Με μια Ματιά
Ο πατέρας Παύλος συζητά τη δημιουργία του ανθρώπου, όπως περιγράφεται στη Γένεση, και την ισότητα των φύλων. Αναφέρεται σε δύο διηγήσεις της δημιουργίας, οι οποίες, σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας, υπογραμμίζουν την κοινή κλήση των δύο φύλων στην ομοίωση του Θεού.
Δείτε το βίντεο
Η πατερική σκέψη τονίζει την κοινή κλήση των δύο φύλων στην ομοίωση του Θεού, αποδεχόμενη τη φυσική ισότητα μεταξύ τους.
Ο Μέγας Βασίλειος ερμηνεύει το εδάφιο Γένεσις 1:27, τονίζοντας ότι ο άνδρας και η γυναίκα πλάστηκαν ίσοι, με τον ίδιο βαθμό στο καθ’ ομοίωση.
Οι απόψεις που υποτιμούν τη γυναίκα, όπως αυτή του Αμβροσίου, οδηγούν σε αίρεση, καθώς η γυναίκα θα ήταν ανεύθυνη για τις πράξεις της.
Η γυναίκα δεν είναι ακάθαρτη, και η μη μετάληψη της οφείλεται σε λόγους ευλάβειας και σεβασμού.
Ο άνδρας και η γυναίκα πλάστηκαν ως ένας άνθρωπος, με την οποιαδήποτε διαφορά των φύλων να χαρακτηρίζει τη μεταπτωτική κατάσταση και όχι το προπτωτικό θέλημα του Θεού.
Η γυναίκα είχε την ίδια εξουσία με τον άνδρα στην Κτίση, και η αναφορά της Αγίας Γραφής ότι δημιουργήθηκε ως βοηθός του άνδρα δεν υπονοεί κατωτερότητα.
Η πτώση του ανθρώπου είχε τραγικές συνέπειες, συμπεριλαμβανομένης της διάσπασης της ενότητας μεταξύ των πρωτοπλάστων και της μετατροπής της σχέσης τους σε σχέση υποταγής της γυναίκας προς τον άνδρα.
Η υποταγή της γυναίκας στον άνδρα είναι φυσική συνέπεια της πτώσης, καθώς αυτή έπεσε πρώτη.
Η Εύα δεν κατηγορείται για την μεταπτωτική κατάσταση του ανθρώπου, αλλά η έννοια του βοηθού πήρε νέα μορφή, βοηθώντας τον άνδρα στη ζωή.
Ο Αδάμ τιμωρείται επειδή δεν επανόρθωσε και δεν ανορθώθηκε, ρίχνοντας το μεγαλύτερο βάρος της ευθύνης στον Θεό.
Η αμαρτία έκανε τον Αδάμ σκληρότερο, και ο Θεός χρησιμοποιεί την υποταγή της γυναίκας ως φραγμό για να εμποδίσει την καταστροφή του ανθρώπινου γένους.
Ο γάμος εισάγεται μετά την πτώση, και η γυναίκα γίνεται βοηθός του άνδρα όχι κατά το αρχικό σχέδιο του Θεού, αλλά μέσα στη γαμική σχέση.
Η υποταγή της γυναίκας στον άνδρα καταργείται στην κατάσταση της τελειότητας, και ο άνθρωπος μπορεί να φτάσει σε αυτήν εντός του γάμου.
Η παρθενία εντός του γάμου είναι δυνατή, και η γυναίκα είναι αναγκαία στον άνδρα.
Η οικογένεια δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς άνδρα και γυναίκα, και η μητέρα είναι απαραίτητη για την υγιή λειτουργία της.
Η θεραπεία της πτώσης του ανθρώπου περιλαμβάνει τρία στάδια: την παρά φύσιν, την κατά φύσιν, και την υπερφυσική κατάσταση.
Ο άνθρωπος μπορεί να φτάσει στην τελειότητα εντός του γάμου, ακολουθώντας τις αρχές της νηστείας, της υπακοής, και της εγκράτειας.