Σοκολατάκια μανταρίνι, από τον Αρχιμανδρίτη Χριστόδουλο Αγγελόγλου .: Vegan .: Ματιά
 

Σοκολατάκια μανταρίνι, από τον Αρχιμανδρίτη Χριστόδουλο Αγγελόγλου

Ένα σνακ με το φρούτο της μακροζωίας και την τροφή “των θεών”.

Σοκολατάκια μανταρίνι, από τον Αρχιμανδρίτη Χριστόδουλο Αγγελόγλου

Η συνταγή αυτή είναι του Αρχιμανδρίτη Χριστόδουλου Αγγελόγλου. Δημοσιεύθηκε στην ομάδα “ΔΕΥΤΕ ΑΡΙΣΤΗΣΑΤΕ”!
Μην παραλείψετε να δείτε και το blog του Πατέρα Χριστόδουλου “Βασιλίνος”!

Υλικά:

Μανταρίνια (κάποιας ποικιλίας χωρίς κουκούτσια, π.χ. Κλημεντίνες, Νόβα, κ.α.)
Κουβερτούρα μαύρη

Εκτέλεση:

Χρησιμοποιούμε μαύρη σοκολάτα κουβερτούρας, με όσο το δυνατόν περισσότερο κακάο και με τη λιγότερη ζάχαρη. Στο εμπόριο διατίθενται με 85% κακάο, 75%, 60%, 54% κ.λ.π. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι όσο περισσότερο κακάο έχει και όσο λιγότερη ζάχαρη, τόσο πιο ευεργετική είναι για τον οργανισμό μας. Παίρνουμε, λοιπόν, 500γρ. κουβερτούρα (είτε άτριφτη και την τρίβουμε εμείς στον τρίφτη είτε έτοιμη τριμμένη), και με τη διαδικασία του «μπεν μαρί» τη λιώνουμε καλά).
Έχουμε καθαρίσει τα μανταρίνια μας και ένα ένα τα βουτάμε πολύ καλά μέσα στη σοκολάτα μας και με ένα πηρουνάκι τα βγάζουμε και τα τοποθετούμε πάνω σε λαδόκολλα, την οποία έχουμε ήδη τοποθετήσει σε μια λαμαρίνα (μην κάνετε το λάθος να τα τοποθετήσετε απευθείας σε πιατέλα ή σε λαμαρίνα, διότι δεν θα ξεκολλάνε. Αλλά και σε περίπτωση που θα καταφέρετε να τα ξεκολλήσετε, θα καταστραφεί το κάτω μέρος της σοκολάτας και θα αχρηστευθούν). Το μανταρίνι μας πρέπει να προσέξουμε να επικαλυφθεί πολύ καλά, αεροστεγώς με τη σοκολάτα, διότι έτσι στο ψυγείο θα μπορούν να συντηρηθούν για αρκετές ημέρες (αν φυσικά τα αφήσουμε).
Αφού τελειώσουμε, μπορούμε να τα βάλουμε για 10 λεπτά στην κατάψυξη, ώστε να στερεοποιηθεί γρήγορα και καλά η σοκολάτα. Στη συνέχεια τα βγάζουμε ένα ένα, και τα τοποθετούμε σ’ ένα τάπερ, κλείνουμε με καπάκι και τα τοποθετούμε στο ψυγείο μας. Η τραγανή, παγωμένη, γλυκόπικρη κουβερτούρα, σε συνδυασμό με το ζουμερό γλυκόξινο μανταρίνι, δίνουν μία απαράμιλλη, ονειρεμένη και δροσερή γεύση, γεμάτη ευλογία για τον οργανισμό μας (με δυο-τρία κομμάτια επέρχεται αμνησία για κέϊκ, πάστες,…)!
Σας εύχομαι Καλή Επιτυχία! Κάντε τα και θα με θυμηθείτε∙ και δεν θα το μετανοιώσετε.
* * * * *
Διευκρινίσεις:
1) Το ίδιο ακριβώς μπορούμε να κάνουμε με φέτες πορτοκαλιού, κομμάτια μπανάνας, κεράσια (αφαιρώντας το κουκούτσι ή και αφήνοντάς το), βύσσινο, αγουρωπές φράουλες (αν κι αυτές επειδή δεινοπαθούν κατά την καλλιέργειά τους, είναι πολύ ευπαθείς), ένα ολόκληρο καρύδι.
2) Επίσης και με ορισμένα αποξηραμένα φρούτα, που να μην έχουν επεξεργασθεί και αποξηρανθεί με ζάχαρη (όπως βερύκοκα, δαμάσκηνα, χουρμάδες κ.λ.π. (εννοείται όμως, ότι προτιμάμε τα φρέσκα φρούτα).
* * * * *
Ενημερωτικά:
Γαλουχημένοι με το παγκόσμιο ανισόρροπο ορμονικό διατροφικό μοντέλο, συχνά αισθανόμαστε την ανάγκη να θεραπεύσουμε τις γλυκαιμικές μας πτώσεις. Καλό είναι αυτές να μην τις επιτρέπουμε να υπάρχουν, όπως παρόμοια και τις γλυκαιμικές μας «απογειώσεις». Πρέπει να έχουμε μια ορμονικά ισορροπημένη διατροφή. Μέχρι να επιτύχουμε αυτήν την ορμονική ισορροπία, καλό είναι να καλύπτουμε τις γλυκαιμικές μας ανάγκες με τα φρούτα, που πρέπει να τα βάλουμε στη διατροφή μας.
Εν όψει της νηστείας, προτείνουμε ένα απλό, αλλά ευεργετικό για τον οργανισμό μας σνακ, με δύο μόνον υλικά, τα οποία χαρακτηρίζονται ως υπερτροφές: το μανταρίνι και το κακάο. Το μανταρίνι έχει ιστορία χιλιάδων ετών και έχει χαρακτηρισθεί ως το «φρούτο της μακροζωίας». Είναι ισχυρός σύμμαχος του ανοσοποιητικού μας συστήματος, έχει αναρίθμητες ευεργετικές ιδιότητες, αμέτρητα θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, μέταλλα, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες με προληπτικές και θεραπευτικές ιδιότητες. Στη συνταγή μας χρησιμοποιούμε τα μανταρίνια με τις ποικιλίες «κλημεντίνες», «νόβα» κ.λ.π., που δεν έχουν κουκούτσια. Φροντίζουμε να μην είναι παραγινωμένα, αλλά σφριγηλά.
Το δεύτερο υλικό μας, το κακάο, είναι μία ακόμη υπερτροφή, με παράδοση χιλιάδων ετών, το οποίο είχε χαρακτηρισθεί από τις αρχαίες φυλές ως «η τροφή των θεών» και ήταν προϊόν που απολάμβαναν μόνον οι πλούσιοι. Είναι ένας διατροφικός θησαυρός, με πλήθος ισχυρών αντιοξειδωτικών-φλαβονοειδών ουσιών, που προστατεύουν τα κύτταρα από διάφορες βλάβες, ενώ μειώνουν τα καρκινικά κύτταρα. Περιέχει φυτικό βούτυρο κακάο, υγιή λιπαρά με πλήθος ευεργετικών ιδιοτήτων. Το κακάο διαθέτει πλήθος ιχνοστοιχείων, μετάλλων, βιταμινών και κυρίως D, E, B1, B2, B6, B12 κ.λ.π. Έχει αντιφλεγμονώδεις και αντικαρκινικές ιδιότητες. Επίσης ενισχύει στον εγκέφαλο τα επίπεδα της σεροτονίνης, δημιουργώντας ευφορία, ενώ με την ουσία τρυπτοφάνη τονώνει την πνευματική μας διαύγεια.
* * * * *
Συμπλήρωμα στο παραπάνω σνακ:
Συμπληρωματικά στο άρθρο για το «σνακ της μακροζωΐας», παραθέτουμε την χρήση και κάποιων άλλων υλικών:
1) Παίρνουμε απύρηνο, αποξηραμένο (χωρίς ζάχαρη) δαμάσκηνο, στο οποίο ενθέτουμε μέσα ένα καρύδι. Το βουτάμε ολόκληρο στη λιωμένη κουβερτούρα («μπεν μαρί») κι έχουμε γεύση ΟΝΕΙΡΟ!!
2) Παίρνουμε απύρηνο, αποξηραμένο (χωρίς ζάχαρη) βερύκοκο. Ενθέτουμε εντός του μισό καρύδι, το βουτάμε ολόκληρο στην κουβερτούρα και ο καθένας νοιώθει «ΤΙ ΕΣΤΙ ΒΕΡΥΚΟΚΟ»!!
3) Παίρνουμε λιαστό αποξηραμένο (χωρίς ζάχαρη) σύκο. Ενθέτουμε εντός του μισό καρύδι και το βουτάμε στην κουβερτούρα και λες: «σ(ύ)κ(ο), φέρε κι άλλο»!
4) Παίρνουμε χουρμά αποξηραμένο (χωρίς ζάχαρη). Ενθέτουμε εντός του ένα τμήμα καρυδιού και τον βουτάμε στην κουβερτούρα. Το αποτέλεσμα; Γεύση βγαλμένη από παραμύθι!!
5) Παίρνουμε μια αγουρωπή μπανάνα και την κόβουμε σε στρογγυλά κομματάκια. Τα βουτάμε στην κουβερτούρα κι έχουμε γεύση «χωρίς λόγια»!
6) Τώρα, όσον αφορά τις φράουλες, όπως αναφέραμε και στο κύριο άρθρο μας, είναι φρούτο ευπαθές, το οποίο γρήγορα αλλοιώνεται και χρειάζεται πολλή προσοχή. Χρησιμοποιούμε εκείνες που δεν είναι πολύ ώριμες, τις βουτάμε καλά στη λιωμένη κουβερτούρα κι έχουμε μια εξωτική γεύση. Τρώγονται πάρα πολύ ευχάριστα, δίχως να ρίχνουμε ζάχαρη επάνω τους. Μάλιστα, σ’ ένα τραπέζι μπορούμε να τις προσφέρουμε στο τέλος, ως επιδόρπιο φρούτο-γλυκό, που είναι τέλειο (όπως και τα άλλα φρούτα: μπανάνα, μανταρίνι, πορτοκάλι κ.λ.π.).
7) Το πορτοκάλι φροντίζουμε να μην είναι ώριμο και ει δυνατόν «μέρλιν».
* * * *
Παρατηρήσεις:
1) Σε περίοδο νηστείας, αντί οποιουδήποτε άλλου γλυκού, μπορούμε να προσφέρουμε στον επισκέπτη μας σ’ ένα πιατάκι από τα ανωτέρω, που δεν βλάπτουν τους διαβητικούς και είναι ένα πρωτότυπο υγιεινό φρουτογλυκό.
2) Με 500γρ. σοκολάτα κουβερτούρα, μπορούμε να κάνουμε από 70 έως 95 σοκολατάκια (φυσικά, αν είναι όλα μικρά –λ.χ. χουρμάδες ή δαμάσκηνα- μπορούμε να βγάλουμε πάνω από 100 κομμάτια).
3) Όσο διαρκεί η διαδικασία που τα βουτάμε στη σοκολάτα, το «μπεν μαρί» μας πρέπει να βράζει καλά σε σιγανή φωτιά, ώστε να παραμένει η σοκολάτα μας πολύ ρευστή και να καλύπτεται εύκολα το γλυκό μας.

Η συνταγή αυτή είναι του Αρχιμανδρίτη Χριστόδουλου Αγγελόγλου. Δημοσιεύθηκε στην ομάδα “ΔΕΥΤΕ ΑΡΙΣΤΗΣΑΤΕ”!
Μην παραλείψετε να δείτε και το blog του Πατέρα Χριστόδουλου “Βασιλίνος”!

Το άρθρο εκφράζει και αντανακλά τις προσωπικές θέσεις και απόψεις του συγγραφέα και αποτελεί έργο προσωπικής του έρευνας και εργασίας. Έχει γίνει προσπάθεια να σας παρέχει αντικειμενική πληροφόρηση, αλλά σε θέματα υγείας, διατροφής και όχι μόνο, πάντοτε πρέπει να ζητάμε τη συμβουλή ενός ειδικού.