Λιγκουίνι με λαχανικά, από τον Αρχιμανδρίτη Χριστόδουλο Αγγελόγλου .: Vegan .: Ματιά
 

Δημοφιλή άρθρα & σελίδες

Λιγκουίνι με λαχανικά, από τον Αρχιμανδρίτη Χριστόδουλο Αγγελόγλου

Λιγκουίνι ολικής με 50% λαχανικά και με εξωτική νηστίσιμη σάλτσα

Λιγκουίνι με λαχανικά, από τον Αρχιμανδρίτη Χριστόδουλο Αγγελόγλου

Η συνταγή αυτή είναι του Αρχιμανδρίτη Χριστόδουλου Αγγελόγλου. Δημοσιεύθηκε στην ομάδα “ΔΕΥΤΕ ΑΡΙΣΤΗΣΑΤΕ”!
Μην παραλείψετε να δείτε και το blog του Πατέρα Χριστόδουλου “Βασιλίνος”!

Σκεύη:

Λιγκουίνι ολικής άλεσης
Πιπεριές
Μανιτάρια Πλευρώτους
Καρότα
Σκόρδα
Μπαχάρι
Κανέλα
Δάφνη
Κρασί λευκό
Ζωμός
Βασιλικό
Ρίγανη
Μαϊντανό
Άνηθο
Ταχίνι
Μανταρίνια
Τζίντζερ
Ελαιόλαδο
Πιπέρι

Εκτέλεση:

Χρησιμοποιούμε πάντα λιγκουίνι ολικής. Ψιλοκόβουμε μακρόστενα: πιπεριά (κόκκινη Φλωρίνης, κίτρινη, πορτοκαλί και πράσινη), μανιτάρια πλευρώτους, καρότο. Επίσης ψιλοκόβουμε σκορδάκι σε φέτες. Σε ένα νταβαδάκι με φαρδύ πάτο βάζουμε λίγο ελαιόλαδο σε σιγανή φωτιά. Βάζουμε μέσα τα λαχανικά μας και λίγους κόκκους μπαχάρι, 1 στικ κανέλας, 2 φύλλα δάφνης. Τα σωτάρουμε ελαφρά μέχρι να μαραθούν και σβήνουμε με λευκό κρασάκι (τα λαχανικά μας φροντίζουμε να είναι το 50% του φαγητού μας).
Όταν εξατμισθεί το αλκοόλ, προσθέτουμε τον ζωμό μας (όταν βράζω θράψαλα, σουπιές, χταπόδι κ.λ.π., το ζουμάκι που περισσεύει το αποθηκεύω στην κατάψυξη και το χρησιμοποιώ όταν χρειαστώ ζωμό). Εδώ είχα αποθηκευμένο και έβαλα ζωμό μυδιών και ζωμό από σπανάκι που είχα ζεματίσει. Προσθέτουμε επίσης λίγο ξερό βασιλικό, ρίγανη, λίγο ψιλοκομμένο μαϊντανό και άνηθο. Αφού ο ζωμός πάρει βράση, προσθέτουμε τα λιγκουίνι μας και σιγοβράζουμε (αν χρειασθούμε, προσθέτουμε ζωμό). Όταν βράσουν τα λιγκουίνι μας (πρέπει να τα κατεβάσουμε όταν είναι «αλ ντέντε»), κατεβάζουμε το φαγητό έχοντας φροντίσει να μην έχει πιει όλα τα υγρά του και να έχει παραμείνει τουλάχιστον ένα μεγάλο νεροπότηρο ζωμού.
Όσο το φαγητό μας βράζει, βάζουμε σε ένα μπωλ 2 κ.σ. ταχίνι. Στύβουμε 6 μανταρίνια και προσθέτουμε στο ταχίνι σιγά σιγά τον χυμό μανταρινιού και με ένα πιρούνι λιώνουμε καλά το ταχίνι. Όταν απορροφά τον χυμό, προσθέτουμε σιγά σιγά και τον υπόλοιπο μέχρι το ταχίνι μας να αποκτήσει την υφή της κρέμας γάλακτος. Παίρνουμε το τζίντζερ (αφού το καθαρίσουμε) και το τρίβουμε στο ψιλό μέρος του τρύφτη. Στη συνέχεια όλο το τριμμένο μίγμα του τζίντζερ το τοποθετούμε σε σουρωτήρι τσαγιού, το πιέζουμε και από αυτό, προσθέτουμε χυμό ποσότητας 2 κουταλιών σούπας τζίντζερ στο ταχίνι μας. Ανακατεύουμε καλά, ώστε να ομογενοποιηθεί με το υπόλοιπο υλικό και το αφήνουμε στην άκρη.
Όταν τα λιγκουίνι μας είναι (πολύ) «αλ ντέντε», κατεβάζουμε το φαγητό μας και κάνουμε την ίδια διαδικασία που ακολουθούμε και για το αυγόκομμα. Έτσι λοιπόν, παίρνουμε από το καυτό ζουμάκι και σιγά σιγά προσθέτουμε στο μπωλ μας όπου έχουμε το ταχίνι, ανακατεύοντας καλά και συνέχεια. Κατόπιν ρίχνουμε τη σάλτσα μας στο φαγητό, ανακατεύουμε να πάει παντού καλά, προσθέτουμε μαύρο πιπέρι και σκεπάζουμε με το καπάκι, αφήνοντάς το να ξεκουρασθεί για 15 λεπτά.
α) Το πιάτο αυτό είναι πεντανόστιμο, με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και με χαμηλό θερμιδικό φορτίο. Αποτελεί ένα νηστίσιμο υγιεινό πιάτο, πλήρες βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Είναι ένα πιάτο που ευεργετεί το ανοσοποιητικό μας σύστημα και όλα τα ζωτικά μας όργανα∙ είναι ελαφρύ και ευκολοχώνευτο.
β) Επίσης, τα λαχανικά μπορούμε κάλλιστα να μην τα σωτάρουμε και το πιάτο μας να είναι αλάδωτο αυστηρώς νηστίσιμο. Σας εγγυώμαι ότι και αλάδωτο, συναγωνίζεται την καρμπονάρα!
γ) Η ποσότητα της σάλτσας είναι για 500γρ. λιγκουίνι. Θα βγουν 5-6 καλές μερίδες. Λέει «Δόξα Σοι ο Θεός», ακόμη και το πάγκρεας του διαβητικού!
δ) Όταν δεν είναι περίοδος νηστείας, μπορούμε τη σάλτσα μας να την κάνουμε «αμαρτωλή» με κρέμα γάλακτος ή αντί για ταχίνι, να προσθέσουμε 2 κ.σ. μουστάρδα.
Σας εύχομαι Καλή Επιτυχία.

Η συνταγή αυτή είναι του Αρχιμανδρίτη Χριστόδουλου Αγγελόγλου. Δημοσιεύθηκε στην ομάδα “ΔΕΥΤΕ ΑΡΙΣΤΗΣΑΤΕ”!
Μην παραλείψετε να δείτε και το blog του Πατέρα Χριστόδουλου “Βασιλίνος”!

Το άρθρο εκφράζει και αντανακλά τις προσωπικές θέσεις και απόψεις του συγγραφέα και αποτελεί έργο προσωπικής του έρευνας και εργασίας. Έχει γίνει προσπάθεια να σας παρέχει αντικειμενική πληροφόρηση, αλλά σε θέματα υγείας, διατροφής και όχι μόνο, πάντοτε πρέπει να ζητάμε τη συμβουλή ενός ειδικού.