ούτε βότκα ούτε ουίσκι στη Θεία Κοινωνία και ο ιός εξουδετερώνεται με αλκοολούχο σκεύασμα πάνω του 85% αλκοόλ και όχι αραιωμένο (καθώς το νερό που ρίχνουν, αραιώνει κι άλλο το αλκοόλ).

Άλλος πάλι γέροντας βγήκε δημοσίως και είπε στους πιστούς ότι «κάποιος» είπε ότι του εμφανίστηκε ο άγιος Νικηφόρος ο Λεπρός και του είπε: «Να πεις στους Έλληνες να με επικαλούνται οι πιστοί τώρα στη νέα αυτή επιδημία και θα τους θεραπεύω». Σε όσους μου ζητάτε την γνώμη μου, δεν θέλω να πω τίποτα περισσότερο, εκτός του: «μην ακούτε για το θέμα της επιδημίας αυτές τις προτροπές», που σας καθησυχάζουν να αμελήσετε τώρα και μετά έχοντας εσείς αδιαφορήσει για μέτρα πρόληψης και έχοντας κολλήσει, να ζητάτε να σας θεραπεύσει ο άγιος Νικηφόρος…. Θυμηθείτε ότι ο Κύριος είπε: «γέγραπται, ουκ εκπειράσεις Κύριον τον Θεόν σου» (Ματθ.Δ΄,7).

Άλλος Μητροπολίτης δημοσίως προτρέπει ως μόνο μέτρο προληπτικό, να ψεκάζονται με αγιασμό και τους βεβαιώνει ότι έτσι εξουδετερώνεται ο ιός (δηλ. κάτι παρόμοιο με αυτό που έλεγαν κάποιοι, ότι θα ρίχνουν αγιασμό στην ταυτότητα με το 666 και η ταυτότητα θα…αγιάζεται!! κι είχε αναγκαστεί τότε ο άγιος Παΐσιος να πει ότι τα ούρα δεν επιδέχονται αγιασμό. Και γι’αυτή την περίπτωση σας λέω, μην ακούτε για το θέμα της επιδημίας τέτοιες προτροπές!!

Άλλοι Αρχιερείς καλούν τις ευπαθείς ομάδες, τους ηλικιωμένους και όσους είναι προσβεβλημένοι από τον ιό, να μην προσέρχονται στους Ναούς, αλλά να παραμένουν στο σπίτι. Το πρόβλημα όμως είναι ότι αυτός ο ιός είναι ασυμπτωματικός για περίπου 14 ημέρες. Έτσι, τι νόημα έχει η έκκληση που κάνουν, όποιος είναι φορέας να μην προσέρχεται; Το 100% των φορέων μεταδίδουν τον ιό κατά την περίοδο που ο ιός επωάζεται και είναι ασυμπτωματικοί κι έτσι δεν γνωρίζουν ότι είναι φορείς. Επίσης τι νόημα  έχει να μην πάει ο ηλικιωμένος γονέας σου, αλλά να πας εσύ ο νεαρός στον Ναό, να εκτεθείς στον ιό και στη συνέχεια να επιστρέψεις στο σπίτι στους γονείς σου, που ανήκουν σε ευπαθή ομάδα και παρακολουθούν τη Θεία Λειτουργία από την τηλεόραση; Δεν θα  τους μεταφέρεις τον ιό;

Άλλοι Αρχιερείς, Ιερείς, ενορίες, εν μέσω της πανδημίας, οργανώνουν να φέρουν στην Μητρόπολή τους προς προσκύνηση από το Άγιον Όρος το Τίμιο Ξύλο, άγια λείψανα, άγιες εικόνες, χάριν της Μ. Τεσσαρακοστής και χάριν ενδυνάμωσης των πιστών και από τα ΜΜΕ ή με πανό, καλούν τον κόσμο να προσέλθει αυτές τις ημέρες να προσκυνήσει. Το να προσέλθουν χιλιάδες άνθρωποι εν μέσω επιδημίας για να προσκυνήσουν μία εικόνα κ.λ.π., αυτό ισοδυναμεί με «έγκλημα κατά της δημόσιας υγείας και της ανθρωπότητος». Επίσης το ίδιο ισχύει για τις ομιλίες, τις ημερίδες κ.λ.π. που διοργανώνονται αυτό το διάστημα για δήθεν ψυχική ωφέλεια, εκθέτοντας σε κίνδυνο αυτή την ίδια τη ζωή των πιστών.

Όλες οι θρησκευτικές μας εκδηλώσεις αφορούν την αγάπη μας προς τον Θεό, όμως η εντολή του Κυρίου μας είναι διπλή: να αγαπάμε τον Θεό και τον πλησίον μας. Και ο αγ. Απόστολος και Ευαγγελιστής Ιωάννης είναι σαφής: «και ταύτην την εντολή έχομεν απ’αυτού, ίνα ο αγαπών τον Θεόν αγαπά και τον αδελφόν αυτού» (Α΄ Ιωαν.,κεφ.Δ΄,21).Αυτή λοιπόν η τήρηση της εντολής της αγάπης προς τον πλησίον πρέπει να μας κάνει ευλαβικούς τηρητές των αυστηρών μέτρων πρόληψης που εκδίδονται από τις ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΜΑΣ και από τον Π.Ο.Υ. (Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας), έχοντας πάντα κατά νου το: «Υπομίμνησκε αυτούς αρχαίς και εξουσίαις υποτάσσεσθαι, πειθαρχείν, προς παν έργον αγαθόν ετοίμους είναι…» (Τίτο,Γ΄,1)  και «πάσα ψυχή εξουσίαις υπερεχούσαις υποτασσέσθω, ου γαρ έστιν εξουσία ει μη υπό Θεού· αι δε ούσαι εξουσίαι υπό Θεού τεταγμέναι εισίν, 2 ώστε ο αντιτασσόμενος τη εξουσία, τη του Θεού διαταγή ανθέστηκεν· οι δε ανθεστηκότες εαυτοίς κρίμα λήψονται…»  (Ρωμ.ΙΓ΄,1-10).

 Όλα τα μέτρα που επιβάλλουν οι αρχές, αποσκοπούν στην εντολή της αγάπης και της προστασίας του πλησίον μας και «ταύτην την εντολήν έχομεν απ’Αυτού, ίνα ο αγαπών τον Θεόν αγαπά και τον αδελφόν αυτού» (Α΄Ιωαν.,Δ΄). Τα μέτρα δεν τα εφαρμόζουμε από αγάπη προς τον εαυτό μας, ώστε κάποιοι ασύνετοι να λένε δεν φοβάμαι μην κολλήσω· τα μέτρα τα εφαρμόζουμε χάριν των εντολών του Κυρίου μας και της αγάπης μας προς τον πλησίον μας, για τον οποίο οφείλουμε ακόμα κι αυτή την ψυχή μας να θυσιάζουμε, σύμφωνα με το: «Μείζονα ταύτης αγάπην ουδείς έχει, ίνα τις την ψυχήν αυτού θη υπέρ των φίλων αυτού» (Ιωαν.ΙΕ΄,13).

Να μην μας ελέγχει η συνείδηση

Μερικοί ευλαβείς αδελφοί θεωρούν ότι τηρώντας τα όποια αυστηρά μέτρα επιβάλλονται για τον περιορισμό της θανατηφόρου πανδημίας, και προσωρινά μη προσερχόμενοι στον Ναό ή μη μετέχοντες στη Θεία Κοινωνία, δήθεν βλάπτονται ψυχικά και πνευματικά. Θέλω να σας υπενθυμίσω ότι μία πρώην πόρνη, η οσία Μαρία η Αιγυπτία, είχε 40 χρόνια να κοινωνήσει και ήταν σε εκούσια «καραντίνα» στην έρημο, κι όμως ο αββάς Ζωσιμάς την είδε εν Αγίω Πνεύματι να ίπταται και να έχει ενεργό μέσα της την Χάρη του Αγίου Πνεύματος.

Ο Αρχιμανδρίτης π. Χριστόδουλος Αγγέλογλου για τον Κορονοϊό και την Θεία Κοινωνία

Πλήθος αγίων ασκητών για διάφορους λόγους απείχαν της Θείας Κοινωνίας για κάποια διαστήματα. Μάλιστα ήταν τυπικό όταν έμπαινε η Μ. Τεσσαρακοστή, να αναχωρούν από τις μονές και να πηγαίνουν στην έρημο για εντατικότερη πνευματική εργασία, δεν μετείχαν σε Λειτουργίες και στη Θεία Κοινωνία και επέστρεφαν την Κυριακή των Βαΐων. Αυτή η αποχή τους δεν τους έβλαψε σε κάτι, αντιθέτως τους ωφελούσε. Ας τους μιμηθούμε λοιπόν κι εμείς.

Είναι καιρός που έστω και με τη βοήθεια του «κορωνοϊού», να ζήσουμε πραγματικά νηπτική ησυχαστική ζωή και να κατανοήσουμε επιτέλους ότι: «Ο Λόγος σαρξ εγένετο και (εκ του Αγίου Βαπτίσματος) εσκήνωσεν εν ημίν…» (Ιωαν.α΄, 14) και ότι: «ο Θεός, ο ποιήσας τον κόσμον και πάντα τα εν αυτώ, ούτος ουρανού και γης Κύριος υπάρχων, ουκ εν χειροποιήτοις ναοίς κατοικεί· ουδέ υπό χειρών ανθρώπων θεραπεύεται…» (Πραξ.ΙΖ΄,24), και «υμείς γαρ ναός Θεού εστέ ζώντος, καθώς είπεν ο Θεός ότι ενοικήσω εν αυτοίς (διά του Αγίου Βαπτίσματος) και εμπεριπατήσω, και έσομαι αυτών Θεός, και αυτοί έσονταί μοι λαός…» (Β΄Κορινθ.ΣΤ΄, 16).

Σκεφτείτε και λίγο τον διάλογο του Ιησού με τη Σαμαρείτιδα Φωτεινή, που του είπε: «Κύριε, οι πατέρες ημών εν τω όρει τούτω προσεκύνησαν· και υμείς λέγετε ότι εν Ιεροσολύμοις εστίν ο τόπος όπου δει προσκυνείν», για να ακούσει από τον Κύριό μας Ιησού: «γύναι, πίστευσόν μοι ότι έρχεται ώρα ότε ούτε εν τω όρει τούτω ούτε εν Ιεροσολύμοις προσκυνήσετε τω πατρί… έρχεται ώρα, και νυν εστίν, ότε οι αληθινοί προσκυνηταί προσκυνήσουσι τω πατρί εν πνεύματι και αληθεία· και γαρ ο πατήρ τοιούτους ζητεί τους προσκυνούντας αυτόν· Πνεύμα ο Θεός, και τους προσκυνούντας αυτόν εν πνεύματι και αληθεία δει προσκυνείν» (Ιωαν.Δ΄, 20-24).

Έτσι για όσους δεν κατανοούμε την ανωτέρω πνευματική ζωή και την έχουμε περιορίσει μόνο στον σωματικό μας εκκλησιασμό και στην προσκύνηση μιας εικόνας κ.λ.π., έρχεται ο Απ. Παύλος και μας λέει: «εαυτούς πειράζετε  ει εστέ εν τη πίστει, εαυτούς δοκιμάζετε, ή ουκ επιγινώσκετε εαυτούς ότι Ιησούς Χριστός εν υμίν εστιν; ει μη τι αδόκιμοι εστε;» (Β΄ Κορινθ.,κεφ.ΙΓ΄,5). Εφ’όσον λοιπόν, εκ του Αγ. Βαπτίσματος ο Χριστός ενοικεί εν ημίν, είναι μαζί μας, μέσα μας και μέσα στο σπίτι μας όπου παραμένουμε σε καραντίνα, όπως ήταν και μαζί με τους μάρτυρες που ήταν κλεισμένοι μέσα στις κατακόμβες και με τους ασκητές που ήταν στην εσωτέρα έρημο και δεν είχαν επικοινωνία με τους ανθρώπους…

Να μη συγχέουμε τους Λόγους του Κυρίου μας

Ακούμε διαφόρους να λένε: «δεν αφήνει ο Θεός», «θα μας προστατεύσει ο Θεός» κ.λ.π. Είναι γεγονός ότι όποιος νους τηρεί όλες τις εντολές του Κυρίου μας και επιτυγχάνει την ενεργοποίηση του Αγίου Πνεύματος και το καθ’ομοίωσιν, το: «ίνα ώσι εν», σ’αυτούς επειδή πέρασαν στο “υπέρ φύσιν”, δεν ισχύουν οι κανόνες της φύσεως και ισχύει το ρηθέν: «σημεία δε τοις πιστεύσασι ταύτα παρακολουθήσει· εν τω ονόματί μου…όφεις αρούσι· καν θανάσιμο τι πίωσιν, ου μη αυτούς βλάψει· (και όχι μόνο, αλλά επιπρόσθετα:) επί αρρώστους χείρας επιθήσουσι και καλώς έξουσιν» (Μαρκ.ΙΣΤ΄,17-19).

Σε εμάς λοιπόν, που ζούμε την “κατά φύση” ή και την “παρά φύση” ζωή, δεν ισχύουν αυτά και πρέπει να λαμβάνουμε και τα μέτρα της φυσικής προστασίας, έχοντας φυσικά συνεχώς κατά νου το: «Εάν μη Κύριος φυλάξη πόλιν, εις μάτην εκοπίασαν οι οικοδομούντες» και το: «και μη φοβηθήτε από των αποκτενόντων το σώμα, την δε ψυχήν μη δυναμένων αποκτείναι·… ουχί δύο στρουθία ασσαρίου πωλείται; και εν εξ αυτών ου πεσείται επί την γην άνευ του πατρός υμών. υμών δε και αι τρίχες της κεφαλής πάσαι ηριθμημέναι εισί. Μη ουν φοβηθήτε· πολλών στρουθίων διαφέρετε υμείς» (Ματθ.Ι΄, 28-31). Και έτσι: «Ταύτα (τα της πίστεως στην Πρόνοια του Θεού) δε έδει σε ποιήσαι, κακείνα (την υπακοή σου στα μέτρα που επιβάλλουν οι αρχές για τον περιορισμό της επιδημίας) μη αφιέναι» (Ματθ. ΚΓ΄,23).

Αγαπητοί μας εν Χριστώ αδελφοί και φίλοι, σε λίγο με παραχώρηση Θεού για την αποστασία μας, η πατρίδα μας θα περάσει πολύ μεγάλο πειρασμό λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού (μαζί με τα άλλα μεγάλα προβλήματα, όπως μεταναστευτικό, οικονομικό κ.λ.π.). Ας έχουμε τα ανωτέρω υπόψη μας κι ας γίνουμε εμείς πρώτοι απ’όλους παράδειγμα υπακοής προς τον Θεό και προς τις αρχές της πολιτείας, τηρώντας ευλαβικά όσα –όχι Γέροντες, Δεσπότες, παπάδες, συνωμοσιολόγοι κ.α. λέμε- αλλά όσα οι αρχές του κράτους μας (υγειονομικές κ.λ.π.) εντέλλονται και αποσκοπούν στον περιορισμό της θανατηφόρου πανδημίας. Είναι λυπηρό ότι με το που ξεκίνησε η επιδημία, 60 ιατροί και νοσηλευτές προσβλήθηκαν και τέθηκαν σε καραντίνα!!

Ενημερωνόμαστε και πληροφορούμαστε μόνο από το επίσημο όργανο του κράτους, το Υπουργείο Υγείας στο site του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ)

 Ο Αρχιμανδρίτης π. Χριστόδουλος Αγγέλογλου για τον Κορονοϊό και την Θεία Κοινωνία

και προσέχουμε και τηρούμε ευλαβικά όλες τις οδηγίες προστασίας από την αναπνευστική λοίμωξη  που προκαλεί ο νέος κορωνοϊός COVID-19.

Σας δηλώνουμε ότι η Μονή μας εκουσίως έχει κλείσει και έχει τεθεί σε απομόνωση και εν ησυχία διάγοντας, ευχόμεθα για όλους σας.

Tαπεινά ευχόμεθα για όλους σας, διά πρεσβειών της Παναγίας «της Φοβεράς Προστασίας», η Χάρις του Κυρίου μας Ιησού Χριστού να σας σκεπάσει και να σας προστατεύσει, όπως και την πατρίδα μας και όλο τον κόσμο.

Υ.Γ.: Εν όψει καραντίνας, το να προμηθευθούμε κάποια τρόφιμα, φάρμακα, καθαριστικά για ένα δίμηνο, δεν είναι ενέργεια απιστίας ή πανικού, αλλά πρόνοιας (ώστε να αποφεύγουμε για ένα διάστημα τις άσκοπες εξόδους μας). Θυμηθείτε τον Ιωσήφ στην Αίγυπτο, πώς με εντολή του Θεού μερίμνησε για τα 7 χρόνια του λιμού και βοήθησε τον άθεο Φαραώ και τον λαό του. Ο νοών νοείτω

 

Πηγή: vasilinos.wordpress.com

Σχετικά άρθρα