666 ή 616;
Όλοι οι Άγιοι Πατέρες συμφωνούν ότι ο αριθμός του θηρίου της αποκαλύψεως είναι το 666. Υπάρχει πλήρης συμφωνία των Πατέρων (consensus Patrum) σε αυτό το θέμα.
Ο Άγιος Ειρηναίος Λουγδούνου, ο Άγιος Ιερώνυμος, ο Άγιος Βικτωρίνος, ο Άγιος Αρέθας, ο Άγιος Οικουμένιος, ο Άγιος Ανδρέας Καισαρείας, ο Άγιος Νεόφυτος ο Έγκλειστος, ο Άγιος Εφραίμ ο Σύρος, ο Νικήτας ο Παφλαγών, ο Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας, ο Ζαχαρίας Γεργάνος, μέχρι τους σύγχρονους, όπως ο Άγιος Παΐσιος, ο πατέρας Αθανάσιος Μυτιληναίος, ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος και οι Θεολόγοι Τρεμπέλας, Σωτηρόπουλος, Μπρατσιώτης κ.ά.
Είναι γεγονός ότι έχουν βρεθεί κάποιοι πάπυροι και χειρόγραφα που αναφέρουν σαν αριθμό του θηρίου το 616. Αλλά αυτά ήταν γνωστά στους Αγίους Πατέρες από αρχαιοτάτων χρόνων και τα απορρίπτουν είτε ως λάθη στην αντιγραφή, είτε ως κακοπροαίρετα σφάλματα για να παρασύρουν τους πιστούς στην απώλεια!
Κινδυνεύουμε λοιπόν από το Χάραγμα 666 και όχι από το 616!
Άγιος Ειρηναίος Λουγδούνου (Λυών)
Ο Άγιος Ειρηναίος Λουγδούνου ασχολήθηκε τόσο με το 666, όσο και με το εσφαλμένο 616, όπως θα δούμε παρακάτω, στο κείμενό του Κατά των Αιρετικών Ε’.
Ο Αριθμός του Θηρίου
Σύμφωνα με το κείμενο, ο αριθμός του ονόματος του θηρίου είναι 666. Αυτό αναφέρεται ότι βρίσκεται σε όλα τα σπουδαία και αρχαία αντίγραφα. Επιπλέον, το κείμενο τονίζει ότι αυτά τα αντίγραφα μαρτυρούνται από εκείνους που είδαν τον Ιωάννη με τα ίδια τους τα μάτια. Ο λόγος επίσης διδάσκει ότι ο αριθμός του ονόματος του θηρίου, σύμφωνα με την ελληνική ψήφο μέσω των γραμμάτων που το αποτελούν, είναι 666.
Το Σφάλμα για τον Αριθμό 616
Παρόλα αυτά, το κείμενο αναφέρει ότι κάποιοι πλανήθηκαν ακολουθώντας μια ιδιομορφία και απέρριψαν τον μεσαίο αριθμό του ονόματος, αφαιρώντας 50 ψήφους και επιθυμώντας να έχουν μία δεκάδα αντί για έξι. Αυτό σημαίνει ότι αυτοί οι άνθρωποι προτίμησαν τον αριθμό 616 αντί του 666.
Το κείμενο επικρίνει όσους ανεξέταστα υιοθέτησαν αυτή την άποψη. Αναφέρει ότι άλλοι το έπραξαν απλά και άκαιρα, ενώ άλλοι από άγνοια τόλμησαν να αναζητήσουν ονόματα που να έχουν τον εσφαλμένο και λανθασμένο αριθμό.
Συνέπειες του Σφάλματος
Το κείμενο κάνει διάκριση ανάμεσα σε αυτούς που έκαναν αυτό το λάθος απλά και αθώα, για τους οποίους υπάρχει πιθανότητα συγχώρεσης από τον Θεό. Ωστόσο, όσον αφορά εκείνους που κατά κενοδοξία ορίζουν ονόματα που εμπεριέχουν τον λανθασμένο αριθμό και ορίζουν το όνομα που αυτοί επινόησαν, το κείμενο προειδοποιεί ότι δεν θα μείνουν ατιμώρητοι, καθώς εξαπατούν και τους εαυτούς τους και όσους τους εμπιστεύονται.
Επισημαίνονται δύο κύριες ζημίες από αυτό το σφάλμα:
* Η αποτυχία στην αλήθεια και η υπόθεση του μη όντος ως όντος.
* Η αναπόφευκτη εμπλοκή στην επιτίμηση που προβλέπεται για όποιον προσθέτει ή αφαιρεί κάτι από τη Γραφή.
Επιπλέον, το κείμενο προειδοποιεί για έναν σημαντικό κίνδυνο για όσους έχουν ψευδώς προαποφασίσει ότι γνωρίζουν το όνομα του Αντιχρίστου. Εάν αυτοί νομίζουν ότι ο Αντίχριστος θα έχει ένα συγκεκριμένο όνομα με βάση τον λανθασμένο αριθμό, ενώ στην πραγματικότητα θα έρθει κάποιος με διαφορετικό όνομα, τότε θα εξαπατηθούν εύκολα από αυτόν, καθώς δεν θα τον αναγνωρίσουν ως εκείνον από τον οποίο πρέπει να φυλαχθούν.
Συνοψίζοντας, το κείμενο τονίζει την αυθεντικότητα του αριθμού 666 βάσει των αρχαίων χειρογράφων και της μαρτυρίας αυτοπτών μαρτύρων που ήταν μαθητές του Ευαγγελιστή Ιωάννη, ενώ κατακρίνει την προτίμηση του αριθμού 616 ως σφάλμα που μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές πνευματικές και πρακτικές συνέπειες.