Ζύμη για ψωμί τσιαπάτα - Βασική συνταγή Ciabatta .: Διάφορες Συνταγές .: Ματιά
 

Ζύμη για ψωμί τσιαπάτα – Βασική συνταγή Ciabatta

Μια εξαιρετική συνταγή για το ιταλικό ψωμί τσιαπάτα. Με την εξωτερική τραγανή κρούστα του και το αέρινο εσωτερικό του είναι ιδανικό για κάθε είδους χορταστικό σάντουιτς!

Γράφει: Matia Gr
Ζύμη για ψωμί τσιαπάτα – Βασική συνταγή Ciabatta
Υλικά:

1/2 κιλό αλεύρι
1 κουταλιά ελαιόλαδο
1 κουταλιά ξηρή μαγιά
1 κουταλάκι ζάχαρη
2 κουταλάκια κοφτά αλάτι
Ελάχιστο ελαιόλαδο ακόμη

Εκτέλεση:

Σε ένα μπωλ αναμειγνύουμε το αλεύρι, τη μαγιά, τη ζάχαρη, το ελαιόλαδο και λίγο λιγότερο από 400 ml νερό. Ανακατεύουμε καλά τη ζύμη μας και πασπαλίζουμε με το αλάτι. Ανακατεύουμε ξανά τη ζύμη μας (με ξύλινη δυνατή σπάτουλα ή σε πολυμίξερ) για πέντε δέκα λεπτά μέχρι να γίνει απαλή και ελαστική. Η ζύμη μας θα κολλάει αλλά έτσι πρέπει να είναι. Λαδώνουμε ελαφρά ένα μεγάλο μπωλ και αφήνουμε εκεί τη ζύμη μας για μισή ώρα να φουσκώσει. Στη συνέχεια την παίρνουμε με βρεγμένα χέρια και την τεντώνουμε μερικές φορές και την αναδιπλώνουμε. Την αφήνουμε πάλι στο μπωλ για δύο περίπου ώρες μέχρι να διπλασιαστεί σε μέγεθος. Όταν γίνει αυτό, παίρνουμε απαλά την ζύμη στα χέρια μας (ώστε να μην σκάσουν οι φουσκάλες που έχουν δημιουργηθεί) και την απλώνουμε πάνω σε ταψί στρωμένο με αντικολλητικό χαρτί.
Βάζουμε ένα παλιό σκεύος φούρνου (κάποια φόρμα που δεν χρησιμοποιούμε πια ή κατσαρόλι μεταλλικό κτλ) στον φούρνο μας και τον ανάβουμε στους 200 βαθμούς. Μόλις είναι έτοιμο ρίχνουμε μέσα στο παλιό σκεύος ένα ποτήρι κρύο νερό για να κάνει υδρατμούς. Τοποθετούμε αμέσως το ταψί με το ψωμί τσιαπάτα για μισή και λίγο περισσότερη ώρα μέχρι να φουσκώσει και να χρυσίσει (βεβαιωνόμαστε αν χτυπήσουμε με το χέρι μας την κάτω πλευρά του και ακουστεί κούφιος θόρυβος). Αφήνουμε το ψωμάκι να κρυώσει πάνω σε σχάρα για μία ώρα τουλάχιστον.

  Berliner - Βερολινέζικα ντόνατς
Το άρθρο εκφράζει και αντανακλά τις προσωπικές θέσεις και απόψεις του συγγραφέα και αποτελεί έργο προσωπικής του έρευνας και εργασίας. Έχει γίνει προσπάθεια να σας παρέχει αντικειμενική πληροφόρηση, αλλά σε θέματα υγείας, διατροφής και όχι μόνο, πάντοτε πρέπει να ζητάμε τη συμβουλή ενός ειδικού.